Gå til innhold

Betennelse i ett arr.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Poster det her siden det er flest folk her nå i påsken.

Har ett operasjonsarr på magen som er litt under 3 uker gammelt.

Det er nå en liten hevelse der, rødt og varmt. Ser ut som det kan være betennelse. Er mykt og ta på. Akkurat som en liten klump.

Tror ikke jeg har feber.

Hva bør gjøres? Antibiotika? Gå over av seg selv?

Har ringt lege, men han hadde det aaaaaaaaaaaalt for travelt til og prate med meg, skulle ringe meg opp igjen senere idag. Sure ble de også siden jeg prøvde og forklare at jeg ikke er så mobil akkurat nå, og kan ikke sitte i evigheter på legekontoret, blir dårlig bare tanken på bilturen ut.

Ha, nå fikk jeg klagd litt også ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lille eller det store?

Er det det lille så hadde jeg fått tak i legen så ikke ut/inngangen blir ødelagt. Er det det store så er det ikke så farlig, da hadde jeg ventet til legen ringte tilbake.

Men jeg er ingen ekspert altså.

Gjest Shira12
Skrevet

Det lille eller det store?

Er det det lille så hadde jeg fått tak i legen så ikke ut/inngangen blir ødelagt. Er det det store så er det ikke så farlig, da hadde jeg ventet til legen ringte tilbake.

Men jeg er ingen ekspert altså.

Det er ikke i utgangene som det ligger kateter i. Det er selve arret, operasjonsarret.

Er ikke noe sånn kjempebetennelse, men ser helst at det ikke utvikler seg til noe store greier.

Selve det lille er helt fint, det store væsker jo da, men det skal det gjøre.

Skrevet

Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg fikk no' verk og puss i den ene "enden" av keisersnittet mitt i november - etter 3-4 uker, mener jeg å huske...

"Problemet" mitt var at det sprakk og blødde og kom verk ut - det var altså "åpent", ikke "innkapslet"...

Legen sa at jeg bare skulle rense og skylle osv, og at det ikke så ille ut (jeg syntes det da, rødt og fullt av gørr). Det ga seg faktisk, men det tok en stund.

Det var LITT ømmere å ta på enn resten, og litt "klumpete" ja...

Men om dette gjelder for deg, det vet jeg ikke da...

God bedring!

Skrevet

Det er ikke i utgangene som det ligger kateter i. Det er selve arret, operasjonsarret.

Er ikke noe sånn kjempebetennelse, men ser helst at det ikke utvikler seg til noe store greier.

Selve det lille er helt fint, det store væsker jo da, men det skal det gjøre.

Da har jeg ikke peiling. Jeg har hatt dren i operasjonssår så jeg har ikke vært med på det. Men jeg hadde antagelig ringt sykehuset og masa, men nå er jo jeg ei mase da. Ikke at det hjelper bestandig. Kan du ikke ringe hjemmesykepleien der du bor og spørre? Du har nummeret dit du som ikke bor i Oslo? Eller ring den legen som har vakt der du bor?

Gjest Shira12
Skrevet

Da har jeg ikke peiling. Jeg har hatt dren i operasjonssår så jeg har ikke vært med på det. Men jeg hadde antagelig ringt sykehuset og masa, men nå er jo jeg ei mase da. Ikke at det hjelper bestandig. Kan du ikke ringe hjemmesykepleien der du bor og spørre? Du har nummeret dit du som ikke bor i Oslo? Eller ring den legen som har vakt der du bor?

Jeg har mast på sykehuset jeg, er en mase jeg også skjønner du :o)

Nå gir jeg legen en havtime til, siden han skulle ringe i 2-tiden. Hvis ikke ringer jeg selv.

Sykehuset sa at antibiotika måtte gies om det var skikkelig betennelse.

He he sykehuset sa også at legen sikkert var redd for og ta i meg, siden jeg hadde tatt en operasjon han sikkert ikke hadde hørt om en gang.

Gjest Shira12
Skrevet

Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg fikk no' verk og puss i den ene "enden" av keisersnittet mitt i november - etter 3-4 uker, mener jeg å huske...

"Problemet" mitt var at det sprakk og blødde og kom verk ut - det var altså "åpent", ikke "innkapslet"...

Legen sa at jeg bare skulle rense og skylle osv, og at det ikke så ille ut (jeg syntes det da, rødt og fullt av gørr). Det ga seg faktisk, men det tok en stund.

Det var LITT ømmere å ta på enn resten, og litt "klumpete" ja...

Men om dette gjelder for deg, det vet jeg ikke da...

God bedring!

Takk :o)

Da vet jeg hva jeg skal gjøre om det går hull da. Har ett verkendes sår også, og det skal bare behandles med vasking med saltvann.

Blir bare så oppgitt over at man får null info, og må mase seg til alt.

Skrevet

Jeg har mast på sykehuset jeg, er en mase jeg også skjønner du :o)

Nå gir jeg legen en havtime til, siden han skulle ringe i 2-tiden. Hvis ikke ringer jeg selv.

Sykehuset sa at antibiotika måtte gies om det var skikkelig betennelse.

He he sykehuset sa også at legen sikkert var redd for og ta i meg, siden jeg hadde tatt en operasjon han sikkert ikke hadde hørt om en gang.

Det er virkelig ingenting som gjør meg mer svett enn uvitende leger. Blæh.....

Gjest Shira12
Skrevet

Det er virkelig ingenting som gjør meg mer svett enn uvitende leger. Blæh.....

Enig!

Men en skulle tro at han kan hjelpe meg når det er i operasjonssåret, han må da vel ha sett noe slikt før?

Skrevet

Enig!

Men en skulle tro at han kan hjelpe meg når det er i operasjonssåret, han må da vel ha sett noe slikt før?

Tja, det er vel først i det siste at folk blir sendt hjem fra sykehuset før såret er grodd. Før fikk man jo bli til man var oppegående og klarte seg sjøl.

Gjest Shira12
Skrevet

Tja, det er vel først i det siste at folk blir sendt hjem fra sykehuset før såret er grodd. Før fikk man jo bli til man var oppegående og klarte seg sjøl.

Har vært hos legen nå, var heldigvis ikke betennelse trodde han, men rett og slett en blemme.

Var ærlig han og sa at han aldri hadde hørt om dette før, så han ringte riksen.

Skulle ikke gjøre noe annet enn og vaske det litt.

Skrevet

Har vært hos legen nå, var heldigvis ikke betennelse trodde han, men rett og slett en blemme.

Var ærlig han og sa at han aldri hadde hørt om dette før, så han ringte riksen.

Skulle ikke gjøre noe annet enn og vaske det litt.

Det var bra.

Pass på at det ikke går hull på den blemma da så det blir sår og enda vondere :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...