Gå til innhold

Unge jenter og innvandrere

Anbefalte innlegg

Gjest De drevne
Skrevet

Nei jeg vrir ikke bare på ordene dine. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville ikke gifte meg med en mann fra araberverden, men å ha kjæreste derfra er noe annet.

Jeg forstår ikke hvorfor det er nedverdigende å ville ha sex med noen uten å kunne tenke seg å gifte seg, og det mener jeg virkelig.

Jeg forstår godt hva du skriver, men jeg er bare uenig i denne holdningen at det er nedverdigende for jenter å ha sex uten å tenke på giftemål.

Det som er nedverdigende, er vel at de mørke gutta bare utnytter etnisk norske jenter, og tenker på dem som horer som er billig tidsfordriv inntil de finner en ren uskyldt fra sine egne folk som de kan gifte seg med.

Jævla lang setning, men du forsto hva jeg mente!?!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

14

• mrxx

11

• Ugga Bugga

11

• ShitDiddelyDo

10

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren
Skrevet

Det som er nedverdigende, er vel at de mørke gutta bare utnytter etnisk norske jenter, og tenker på dem som horer som er billig tidsfordriv inntil de finner en ren uskyldt fra sine egne folk som de kan gifte seg med.

Jævla lang setning, men du forsto hva jeg mente!?!

Nei egentlig ikke. Å snakke om mørke gutter oser av et eller annet;(

Gjest De drevne
Skrevet

Kan du definere begrepet "uskikkelige jenter" for meg?

Fra en mørkhudets synsvinkel: kansje en jente som (til tross for sin unge alder) har bred erfaring med sex, fyll og andre ting?

Skrevet

Har ikke noe med at sex og ekteskap hører med.

Har noe med et menneskesyn som sier at "du er er god nok til å ha sex med, men ikke verdig/god nok til å ha som kone".

Det er det jeg snakker om.

En norsk gutt kan gjerne ha sex med kjæresten sin og samtidig synes at han vil ha henne til kone.

DU skjønner godt hva jeg mener, du vil bare vri på ordene mine.

Men er det ikke tenåringer vi snakker om her?

De tenker vel uansett ikke på å gifte seg? Det ligger vel ganske langt fram i tid?

Det var ihvertfall ikke noe jeg hadde i tankene på den alderen.

Jeg traff gutter og hadde sex med gutter uten å tenke på hvorvidt de ville kunne bli gode ektemenn for meg seinere. Var det nedverdigende mot dem?

Skrevet

Da er det like lite hyggelig for begge parter. Det kan umulig bare være den ene veien.

Det går en vei, fra patriarken og nedover. Kvinnene er nederst på rangstigen. Selv en gutt på 12 år har mer innflytelse og makt enn sin mor og eldre søstre. Han skal bl a passe på søstrenes ære. Mishandling er en "nødvendighet for å holde kvinnene under kontroll", og mange kvinner opplever å få juling av både yngre brødre, far, ektemann, svigerfar osv.

En undersøkelse foretatt av kvinnedepartementet i Pakistan viser at 80 prosent av pakistanske kvinner utsettes for mishandling i ekteskapet.

http://www.rights.no/verdi_gen/kult_etn/article_55.50_970606_104.htm

Vi vil gjerne tro at disse folkene ikke har tatt med seg dette svineriet hit, men dessverre : jo det har de.

amerikafareren
Skrevet

Fra en mørkhudets synsvinkel: kansje en jente som (til tross for sin unge alder) har bred erfaring med sex, fyll og andre ting?

Er du mørkhudet?

amerikafareren
Skrevet

Det går en vei, fra patriarken og nedover. Kvinnene er nederst på rangstigen. Selv en gutt på 12 år har mer innflytelse og makt enn sin mor og eldre søstre. Han skal bl a passe på søstrenes ære. Mishandling er en "nødvendighet for å holde kvinnene under kontroll", og mange kvinner opplever å få juling av både yngre brødre, far, ektemann, svigerfar osv.

En undersøkelse foretatt av kvinnedepartementet i Pakistan viser at 80 prosent av pakistanske kvinner utsettes for mishandling i ekteskapet.

http://www.rights.no/verdi_gen/kult_etn/article_55.50_970606_104.htm

Vi vil gjerne tro at disse folkene ikke har tatt med seg dette svineriet hit, men dessverre : jo det har de.

Freud var sexist, og hadde sine fem søstre til å slutte å spille piano slik at han som eneste bror kunne konsentrere seg om å lese og skrive.

Skrevet

Men hvordan er det muli å være så dum da? LITT vett må de jo ha?

Skjønner det ikke at mange, ikke alle, men mange muslimske gutter aldri kunne tenkt å hatt dem som koner?

At de bare er ok til å ha sex med? hvor nedverdigende er ikke det da?

Det virker som om enkelte jenter faktisk fasineres av denne svinske, patriarkalske kulturen, og nyter det å være underdaning, være den svake, den kontrollerte..den som underkaster seg.

