Gå til innhold

Udugelig i samliv..

Anbefalte innlegg

Gjest shy bastard

Har nylig avsluttet et 4 år langt samboerforhold og det har vært en svært tung tid for meg i etterkant. Hun traff en mann på byen en helg og få dager senere måtte jeg flytte ut. Nå er det 6 uker siden det skjedde og jeg har fremdeles problemer med å godta min nye situasjon.

Problemet er dette; Jeg er en rolig og stille mann, litt sjenert og kanskje litt dumsnill i forhold. Problemet er at etterhvert som forhold går i vasken så forverres mitt selvbilde og selvtilliten blir dårligere. Når et forhold ryker så får jeg jo høre sannheten og det er at jeg er overhodet ikke en spennende person. Jeg er kjedelig og mangler selvtillit er begrunnelsen. Det nytter ikke bare å være snill,god,trofast,omtenksom,ærlig,lojal skal man gjøre ei dame lykkelig. Man må også posjonere ut passende mengder av manipulerende kommentarer, egoisme og likegyldighet. Da holdes det liv i flammene. Satt på spissen selvfølgelig, men jeg oppfatter det slik. Men hvordan kan jeg endre meg? Og vil jeg egentlig? Er jeg rett og slett ikke egnet materiale for et samliv når jeg er den er? Det skal vel nevnes at jeg selv ikke føler min selvtillit er lav, men sjenert og rolig kan vel fort forveksles med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226535-udugelig-i-samliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Man må også posjonere ut passende mengder av manipulerende kommentarer, egoisme og likegyldighet".

Dette gjør deg ikke mer spennende i det hele tatt, så det skal du slippe å strebe etter.

Derimot kan du kanskje skaffe deg noen hobbyer, eller videreutvikle noen talenter eller interesser du har?

Løkke tell!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226535-udugelig-i-samliv/#findComment-1704612
Del på andre sider

Annonse

Gjest FrøkenNN

Synest du skal fortsette og være akkurat slik du er,det er jo det som er deg.

Synes du høres flott ut jeg.

Du har det nok vondt nå,pga hun som flyttet ut,men på sikt var det nok bare bra.Finnes nok masse damer som en dag vil sette pris på en som deg.

Er forresten litt som deg jeg og,men det skal ingen få forandre på.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226535-udugelig-i-samliv/#findComment-1704959
Del på andre sider

En trenger da ikke være manipulerende eller egoistisk for å være spennende.

Det holder med f.eks å ha sine grenser, være med på en lekeslåsskamp, være litt morsom, være sosial, finne på ting, leke sammen +++.

Det samme tenkte jeg :)

Jeg har virkelig slitt med at jeg ikke fant min snille, rolige kjæreste veldig spennende. Det tok meg lang tid å forstå at det var fordi han ikke uttrykte grenser og meninger. Han ble en uklar person som ga lite respons på alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226535-udugelig-i-samliv/#findComment-1707382
Del på andre sider

det høres ut som om du har en flott personlighet! Som absolutt noen kunne falle for. Det eneste du har å gjøre,er å bygge opp selvtillitten din. Det er ingenting som er så attraktivt som selvtillitt (og det er ingenting som er så uattraktivt som noen som prøver å bygge tryggheten sin på din kjærlighet til dem. ille men sant), og det har kanskje noe å gjøre med at folk med selvtillitt også tørr å komme med negative kommentarer, fordi de vet at de blir likt uansett. Hovedproblemet ditt er nok at du bekymrer deg for mye over at du virker kjedelig. da blir du kjedelig også. Kanskje fikk du deg en knekk første gangen du ble dumpa? Går du inn i forhold med holdningen om at det kommer til å bli slutt fordi du er for kjedelig, ja, så kommer det til å bli slutt fordi hun synes du er for kjedelig. Synes du at du er en kjedelig person, så gjør andre det også. Vi er alle unike og har våre positive og negative egenskaper, du også!! Prøv å fokusere på dine positive egenskaper, og det du føler du mestrer og som er dine gode sider her i livet. Finn din egen trygghet før du deler livet med noen andre. Ikke la tryggheten din avhenge av om noen vil være kjæresten din eller ikke. kanskje du bør prate med en psykolog om metoder som kan styrke selvtillitten din. det er fult mulig, og jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226535-udugelig-i-samliv/#findComment-1711007
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...