Gå til innhold

Trenger noen råd i vanskelig situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Stampede

Har vært samboere i snart 1 år men var sammen en stund før det. Alle har sine krangler men det har blitt i grenseland av hva jeg orker nå den senere tiden. Jeg føler det er min samboer sin skyld men det er min side av saken.

Hver gang det blir noe krangling nå så sier hun bevisst ting, tror jeg, hun vet jeg er veldig sår på, som jeg tar veldig tungt. Hun er ond og skriker og blir helt ute av kontroll for ingenting.

Det har gått utover inventar flere ganger selv om det ikke er noe å bry seg om i det heletatt, filleting etter min mening. Har virkelig prøvd å gå i meg selv og tenkt over hva som kan utløse dette men kan ikke finne noe.

Har spurt flere ganger om dette har samlet seg opp på noen måte og nå kommer alt på en gang men hun sverger på at det ikke er tilfelle.

Det er vanskelig å forklare hvordan hun oppfører seg, det er helt villt, totalt ute av kontroll og i etterkant er hun lei seg og sier hun ikke var seg selv og at hun elsker meg og ikke kan miste meg osvosv.

Har begynt å lure på om det kan være noe psykiske problemer men er redd for å dra frem det oppe i det hele.

Hun er snill og god i "gode perioder" men blir veldig usikker når den andre siden av henne trer i kraft.

Lurer på hva vi/jeg skal gjøre for noe. Er fortvilet.

Fortsetter under...

Det kan jo høres ut som at hun har noen slags psykiske problemer ja - men kanskje du kunne foreslå samlivsterapi/rådgivning for dere begge, i første omgang? Hun ville antagelig ta det penere enn om du foreslår at (bare) hun burde gå til psykolog, samtidig som nettopp dét kanskje også kan resultere av terapien.

Gjest beTutta

Du kan jo si til henne i diskusjoner at du ikke gidder å diskutere mer om hun ikke er saklig. Ro ned situasjonen i stedet for å være med på drittslenging. Ta opp saker når dere begge er rolige, og be henne tenke på at temperamentet hennes kommer i veien for at dere får orden på betente saker.

Kanskje du bør ta opp dette med at du lurer på om hun har 'større problemer' enn dere kan løse sammen og at hun bør tenke på om de influerer forholdet deres.

Hva sier hun selv om situasjonen? Det kan jo ikke være særlig greit å hele tiden måtte unskylde dårlig oppførsel og ikke gjøre noe med det til neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...