Kanskje en reaksjon på det stadige fokus på likestilling mellom kjønnene. Den beste måten å gjøre opprør på mot foreldre(generasjonen) er å søke inn en et slikt patriarkalsk miljø.

Sosialistforeldre vet ikke riktig hva de skal si i slike tilfeller. De har jo alltid fremhevet islams fortreffelighet, men får samtidig trøbbel når deres egen datter så til de grader går tilbake til middelalderen.

Skrevet

Freud var sexist, og hadde sine fem søstre til å slutte å spille piano slik at han som eneste bror kunne konsentrere seg om å lese og skrive.

Sikkert, men frikjenner det noen andre?

Hvis jeg banka kona mi og ble arrestert for mishandling, ville jeg fått mildere straff ved å henvise til hva Freud gjorde? Vil jeg bli frikjent når jeg kan sannsynliggjøre at noen andre er verre?

Det kalles relativisering. Prøve å styrke sin argumantasjon ved å sammeligne med noe annet i en annen tid, et annet sted i en annen kultur.

Sitat fra filosofien:

Kan en morder kan frikjennes hvis han er flink til å lese dikt? Nei, han blir ikke mindre morder, bare en diktlesende morder.

amerikafareren
Skrevet

Sikkert, men frikjenner det noen andre?

Hvis jeg banka kona mi og ble arrestert for mishandling, ville jeg fått mildere straff ved å henvise til hva Freud gjorde? Vil jeg bli frikjent når jeg kan sannsynliggjøre at noen andre er verre?

Det kalles relativisering. Prøve å styrke sin argumantasjon ved å sammeligne med noe annet i en annen tid, et annet sted i en annen kultur.

Sitat fra filosofien:

Kan en morder kan frikjennes hvis han er flink til å lese dikt? Nei, han blir ikke mindre morder, bare en diktlesende morder.

Det er ikke snakk om å frikjenne noen for noe som helst. Kulturer har sine sider og jeg er lei av den enorme negativiseringen av alt som er mørkt.

Englene er lyshårete og med gjennomsiktig hud til og med.

I bøkene jeg leste som barn var kjeltringene alltid mørke, mens de snille var hvite.

Da jeg var i Iran kledte jamen meg de norske damene seg i et eller annet abaja greier og åkket siden og ojet seg. Ifølge råd fra mine mannlige iranske venner kledte jeg meg IKKE slik siden de mente at det var å svikte mine iranske medsøstre. Argumentene hos de norske damene var at ellers kunne iranske menn se på oss som horer, og de likte ikke at jeg gikk i mine lange skjørt og lange skjorter. Om så noen tenkte hore som så meg så trenger vel ikke jeg å bry meg om det. Ingen behandlet meg med mindre respekt enn de andre.

Dette horesnakket går for langt. Jeg har reist mye i arabiske land, og pleier å kle meg anstendig og tekkelig. Jeg kler meg i klær jeg ellers ville brukt, men unngår å vise for mye naken hud. Noen steder har det ikke hatt noe å si å ha bare armer, ja faktisk fleste andre steder enn Iran.

Jeg er ikke videre begeistret for denne vestlige moten hvor magen skal være bar både sommer som vinter.

At undertrykkelse er voldsom i mange av disse landene trenger ikke vi å la gå ut over alt og alle.

Skrevet

Det er ikke snakk om å frikjenne noen for noe som helst. Kulturer har sine sider og jeg er lei av den enorme negativiseringen av alt som er mørkt.

Englene er lyshårete og med gjennomsiktig hud til og med.

I bøkene jeg leste som barn var kjeltringene alltid mørke, mens de snille var hvite.

Da jeg var i Iran kledte jamen meg de norske damene seg i et eller annet abaja greier og åkket siden og ojet seg. Ifølge råd fra mine mannlige iranske venner kledte jeg meg IKKE slik siden de mente at det var å svikte mine iranske medsøstre. Argumentene hos de norske damene var at ellers kunne iranske menn se på oss som horer, og de likte ikke at jeg gikk i mine lange skjørt og lange skjorter. Om så noen tenkte hore som så meg så trenger vel ikke jeg å bry meg om det. Ingen behandlet meg med mindre respekt enn de andre.

Dette horesnakket går for langt. Jeg har reist mye i arabiske land, og pleier å kle meg anstendig og tekkelig. Jeg kler meg i klær jeg ellers ville brukt, men unngår å vise for mye naken hud. Noen steder har det ikke hatt noe å si å ha bare armer, ja faktisk fleste andre steder enn Iran.

Jeg er ikke videre begeistret for denne vestlige moten hvor magen skal være bar både sommer som vinter.

At undertrykkelse er voldsom i mange av disse landene trenger ikke vi å la gå ut over alt og alle.

Det som irriterer meg er at så mange vil ha fokuset vekk fra det faktum AT det mishandles, over på HVORFOR det mishandles.

