Gå til innhold

WoW..world of warkraft...Fortell meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen si meg det de vet om dette spillet?

- Hva går det ut på?

- Din erfaring?

- Har du barn som spiller det?

- Kan du evt. be de fortelle litt?

- Avhengighet?

Jeg er bare nyskjerrig. Har en gutt som ønsker seg det, men har hørt så utrolig mye negativt om spillet. Finner ikke noe særlig konstruktivt på nettet heller.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker på nettet etter informasjon om hva MMORPG spill er, så får du kanskje en bedre idé. WOW er ikke noe spesiellt - det er bare nye nyeste og "heteste" MMORPG spillet.

"............................................."

Skrevet

Det er et slags rollespill, på internett. Det koster penger hver mnd å spille, men bare en hundrelapp eller noe. Det er "horder" mot "allianser", alle man møter på er det andre ekte personer som sitter bak og spiller. Man får oppgaver man må gjøre for å komme seg opp i level og greier.

Det er SYKT AVHENGIGHETSSKAPENDE, og det gikk en periode utover både forhold og barn her i gården, og vi måtte innføre restriksjoner. Kjenner et par studenter som spiller - de angrer for at de begynte, for de kommer seg ikke i seng om kvelden og får ikke gjort de oppgavene de bør.

Gubben her spiller, men kun når frøkna sover, og da gjør vi aldri noe fornuftig uansett. Allikevel klarer han gjerne å spille 5 timer hver dag 6 dager i uka, og det blir da 30 timer i uka...

Om man lever seg like mye inn i det som guttunge som man gjør som voksen mannfolk vet jeg ikke. Og min gubbe er slettes ikke den eneste, jeg har snakket med mange WoW-enker på nett.

Hvis det er barnet ditt det er snakk om så ville jeg hatt restriksjoner fra første stund. F.eks at pcen står i stua (eller annet fellesrom), man spiller bare 1 eller 2 timer daglig osv... Å la en guttunge ha dette spillet på pcen på rommet sitt vil være, sånn jeg ser det, vannvittig idiotisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...