Gå til innhold

Må man alltid øke dosen?

Anbefalte innlegg

Gjest ambros
Skrevet

Jeg har brukt lamictal noen uker nå, og jeg skal jo bare øke og øke..Er det normalt? skal øke fra 50 mg til 100mg.Hatt noe rar sår tendens hud i munnen..Hva skjer med kroppen når jeg bruker de? og hva slags ubehag kan jeg få om jeg kutter de? Hilsen meg..22år

Videoannonse
Annonse
Gjest Calóni
Skrevet

Du burde stille slike spørsmål inne på psykiatriforum, der er det større sjanse for at du vil få svar.

Det er vanlig å øke, ja. Jeg går på 300mg, og jeg tror det er ganske vanlig. Men man kan ikke begynne rett på 300mg, kroppen må rekke å venne seg til medikamentet først.

Dersom du får bivirkninger som er veldig ubehagelige, kan det tyde på at du trapper opp for fort. Du må være obs på utslett,- dersom du oppdager røde prikker/utslett må du slutte å ta medisinen med en gang, og kontakte lege. Ellers vet jeg ikke om noen bivirkninger som er direkte farlige.

Jeg tror jeg brukte 2 mnd omtrent på å trappe opp til 300mg. Lamictal er et av legemidlene som man må bruke lang tid på å trappe opp, derfor kan det kanskje virke som om man trapper opp "i det uendelige".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...