Og at fokuset dyttes over på HVORFOR noen skal stoppes i stedet for OM de skal stoppes.

Mishandlere ikles en kulturell "beskyttelsekappe" men kvinnene får ingen beskyttelse. Det virker som noen mener at kvinnene er på en måte vant til å bli banket, og da gjør det ikke så mye. Eller at et evt fokus på AT det mishandles skal utløse enda mer mishandling.

Lar vi være å snakke om det, så forsvinner problemet?

Det er det gamle at vi tåler så inderlig vel det som ikke rammer oss selv. Vi har liksom ingen rett til å bry oss, de er liksom ikke fullverdige mennesker disse kvinnene.

amerikafareren
Skrevet

Det som irriterer meg er at så mange vil ha fokuset vekk fra det faktum AT det mishandles, over på HVORFOR det mishandles.

Og at fokuset dyttes over på HVORFOR noen skal stoppes i stedet for OM de skal stoppes.

Mishandlere ikles en kulturell "beskyttelsekappe" men kvinnene får ingen beskyttelse. Det virker som noen mener at kvinnene er på en måte vant til å bli banket, og da gjør det ikke så mye. Eller at et evt fokus på AT det mishandles skal utløse enda mer mishandling.

Lar vi være å snakke om det, så forsvinner problemet?

Det er det gamle at vi tåler så inderlig vel det som ikke rammer oss selv. Vi har liksom ingen rett til å bry oss, de er liksom ikke fullverdige mennesker disse kvinnene.

Hvem er det som ikke ser på disse kvinnene som fullverdige? Du, jeg eller alle de andre?

Skrevet

Hvem er det som ikke ser på disse kvinnene som fullverdige? Du, jeg eller alle de andre?

For meg ser det ut som til og med kvinnesakskvinnene i Norge mener de ikke er fullverdige. De løfter ikke en finger for å protestere på noe som de for 20 år siden ville drepe for. Den behandlingen mange innvandrekvinner får er mye verre enn den uretten de protesterte mot den gangen. Mye verre. De fikk ikke regelmessig juling i hvert fall.

Men de blir veldig sinte når noen NORSKE drittsekker mishandler kvinner.

amerikafareren
Skrevet

For meg ser det ut som til og med kvinnesakskvinnene i Norge mener de ikke er fullverdige. De løfter ikke en finger for å protestere på noe som de for 20 år siden ville drepe for. Den behandlingen mange innvandrekvinner får er mye verre enn den uretten de protesterte mot den gangen. Mye verre. De fikk ikke regelmessig juling i hvert fall.

Men de blir veldig sinte når noen NORSKE drittsekker mishandler kvinner.

Nå begynner jeg virkelig å bli enig med deg;)

Ellers når jeg diskuterer med noen amerikanere om evt. krig i Iran så har de som et av argumentene at "vi" må fri kvinnene. Det er da helt merkelig å komme med militær makt og fri kvinner med å drepe deres ektemenn, brødre og sønner og siden si 'dere er fri'. Heldigvis er de fleste (alle i min omgangskrets) enige med meg.

I tillegg så blir unge, amerikanske gutter sendt i krig for å bli drept for fedrelandet på samme tid som eggene inn i kvinnene beskyttes og forsvares med nebb og klør. Forstå det den som vil.

Gjest får vel bråk nå :)
Skrevet

Innvardrergutter har en tendens til å sjarmere jentene på en måte norske gutter sjelden klarer/gidder. De kan å gi komplementer, spandere, åpne dører osv. Norske gutter skal ofte "bare" være tøffe og gi faen. Men det de naive, små jentene ikke vet er at skinnet kan bedra....

Helt ening med deg sinister girl, og har lyst til å ta tak i de små uskyldige jentene og riste dem til de skjønner....

Skrevet

Nå begynner jeg virkelig å bli enig med deg;)

Ellers når jeg diskuterer med noen amerikanere om evt. krig i Iran så har de som et av argumentene at "vi" må fri kvinnene. Det er da helt merkelig å komme med militær makt og fri kvinner med å drepe deres ektemenn, brødre og sønner og siden si 'dere er fri'. Heldigvis er de fleste (alle i min omgangskrets) enige med meg.

I tillegg så blir unge, amerikanske gutter sendt i krig for å bli drept for fedrelandet på samme tid som eggene inn i kvinnene beskyttes og forsvares med nebb og klør. Forstå det den som vil.

HRS har kjefta på myndigheter og organisasjoner om det der uten å få særlig respons.

På fødeavdelingene kommer mange kvinner som bærer alle de karakteristiske tegnene på mishandling. Men de tør ikke snakke, de sier de har "gått på en dør". De får ikke fire blåmerker på innsiden av begge armer og et på utsiden av å gå på en dør. Det er stort sett profesjonelle boksere som får den typen arr i øyebryna, og fribrytere som får ribbeinsbrudd av den typen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...