Gå til innhold

Har du en oppskrift på svenske frokost-pannekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må være en oppskrift du har prøvd ut og er fornøyd med, ellers kan jeg like gjerne finne noe på nettet sjøl... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten så trenger ikke oppskriften være svensk! :-)

Det er nok bare meg som har en assosiasjon mellom Sverige og sånne tykke frokost-pannekaker.

Skrevet

Forresten så trenger ikke oppskriften være svensk! :-)

Det er nok bare meg som har en assosiasjon mellom Sverige og sånne tykke frokost-pannekaker.

Disse er lette å lage og så smaker de kjempegodt!

2-4 Porsjoner. 3 store egg. 2 dl hvetemel. 1 toppet teskje bakepulver. 1 1/2 dl melk. 1 klype salt.

Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tykk røre. Pisk hvitene med saltet til det danner seg stive, hvite topper. Vend den stivpiskede hviten inn i røren, og den er klar til bruk.

stekes i panne til de blir gylne. Du kan også tilsette sjokolade, frukt, mais osv.. Alt ettersom hva du liker.

Skrevet

2-4 Porsjoner. 3 store egg. 2 dl hvetemel. 1 toppet teskje bakepulver. 1 1/2 dl melk. 1 klype salt.

Først skiller du eggene, har hvitene i en bolle og plommene i en annen. ha mel, bakepulver og melk i plommene og bland til en tykk røre. Pisk hvitene med saltet til det danner seg stive, hvite topper. Vend den stivpiskede hviten inn i røren, og den er klar til bruk.

stekes i panne til de blir gylne. Du kan også tilsette sjokolade, frukt, mais osv.. Alt ettersom hva du liker.

Disse har jeg prøvd. Bare så det er sagt. alle i familien elsker de.

Skrevet

Disse har jeg prøvd. Bare så det er sagt. alle i familien elsker de.

Tusen takk! :-)

Skrevet

Er dette en oppskrift du selv har prøvd ut?

Yep. Standard.

Skrevet

Hva med amerikanske? De er i hvertfall tykke. :) Og bør spises med lønnesirup.

http://southernfood.about.com/od/pancakesandwaffles/r/bl30320v.htm

(1 cup = ca. 2,4 dl)

Oppskrifta di er grei nok. Men eit lite tilleggspoeng kan vera på sin plass:

Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet.

Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk..

Skrevet

Å steike pannekakene i panna tek altfor lang tid, iallfall dersom det er meir enn to-tre personar som skal ha frokost.På den måten blir jo alle så svoltne at dei er halvdaude før maten kjem på bordet.

Metoden for å unngå dette er enkel: Ein steiker på takke, ikkje i panne. På takka her på bruket er det rom til 7 pannekaker om gongen, Det er nokså praktisk..

Takk for tips, men vi er nok ikke mer enn to til bords som regel. Så jeg kommer nok ikke til å investere i en takke kun for dette :-)

Skrevet

Enig. Men så er det jo godt med heimebaka flatbrød og lefser også.

Skrevet

Enig. Men så er det jo godt med heimebaka flatbrød og lefser også.

Vel - det er godt nok, men ikke noe jeg har påtrengende behov for å lage. :-)

Skrevet

Ja, det er det man helst skal bruke (griddle, på engelsk).

Gjest Debra irl
Skrevet

Tusen takk for oppskriften din! Lagde den til middag, er nettopp ferdig med å spise. De var kjempegode! Og de holdt på tykkelsen også.

Håper du ikke har noe i mot at jeg legger den på oppskriftsbloggen min, slik at jeg får delt den med venner og kjente også..... ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...