Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et forslag om hva jeg kan gi til en jente på 23 som nettopp har mistet faren sin? Synes det er så kjedelig med blomster... Skal selvsagt skrive et koselig kort ved siden av da.

Det skal ikke sendes, så tyngde og størrelse har ikke noe å si.

Skrevet

En bok om sorg?

Et gavekort på en opplevelse, som hun kan "ta ut" når hun selv føler for det? Fx. en venninnekveld med deg, der du betaler alt, enten dere går ut og spiser eller noe annet.

Skrevet

Jeg har nettopp sett en bok som inneholder intervjuer med unge mennesker som har mistet noen i nær familie. Det lille jeg leste i den gjorde at jeg oppfattet boka som bra. Husker ikke hva den heter - men du kan sannsynligvis få vite det av Kreftforeningen.

Skrevet

Noe hun kan kose seg med. Magasiner, en film... o.l. Det var fin avkobling for meg i allefall.

Skrevet

Dette er boken jeg tenkte på :

Unni Ranheim: Vær der for meg : om ungdom, død og sorg

Den er muligens skrevet for litt yngre mennesker, men jeg fikk lyst til å lese den.

Gjest Trøst i sorgen
Skrevet

Det er en serie små bøker osm har vært i årevis, den heter 'Hjelp til Selvhjelp' tror jeg. Er en bok der om sorg som er veldig fin. Den koster vel bare 60 eller noe slikt,s å du kan jo i tillegg legge ved et koselig kort hvor du inviterer til en kinokveld hvor du spanderer. Vil du koste på mer slenger du på en kveld hjemme hos deg hvor dere deler en flaske vin og noe god mat.

Det ville jeg blitt glad for iallefall.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg satte pris på at folk kom. At folk kom- og evt ga meg blomst og klem og kort. For å så være i lag med meg noen timer.

Ei venninne gjorde nettopp dette, og hun var lutter øre til alt jeg ville si.

Det var supert. SÅ deilig å kjenne jeg hadde noen. At noen brydde seg.

DET var en trøst i en ellers enormt stor sorg.

bugge -jenta
Skrevet

Hva med en figur fra Willow tree? Du kan gå inn på siden derers og se hva de har.

Skrevet

Hva med en figur fra Willow tree? Du kan gå inn på siden derers og se hva de har.

De figurene fra Willow tree er kjempefine! Fikk en sånn en gang og det satte jeg pris på :)

Men går det an å få kjøpt de i norske butikker eller må man bestille de over nettet? Hadde vært greit å kunne kjøpe en utenom nettet liksom...

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Flere gode forslag! Skal se litt på ulike bøker og på Willow tree-figurene.

Takk :)

bugge -jenta
Skrevet

De figurene fra Willow tree er kjempefine! Fikk en sånn en gang og det satte jeg pris på :)

Men går det an å få kjøpt de i norske butikker eller må man bestille de over nettet? Hadde vært greit å kunne kjøpe en utenom nettet liksom...

Etterhvert finnes de i svært mange butikker. Hvis du går inn på/søker på willow tree, kan du se hele katalogen. Og der finner du også nærmeste butikk til hvor du bor. Det er jo slik at det er svært mange figurer, og det vil jo være litt tilfeldig hva som er inne.

men de kan sikkert skaffe, spørs bare hvor lang tid det tar.

Skrevet

Bestevenninen min ga meg en bok om sorg, en god klem og var der for meg uansett når jeg måtte trenge henne. Det at du stiller opp varmer og betyr mye mer enn ting. Feks et brev med tankene dine osv kan varme mer enn blomster som bare visner uansett. :)

bugge -jenta
Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Flere gode forslag! Skal se litt på ulike bøker og på Willow tree-figurene.

Takk :)

Det finnes en nydelig figur med far og datter, og mange figurer om håp, vennskap.

Skrevet

Det finnes en nydelig figur med far og datter, og mange figurer om håp, vennskap.

Takk for svar :) Har sett på de og det er utrolig mange fine! Får lyst til å kjøpe ganske mange av de jeg... :-)

bugge -jenta
Skrevet

Takk for svar :) Har sett på de og det er utrolig mange fine! Får lyst til å kjøpe ganske mange av de jeg... :-)

Jeg har allerede falt for fristelsen og har fire stk, så har jeg gitt bort en del i gaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...