Gå til innhold

Problemer med å sette opp mobil for mms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nylig en Nokia 6020 og får ikke satt den opp for å sende og motta MMS (og wap, men det er ikke så aktuellt). Gjør akkurat som det står på Chess sine sider, får koder og taster inn og alt, men ikke pokker om det funker! "Sending av multimedemelding mislyktes"...

Noen som kan hjelpe?!

Fortsetter under...

Skrevet

Har du fått GPRS-innstillingene også?

Jeg pleier å sende først mms nokia til 1999, og så gprs nokia til samme nr. Da er alt i orden her.

Skrevet

Har du fått GPRS-innstillingene også?

Jeg pleier å sende først mms nokia til 1999, og så gprs nokia til samme nr. Da er alt i orden her.

gprs? Hva er det? Har gjort akkurat som det sto på Chess sine sider i alle fall.

Skrevet

gprs? Hva er det? Har gjort akkurat som det sto på Chess sine sider i alle fall.

Er ikke sikker, men det har noe med rask dataoverføring å gjøre. Jeg har Chess selv, og her fungerer det med å sende til 1999 de to meldingene.

Annonse

Skrevet

Er ikke sikker, men det har noe med rask dataoverføring å gjøre. Jeg har Chess selv, og her fungerer det med å sende til 1999 de to meldingene.

Har prøvd, men funker fortsatt ikke. :o(((

Skrevet

Har prøvd, men funker fortsatt ikke. :o(((

I enkelte ukeblader står det nr du kan få gratis innstillinger fra. Det er fra sånne sider med sms-tjenester.

Rart at det ikke fungerer. Jeg måtte en gang ringe support for å få hjelp når jeg plutselig ikke fikk meldinger mer, men ifølge et innlegg over her har de tatt påskeferie..

Fikk du i det hele tatt svar fra 1999? Det skal komme noen meldinger som man skal svare ja til lagring på.

Når man er skikkelig desperat tar man batteri og SIM-kort ut av mobilen, venter litt og slår på igjen. Det kan også virke...

Irriterende når det ikke virker :(

Skrevet

I enkelte ukeblader står det nr du kan få gratis innstillinger fra. Det er fra sånne sider med sms-tjenester.

Rart at det ikke fungerer. Jeg måtte en gang ringe support for å få hjelp når jeg plutselig ikke fikk meldinger mer, men ifølge et innlegg over her har de tatt påskeferie..

Fikk du i det hele tatt svar fra 1999? Det skal komme noen meldinger som man skal svare ja til lagring på.

Når man er skikkelig desperat tar man batteri og SIM-kort ut av mobilen, venter litt og slår på igjen. Det kan også virke...

Chess har forresten nå Netcom-nettverk, mot Telenor tidligere, så kanskje du kan finne innstillinger fra Netcom..

https://netcom.no/ota/choosesetting.htm?phoneVendor=Nokia&phoneModel=6020

Skrevet

Ja, jeg fikk svar fra 1999 og gjorde som jeg fikk beskjed om, men ikke faen....

Skrevet

http://www.nokia.no/phones/6020/

Velg "konfigurere" på venstre side.

Velg "bestill standard innstillinger", ca. midt på siden.

Klikk "godta vilkårene og fortsett".

Klikk "begynn".

Velg din telefonmodell; Nokia 6020.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...