Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør de nok. Iallefall russen har vel en egen kondomansvarlig, som deler ut kondomer til de som spør om det.

Jeg mente på min sønns skole, for det er jeg jammen ikke sikker på. Det burde blitt delt ut til de som er yngre også, ikke bare russen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• Amiga

12

• Dorthe

8

• Idéfix

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joa, men det å leve er farlig.

Det kunne ikke falle meg inn på tenke på hiv-smitte etter sex med en vanlig person.

Men det er klart: At folk som puler horer i inn- og utland presterer å gjøre det uten kondom, er ikke til å fatte. Jeg fatter knapt at de tør med...

Man vet jo aldri. Kanskje hun du har sex med tidligere var elskerinna til en bistandsarbeider, eller bare hadde en ONS med en fyr som hadde sex med en hore i Thailand.

Trenger ikke være noe den personen DU har sex med selv vet om...

Men jada, jeg skjønner at sannsynligheten er liten, tross alt. Men det holder med en!

Og kjønnssykdommer som fx klamydia, som vel er den mest utbredte, og den største enkelt-årsaken til ufrivillig barnløshet her i landet, har jo den ulempen at man godt kan være smittet uten å ha noen som helst symptomer.

Skrevet

Jeg mente på min sønns skole, for det er jeg jammen ikke sikker på. Det burde blitt delt ut til de som er yngre også, ikke bare russen.

Jeg mente vgs skoler generelt, og det inkluderer vel din sønns?

Men jo enig i at det burde være tilgjengelig for alle. Husker de delte ut massevis på quart festivalen en gang. I alle slags farger og smaker, og vi fikk ikke bare en eller to, men opp til flere remser :)

Skrevet

Man vet jo aldri. Kanskje hun du har sex med tidligere var elskerinna til en bistandsarbeider, eller bare hadde en ONS med en fyr som hadde sex med en hore i Thailand.

Men jada, jeg skjønner at sannsynligheten er liten, tross alt. Men det holder med en!

Og kjønnssykdommer som fx klamydia, som vel er den mest utbredte, og den største enkelt-årsaken til ufrivillig barnløshet her i landet, har jo den ulempen at man godt kan være smittet uten å ha noen som helst symptomer.

Du sa det så fint, Gemini. *applaus*

Skrevet

Jeg mente vgs skoler generelt, og det inkluderer vel din sønns?

Men jo enig i at det burde være tilgjengelig for alle. Husker de delte ut massevis på quart festivalen en gang. I alle slags farger og smaker, og vi fikk ikke bare en eller to, men opp til flere remser :)

Vi bor i Las Palmas. ;-)

Skrevet

Hehe, ja, han ble drittlei av masinga mi. Da jeg sa i fra til trettenåringen her om dagen at jeg ikke ville bli bestemor fra hannes side enda, svart han "mamma da, jeg gjør ikke sånt enda." Jeg kommer nok til å fortsette. :-)

Mine har da kommet opp i den alderen at det ikke er krise å bli bestemor da så det er et argument jeg ikke kan bruke lenger ;o)

Men jeg har sagt til datteren min ar jeg kveler henne hvis hun finner på noe tull i Praha. Hun har nemlig sluttet med p-piller og da er det bare en ting å gjøre for ikke å bli gravid, nemlig kondomer. Det er første gangen hun er vært uten kjæreste siden hun var 15

Angela1365380318
Skrevet

Da eldste sønnen gikk på videregående fikk de utdelt noen kondomer der, håper det er noe som gjøres hvert år.

Jeg er enig at kondomer bør være let tilgengelig, for min del kan de godt dele de ut fra ungdomsskolen av, så har de noe gøy å leke med og de kan se hvordan de ser ut og er klar når den store dagen kommer.

Men jeg tror det hadde blitt rama skrik av store dimensjoner, særlig blant ekstemt kriste og musimer (nå har jeg ingenting i noen av gruppene)

De ville hevde på tabolid og nyhetene at det ble oppfordret til å ha ungdomsskole sex. Det er etter mitt syn en forskjell på å oppfordre til sex og å oppfordre til sikker sex.

Jeg vil anbefale mine barn om jeg får barn til å være barn lengst mulig og vente med å ha sex, men om de bestemmer seg før å gjøre det, bruk i det minste kondom!!

Jeg tror staten hadde tjent inn igjen pengene på kondomer (en del hadde nok blitt blåst opp eller gått med på alene testing)ved at anntallet kjønnssykdommer og aborter hadde sunket. Jenter mellom 16 og 19 får gratis p-piller, og det er gratis kondomer på helsestasjon for ungdom, men få er klar over dette og ikke alle bor i nærheten.

Det burde væert kampanjer som gjorde kondomer til noe kult, uten at sexpresset mot ungdom økte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt. Og en gift kvinne kan også smittes fordi hennes mann er utro.

Man vet aldri.

Skrevet

Jeg er enig at kondomer bør være let tilgengelig, for min del kan de godt dele de ut fra ungdomsskolen av, så har de noe gøy å leke med og de kan se hvordan de ser ut og er klar når den store dagen kommer.

