Gå til innhold

Det sies at all alder har sin sjarm, men jeg syns ikke min tenåring er bevis...

Anbefalte innlegg

Gjest Ser ingen sjarm akkurat nå nei
Skrevet

på det. 14 år gammel jente. Er sur grinete, frekk i munnen, aldri fornøyd, har verdens verste foreldre som ingenting forstår. Hun sier vi driver privatetterforskning på henne, siden hun må ringe fra der hun overnatter. Hun hater lekser, vil ikke ha svømming på skolen, alt er kjedelig. Husarbeid og plikter gidder hun ikke, eller lurer seg unna. Er lat, vil helst sitte på data og chatte, gjerne i timevis. Vil ikke være med oss foreldre på tur i skogen eller til byen. Vi er bare teite. Hun sier til oss at vi ikke bryr oss om henne. Huff, håper bare dette er hormoner og at det går over. Vi prøver så godt vi kan, men ingenting ser ut til å virke godt nok. Er tenåringer slik?

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, tenåringer kan være en prøvelse...

Har for øyeblikket en grei tenåring selv, men husker meg selv som en eneste stor krutt-tønne. HUSKER hvor dumme jeg syntes foreldre var etc. Men husker også at grensene var TRYGGE. Syntes det var mye bedre å skylde på dumme foreldre- at jeg måtte hjem 23- enn å si at JEG ville hjem.

Tenåringstid er ofte en tid hvor poden skal vise sin selvstendighet. Som de knapt selv kjenner. Så det blir mye prøving og feiling.

Noen ganger har jeg tenkt at den ufordrageligheten de kan fremvise, forbereder også meg på at de løsrives!

Har ingen trøst- annet enn at det går over.

:-)

Gjest det går over, ja...
Skrevet

Ja, tenåringer kan være en prøvelse...

Har for øyeblikket en grei tenåring selv, men husker meg selv som en eneste stor krutt-tønne. HUSKER hvor dumme jeg syntes foreldre var etc. Men husker også at grensene var TRYGGE. Syntes det var mye bedre å skylde på dumme foreldre- at jeg måtte hjem 23- enn å si at JEG ville hjem.

Tenåringstid er ofte en tid hvor poden skal vise sin selvstendighet. Som de knapt selv kjenner. Så det blir mye prøving og feiling.

Noen ganger har jeg tenkt at den ufordrageligheten de kan fremvise, forbereder også meg på at de løsrives!

Har ingen trøst- annet enn at det går over.

:-)

Om ti år?;-)

Skrevet

Det er ikke uten grunn at man snakker om fjortiser. Jenter er verst da, de er bare så ufordragelige at man ikke skjønner det før man har opplevd det.

Som sagt, helt normalt :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Om ti år?;-)

ja...

varierer, har jeg hørt.

Noen blir spiselige igjen etter et par år. Andre bruker både 10 og 15 år...har jeg hørt et par foreldre til voksne si.

;-)

Skrevet

De blir sakte men sikkert "seg selv igjen" - og aner ikke selv hvor ille det var. Hold ut! - - plutselig er de SVOSJ flyttet!

Gjest KinaKinaKina
Skrevet

Hmmm.Høres helt normalt ut for meg.Men jeg hadde ikke godtatt at han/hun svarte meg frekt.Grenser er nok tingen.Bare ikke for stramme....

Skrevet

Hørtes ut som min datter for 2 år siden.... hehe Nu er hun 16 år og hun flirer bare av at hun/ jeg var sånn vi var...

men prøv å stol på henne av og til.. Si til henne at i kveld trenger du ikke ringe derifra du skal overnatte. Vi vil nu vise at vi stoler på deg, og da må du vise at du er til å stole på:)) Med slike ord vil hun sannsynelig vokse, og hun vil vise at dere faktisk kan stole på henne:))

Det er verdt å prøve:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...