Gå til innhold

Kornsirkler TVN kl 2030

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ser det programmet vil jeg si at jeg syns det er rart at de utenomjordiske skal ha en slik hobby.

Men at studenter med et tau, en plankebit og masse humor har slike hobbyer er mer trolig.

Gang på gang har skøyere innrømmet å ha lurt oss, men det ser ikke ut som de blir trodd. Vi VIL tro det er overnaturlig.

De som vet hvem som har gjort det, spiller med og har det gøy. Folk liker det. Selv da flere hundre passerende bilister hadde sett studentene gjøre det over flere dager, selv da påsto media og xenofile UFO-folk at det var overjordiske vesener som hadde gjort det. Og det var flott, et riktig kunstverk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolverina
Skrevet

Dette var det en dokumentar om for mange år siden også.

Ikke noe utenomjordisk med dette. Kun noen som har sett seg sport i å vase rundt på en åker hele natta.

Men ikke noe å si på prestasjonen nei :)

Skrevet

Ikke noe utenomjordisk med dette. Kun noen som har sett seg sport i å vase rundt på en åker hele natta.

Men å forske på noe som alle med litt vett og skepsis forstår er tull og tøys?

Det er så enkelt å jukse at det er temmelig naivt å tro at det ikke er juks. Hadde det vært vanskelig eller umulig å jukse, så....

Alle figurene er geometrisk meget godt egnet for å trekke opp med et tau som "stikkpasser", og noen andre enkle midler. Spiraler er f eks meget lett å lage med en spindel og et tau som vindes opp på spindelen.

Skrevet

Pleier ikke å rette på skrivefeil, men en hel time feil må man vel kunne opplyse om... ;)

Skrevet

Pleier ikke å rette på skrivefeil, men en hel time feil må man vel kunne opplyse om... ;)

Pytt-pytt.

Skrevet

Har nettopp sett programmet på TVN. Noen av disse mønstrene var svært intrikate. Kan ikke forstå hvordan noen ved hjelp av tau og plankebit kan konstruere slike vannvittige kompliserte mønstre. På den annen side kan jeg heller ikke forstå hvorfor utenomjordiske vil kommunisere med oss på en slik måte - litt for dumt. Men skulle gjerne like å vite hvordan disse mønstrene ble laget, litt interessant den videoen med mønstrene som ble til samtidig som en ildkule fløy over kornåkeren, hmmmmm

Skrevet

Har nettopp sett programmet på TVN. Noen av disse mønstrene var svært intrikate. Kan ikke forstå hvordan noen ved hjelp av tau og plankebit kan konstruere slike vannvittige kompliserte mønstre. På den annen side kan jeg heller ikke forstå hvorfor utenomjordiske vil kommunisere med oss på en slik måte - litt for dumt. Men skulle gjerne like å vite hvordan disse mønstrene ble laget, litt interessant den videoen med mønstrene som ble til samtidig som en ildkule fløy over kornåkeren, hmmmmm

Jeg så et program da de lagde et inviklet mønster med planker - og tau som passer. De hadde jo brukt masse tid i forkant med å regne ut. De hadde planker på beina og sprang rundt etter en stram snor.

Den lyskula var jo fake da - herregud.

Skrevet

De jeg så var vanlige plangeometriske figurer. Disse lages med enkle verktøy.

sirkel

ellipse

kvadrat

rombe

rektangel

parallellogram

likebent parallelltrapes

parallelltrapes

trapes

triangel

polygon

pil

osv.

De ligner også veldig på figurer som studenter ville lage.

Man kan sikkert bruke formelsett som f eks Mandelbrot og julia

Skrevet

Jeg er åpne for flere metoder. Det er ofte lettere å finne på en enn å avsløre den.

Jeg tror jeg kan lage et ganske komplisert med hjelp av f eks en spesiell sprengstoffteknologi som tråder du ruller ut. Disse ville dukke opp på sekunder.

Et system med ståltråder vil kunne trekkes sammen på noen minutter.

Fraktaler er også blitt brukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...