Lillemus Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Her kom jeg med poser med mat og skulle sette inn i kjøleskapet til min kjære som kommer hjem i kveld - og så slår varmen mot meg når jeg åpner skapet! I frysedelen sto 2 liter vaniljeis, noen som vet hvor lang tid det tar før den smelter helt når den har stått i fryseren hele tiden? Den var flytende under og ytterst rundt kanten, men bare mjuk ellers. Prøver bare å finne ut når skapet har gått heden, her har ingen vært hjemme på 2 uker nemlig. Grandisen i fryseren var helt blaut... Baconet var også gjennomtinet, ca. 3 cm tykt. Noen som har noe anslag over hvor lenge skapet kan ha stått uten futt? 0 Siter
mrxx Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Det holder et par dager, hvis døren ikke åpnes. 0 Siter
Gjest kast alt Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Hvis et 3 cm tykt kjøttstykke er tint helt, har strømmen vært av i minst et døgn. Det vil jo være kaldt ganske lenge etter at strømmen er skrudd av. Jeg ville kastet alt i kjøleskapet (som ikke tåler å oppbevares lenge i romtemperatur). Har du balkong å sette de nye varene dine på? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 Hvis et 3 cm tykt kjøttstykke er tint helt, har strømmen vært av i minst et døgn. Det vil jo være kaldt ganske lenge etter at strømmen er skrudd av. Jeg ville kastet alt i kjøleskapet (som ikke tåler å oppbevares lenge i romtemperatur). Har du balkong å sette de nye varene dine på? En del har gått i søpla, resten står i kjøleskapet til han i etasjen under. ) Og heldigvis har vi ekstra fryser i kjelleren! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 Det holder et par dager, hvis døren ikke åpnes. Jeg vil anta at frysedelen av kombiskapet holdt ca. kjøleskapstemperatur da jeg åpnet det. Kjøleskapet måtte vært over 13-14 grader, det kjentes varmere der enn i selve rommet og det holdt omtrent 13,5 grader da. Noe var ødelagt og gikk rett i søpla, annet slengte jeg i fryseren i kjelleren. Og han som bor i første etasje fikk en kjøleskapsokkupant, men han er ikke hjemme så det er ikke så farlig. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.