Gå til innhold

Forveksle hvordan og hvilken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Webmaster har kanskje rettet overskriften?

Det var poenget mitt, ja.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

32

• flisa

9

• Klara Q

9

• Åsemor

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ser det også. Merkelig. Kanskje webmaster har en slags tvangsgreie som gjør at han tilter når han ser skrivefeil i overskriftene?;-)

Det kan vitterlig se slik ut.

Skrevet

Ok! Da er vi fylkesfrender ;-)

Det visste jeg. Jeg tok nemlig rebusen din.

Skrevet

Hva?

Hahaha, den var morsom.

Morsommere på trykk enn i RL, tro meg :-)

Skrevet

Morsommere på trykk enn i RL, tro meg :-)

Det kan jeg umulig forstå.

Skrevet

Det kan jeg umulig forstå.

Ville du likt å være gift med en som stadig sier mellom når det heter gjennom...? Jeg blir i alle fall sprø!

Godt han har andre og bedre kvaliteter som veier opp! hehe

Skrevet

Ville du likt å være gift med en som stadig sier mellom når det heter gjennom...? Jeg blir i alle fall sprø!

Godt han har andre og bedre kvaliteter som veier opp! hehe

Nja... kanskje, jeg hadde iallefall ledd godt og lenge de første årene.

Min kan ikke skille mellom entall og flertall adjektiv. "De var fin" eller "alle sammen er ledig" f.eks. Jeg lukker bare ørene og holder ut.... okei jeg skjønner deg.

Skrevet

Det visste jeg. Jeg tok nemlig rebusen din.

Aha :)

(Enda så avansert den var? *knis*)

Gjest Calóni
Skrevet

Helt i orden, du. Jeg så det selv, og det var virkelig den riktige tråden å skrive feil i ;-)

Men er jeg helt ordblind om nå ser at overskriften min er riktig? Den er jo feil under her.

*kikke rart på Calóni*

Oi, det ble jeg avslørt som webmaster og hele den skumle gjengen i DOL-klosteret, gitt! ;)

Jeg skrev en gang et tråd om "ordeling" her på DOL. Litt av en tråd og skrive feil i det også ;)

Skrevet

Nja... kanskje, jeg hadde iallefall ledd godt og lenge de første årene.

Min kan ikke skille mellom entall og flertall adjektiv. "De var fin" eller "alle sammen er ledig" f.eks. Jeg lukker bare ørene og holder ut.... okei jeg skjønner deg.

Hvis han er født og oppvokst her i landet så er det merkelig å ikke klare å skille entall og flertall på den måten?

Hadde han vokst opp med et annet morsmål, og kommet til Norge som voksen, så kunne jeg jo forstått det.

Vi får være glad vi tross alt har norsk som morsmål. Jeg har jo prøvd å lære meg litt gresk, men grammatikken og til dels rettskrivingen der er ganske håpløs. Eller hva sier du til 5 o-er og 3 i-er, eller motsatt var det kanskje. Og x antall former av verbene, samt at man bøyer adjektivene etter substantivets kjønn +++

Skrevet

Oi, det ble jeg avslørt som webmaster og hele den skumle gjengen i DOL-klosteret, gitt! ;)

Jeg skrev en gang et tråd om "ordeling" her på DOL. Litt av en tråd og skrive feil i det også ;)

Hehe.

Jeg sitter forresten ikke i kloster, til tross for litt prippenhent ;-)

Skrevet

Hvis han er født og oppvokst her i landet så er det merkelig å ikke klare å skille entall og flertall på den måten?

Hadde han vokst opp med et annet morsmål, og kommet til Norge som voksen, så kunne jeg jo forstått det.

Vi får være glad vi tross alt har norsk som morsmål. Jeg har jo prøvd å lære meg litt gresk, men grammatikken og til dels rettskrivingen der er ganske håpløs. Eller hva sier du til 5 o-er og 3 i-er, eller motsatt var det kanskje. Og x antall former av verbene, samt at man bøyer adjektivene etter substantivets kjønn +++

Det er faktis dialekt, og alle her snakker slik. Dessverre.

Skrevet

Aha :)

(Enda så avansert den var? *knis*)

Ordentlig vanskelig.

Skrevet

Det er forresten vanligere her å si "hvem" når man burde sagt "hvilken"...

"Hvem film skal du se på tv i kveld?" og sånn.

Skrevet

Det er forresten vanligere her å si "hvem" når man burde sagt "hvilken"...

"Hvem film skal du se på tv i kveld?" og sånn.

Herlighet!

Jeg får flere og flere aversjoner mot din by. Eneste gangen jeg har vært der, spydde jeg i et døgn på et kjedelig hotellrom.

Skrevet

Det er faktis dialekt, og alle her snakker slik. Dessverre.

Visstnok er mellom for gjennom også dialekt...

Skrevet

Visstnok er mellom for gjennom også dialekt...

Mange fæle dialekter ;-)

Skrevet

Mange fæle dialekter ;-)

Ja, bra vi kan snakke og skrive riktig da!

Eller åssen var'e med det? ;-)

Skrevet

Herlighet!

Jeg får flere og flere aversjoner mot din by. Eneste gangen jeg har vært der, spydde jeg i et døgn på et kjedelig hotellrom.

Hotell i min by? Det kan umulig ha vært bra. Du får komme en uke til Åsemors nye hus, så tenker jeg du skifter mening. Så kan vi låne hster av naboen og ri tur blandt jordene og sykle tur langs elva etterpå. ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe.

Jeg sitter forresten ikke i kloster, til tross for litt prippenhent ;-)

Nei, -du- sitter ikke i kloster. JEG gjør :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...