Gå til innhold

Hvordan glemme en jente jeg aldri kan glemme??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mistress

Noen ganger møter man en person man aldri helt kan glemme. Jeg har også en slik person i livet mitt. En som man sammeligner alle senere kjærester med, og så er det liksom aldri noen som kan måle seg med den personen.

Når 10 år er gått er det vel neppe sikkert den personen er som den var for 10 år siden. Du har sikkert for lengst glemt alle mindre bra sider også. Det blir jo etterhvert til at man dyrker den personen, nærmest som en helgen.

Vet det ikke er lett, men man må jo bare prøve å gå videre. Prøve å akseptere at denne personen er en av de som alltid vil være viktige i livet ditt, men aldri være en del av hverdagen din.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Takk for brevet ditt. Jeg forstår at du synes du ikke kommer noe vei, i alle fall når det gjelder kjærester og parforhold.

Jeg tror du dømmer deg selv hardt. Jeg tviler ikke på at du føler skyld. Men jeg tror ikke du alene har skyld i at dine forhold ryker.

Vet du hva: I samliv er det alltid to parter. Det er hvordan partene virker på hverandre som forteller om forholdet er levedyktig. Dermed blir det ikke viktig å snakke om skyld.

For å "parkere" jenta for 10 år siden, kan du kanskje spørre deg selv: Hva var det ved forholdet som sitter mest igjen? Fikk hun deg til å føle deg verdifull?

Kan svarene hjelpe deg videre til å utvikle nye måter å nærme deg fremtidige kjærester på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...