Gemini Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Må være en oppskrift du har prøvd ut og er fornøyd med, ellers kan jeg like gjerne finne noe på nettet sjøl... :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. april 2006 Forfatter Skrevet 14. april 2006 Forresten så trenger ikke oppskriften være svensk! :-) Det er nok bare meg som har en assosiasjon mellom Sverige og sånne tykke frokost-pannekaker. 0 Siter
jaime Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Hva med amerikanske? De er i hvertfall tykke. Og bør spises med lønnesirup. http://southernfood.about.com/od/pancakesandwaffles/r/bl30320v.htm (1 cup = ca. 2,4 dl) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. april 2006 Forfatter Skrevet 14. april 2006 Hva med amerikanske? De er i hvertfall tykke. Og bør spises med lønnesirup. http://southernfood.about.com/od/pancakesandwaffles/r/bl30320v.htm (1 cup = ca. 2,4 dl) Er dette en oppskrift du selv har prøvd ut? 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Forresten så trenger ikke oppskriften være svensk! :-) Det er nok bare meg som har en assosiasjon mellom Sverige og sånne tykke frokost-pannekaker. Disse er lette å lage og så smaker de kjempegodt! 2-4 Porsjoner. 3 store egg. 2 dl hvetemel. 1 toppet teskje bakepulver. 1 1/2 dl melk. 1 klype salt. Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tykk røre. Pisk hvitene med saltet til det danner seg stive, hvite topper. Vend den stivpiskede hviten inn i røren, og den er klar til bruk. stekes i panne til de blir gylne. Du kan også tilsette sjokolade, frukt, mais osv.. Alt ettersom hva du liker. 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Disse er lette å lage og så smaker de kjempegodt! 2-4 Porsjoner. 3 store egg. 2 dl hvetemel. 1 toppet teskje bakepulver. 1 1/2 dl melk. 1 klype salt. Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tykk røre. Pisk hvitene med saltet til det danner seg stive, hvite topper. Vend den stivpiskede hviten inn i røren, og den er klar til bruk. stekes i panne til de blir gylne. Du kan også tilsette sjokolade, frukt, mais osv.. Alt ettersom hva du liker. Disse har jeg prøvd. Bare så det er sagt. alle i familien elsker de. 0 Siter
Gemini Skrevet 14. april 2006 Forfatter Skrevet 14. april 2006 Disse har jeg prøvd. Bare så det er sagt. alle i familien elsker de. Tusen takk! :-) 0 Siter
jaime Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Er dette en oppskrift du selv har prøvd ut? Yep. Standard. 0 Siter
andor Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hva med amerikanske? De er i hvertfall tykke. Og bør spises med lønnesirup. http://southernfood.about.com/od/pancakesandwaffles/r/bl30320v.htm (1 cup = ca. 2,4 dl) Oppskrifta di er grei nok. Men eit lite tilleggspoeng kan vera på sin plass: Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet. Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk.. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Oppskrifta di er grei nok. Men eit lite tilleggspoeng kan vera på sin plass: Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet. Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk.. Takk for tips, men vi er nok ikke mer enn to til bords som regel. Så jeg kommer nok ikke til å investere i en takke kun for dette :-) 0 Siter
andor Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Oppskrifta di er grei nok. Men eit lite tilleggspoeng kan vera på sin plass: Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet. Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk.. Enig. Men så er det jo godt med heimebaka flatbrød og lefser også. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Enig. Men så er det jo godt med heimebaka flatbrød og lefser også. Vel - det er godt nok, men ikke noe jeg har påtrengende behov for å lage. :-) 0 Siter
jaime Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Oppskrifta di er grei nok. Men eit lite tilleggspoeng kan vera på sin plass: Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet. Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk.. Ja, det er det man helst skal bruke (griddle, på engelsk). 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Disse er lette å lage og så smaker de kjempegodt! 2-4 Porsjoner. 3 store egg. 2 dl hvetemel. 1 toppet teskje bakepulver. 1 1/2 dl melk. 1 klype salt. Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tykk røre. Pisk hvitene med saltet til det danner seg stive, hvite topper. Vend den stivpiskede hviten inn i røren, og den er klar til bruk. stekes i panne til de blir gylne. Du kan også tilsette sjokolade, frukt, mais osv.. Alt ettersom hva du liker. Tusen takk for oppskriften din! Lagde den til middag, er nettopp ferdig med å spise. De var kjempegode! Og de holdt på tykkelsen også. Håper du ikke har noe i mot at jeg legger den på oppskriftsbloggen min, slik at jeg får delt den med venner og kjente også..... ?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.