soleil Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Har to avleggere som jeg prøver å holde liv i. Den ene er en pengeplante. Bladene ser innskrumpa ut og lilla-aktige. Har en annen plante som skal få rosa poselensblomster,- den ser også noe innskrumpa ut i bladene. Tror ikke de har fått for lite vann, har ikke fått noe tilleggsnæring. Stod i vinduet før, men har flyttet dem når jeg så hvor stusselige de var. Noen tips, folkens? Kan de reddes? 0 Siter
keinstein Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Tørr luft. Altfor tørr luft er som regel problemet. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 De kan jo ha fått for mye vann. Jeg har druknet endel planter, men få har tørket ihjel Du kan se om det er mugg i potta, eller om der er knusk tørt. Det kan gi svar om for lite eller for mye vann. Avleggere trenger vanligvis ikke så mye. Hvis jorda er gammel er det fint å få byttet den ut. 0 Siter
bb71 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Hadde det vært meg, så hadde jeg kasta dem ut! Men, så har ikke jeg så mange planter i heimen lenger heller da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.