Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom jeg med poser med mat og skulle sette inn i kjøleskapet til min kjære som kommer hjem i kveld - og så slår varmen mot meg når jeg åpner skapet!

I frysedelen sto 2 liter vaniljeis, noen som vet hvor lang tid det tar før den smelter helt når den har stått i fryseren hele tiden? Den var flytende under og ytterst rundt kanten, men bare mjuk ellers. Prøver bare å finne ut når skapet har gått heden, her har ingen vært hjemme på 2 uker nemlig. Grandisen i fryseren var helt blaut... Baconet var også gjennomtinet, ca. 3 cm tykt.

Noen som har noe anslag over hvor lenge skapet kan ha stått uten futt?

Videoannonse
Annonse
Gjest kast alt
Skrevet

Hvis et 3 cm tykt kjøttstykke er tint helt, har strømmen vært av i minst et døgn. Det vil jo være kaldt ganske lenge etter at strømmen er skrudd av.

Jeg ville kastet alt i kjøleskapet (som ikke tåler å oppbevares lenge i romtemperatur).

Har du balkong å sette de nye varene dine på?

Skrevet

Hvis et 3 cm tykt kjøttstykke er tint helt, har strømmen vært av i minst et døgn. Det vil jo være kaldt ganske lenge etter at strømmen er skrudd av.

Jeg ville kastet alt i kjøleskapet (som ikke tåler å oppbevares lenge i romtemperatur).

Har du balkong å sette de nye varene dine på?

En del har gått i søpla, resten står i kjøleskapet til han i etasjen under. :o)

Og heldigvis har vi ekstra fryser i kjelleren!

Skrevet

Det holder et par dager, hvis døren ikke åpnes.

Jeg vil anta at frysedelen av kombiskapet holdt ca. kjøleskapstemperatur da jeg åpnet det. Kjøleskapet måtte vært over 13-14 grader, det kjentes varmere der enn i selve rommet og det holdt omtrent 13,5 grader da.

Noe var ødelagt og gikk rett i søpla, annet slengte jeg i fryseren i kjelleren. Og han som bor i første etasje fikk en kjøleskapsokkupant, men han er ikke hjemme så det er ikke så farlig. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...