Men jeg tror det hadde blitt rama skrik av store dimensjoner, særlig blant ekstemt kriste og musimer (nå har jeg ingenting i noen av gruppene)

De ville hevde på tabolid og nyhetene at det ble oppfordret til å ha ungdomsskole sex. Det er etter mitt syn en forskjell på å oppfordre til sex og å oppfordre til sikker sex.

Jeg vil anbefale mine barn om jeg får barn til å være barn lengst mulig og vente med å ha sex, men om de bestemmer seg før å gjøre det, bruk i det minste kondom!!

Jeg tror staten hadde tjent inn igjen pengene på kondomer (en del hadde nok blitt blåst opp eller gått med på alene testing)ved at anntallet kjønnssykdommer og aborter hadde sunket. Jenter mellom 16 og 19 får gratis p-piller, og det er gratis kondomer på helsestasjon for ungdom, men få er klar over dette og ikke alle bor i nærheten.

Det burde væert kampanjer som gjorde kondomer til noe kult, uten at sexpresset mot ungdom økte.

Da jeg gikk i grunnskolen, fikk en 11-årig gutt sitte igjen som straff for å ta med seg en gummi på skolen. Lærerene ble veldig sinte og sikkert flaue. Jeg lurer den dag i dag på hva han egentlig gjorde for noe galt.

Skrevet

Selvsagt. Og en gift kvinne kan også smittes fordi hennes mann er utro.

Man vet aldri.

Selvsagt.

Men om man lever i et (tilsynelatende) stabilt og langvarig forhold, så er det kanskje ikke fullt så naturlig å skulle ta alle forholdsregler, som om man er singel.

Sannsynligheten er tross alt noe mindre for at ens partner kan ha pådratt seg noe.

Men - som du sier så vet man jo aldri...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt.

Men om man lever i et (tilsynelatende) stabilt og langvarig forhold, så er det kanskje ikke fullt så naturlig å skulle ta alle forholdsregler, som om man er singel.

Sannsynligheten er tross alt noe mindre for at ens partner kan ha pådratt seg noe.

Men - som du sier så vet man jo aldri...

Nja, forskjellene er vel ikke så store. Undersøkelser viser at nesten 40 prosent av kvinnene er utro, mens i overkant av 30 prosent av mennene er det.

Det er med andre ord en risikosport å ha ubeskyttet sex med sine kjære også, dersom man først skal tenke det verste.

Skrevet

Nja, forskjellene er vel ikke så store. Undersøkelser viser at nesten 40 prosent av kvinnene er utro, mens i overkant av 30 prosent av mennene er det.

Det er med andre ord en risikosport å ha ubeskyttet sex med sine kjære også, dersom man først skal tenke det verste.

Tja, jeg tror vel at de tallene viser om folk har vært utro en eller flere ganger. Og om man var utro en gang for 10 år siden og aldri igjen, så teller det på denne statistikken, like mye som de som er notoriske rundbrennere og samtidig gift.

Jeg tror ikke under noen omstendighet at så mange som 30/40% av ektefeller til stadighet har seg med andre enn sin partner.

Statistikk er ganske effektivt til å forvrenge tall og virkelighet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, jeg tror vel at de tallene viser om folk har vært utro en eller flere ganger. Og om man var utro en gang for 10 år siden og aldri igjen, så teller det på denne statistikken, like mye som de som er notoriske rundbrennere og samtidig gift.

Jeg tror ikke under noen omstendighet at så mange som 30/40% av ektefeller til stadighet har seg med andre enn sin partner.

Statistikk er ganske effektivt til å forvrenge tall og virkelighet.

Ja, det stemmer. De tallene sier at 40 % kvinner har vært utro, og at 30 % menn har vært det. Ikke at de er regelmessig utro hele livet.

Men poenget mitt er at de tallene forteller ganske soleklart at du, dersom du kjører den kondomtankegangen om sikker sex dere snakker om her, ikke kan stole på noen, og at man bør beskytte seg hele tiden, selv i faste forhold.

Dersom jeg har et ons uten kondom og angrer meg dagen etterpå, går jeg til legen og tar en gratis Klamydiasjekk, nettopp fordi jeg vet faren er der. Jeg vet det er ganske vanlig. Jeg har noen single venner.

Men hva med gifte? Gjør de det? Selvfølgelig ikke. Det skal brenne rimelig bra før de i det hele tatt tenker tanken på å sjekke seg for kjønnssykdommer i et ekteskap man tror er godt, og som har vart i mange år.

Skal man først se dystert på sex uten kondom nytter det ikke å kun gå på de single. Ikke når så mange er utro, og i motsetning til ei jente i et ekteskap som kan gå med dritten i lang tid uten å vite om det, nettopp fordi hun ikke tror faren er til stede, kan hun gå seg steril fordi hun blindt stoler på partneren.

Ei jente som feier rundt sjekker seg nok i ny og ne. Hun er tross alt klar over faren.

Jeg er selvfølgelig klar over at man ikke kan tenke sånn, men skal det først svartmales så hvorfor ikke?

Skrevet

Vi bor i Las Palmas. ;-)

Ahh... ja der er det vel ikke russ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...