Gå til innhold

Hjelp til søknad om overgangsstønad..noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest sitter fast..
Skrevet

Jeg må sende inn bekreftelse på stillingsprosent og hva jeg tjener..holder det med siste lønnslipp? Har ikke annet nå, og det vil ta lang tid før jeg får noe annet enn det..

hva er stillingsprosenten min om jeg jobber 1 dag i uka (7 timer) og vasker 2 ganger i uka (3 timer pr gang) ?

Og jeg går kurs 2 ganger i uka (2 og en hlv time hver gang). Hvordan prosent blir det? er dårlig på sånt..

Og så lurer jeg på..om jeg tjener 108000 kr i året..hvor mye får jeg i overgangsstønad? Den skal bli redusert med så så mange prosent over et grunnbeløp..er ikke sikker..forstår ikke det..

Håper noen vet og kan hjelpe meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stillingsprosenten regnes ut fra antallet timer for full stilling.

Dersom en normal arbeidsdag er 7,5 timer (mest vanlig, i alle fall for kontorarbeid og mange andre stillinger), så er totalt antall timer per uke 37,7 (5 * 7,5).

Siden du sier at en arbeidsdag er 7 timer, så antar jeg at du jobber en form for skift, eller kanskje på kontor i offentlig sektor. Da er en arbeidsuke (5 dager) 35 timer.

For å regne ut stillingsprosenten tar du antall timer du jobber ukentlig og deler på timetallet for full arbeidsuke (37,5 eller 35), og så til slutt ganger du med 100.

Hvis man da tar utgangspunkt i at du jobber 10 timer, og at arbeidsuken er 37,5 timer, så blir stillingsprosenten 26,7%.

Vet ikke om skole skal være med i stillingsprosent-utregningen.

Kanskje er det tryggest å spørre på trygdekontoret?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...