Gå til innhold

Vet stygge mennesker at de er stygge?

Gjest ganske så redd for det meste ja! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært isolert fra omgang med folk ganske lenge og det er mange ting jeg ikke vet om mennesker og åssen vi oppfører oss.

Jeg synes jeg får blikk av folk når jeg er ute, noen ganger smiler de andre ganger så føles det bare ut som om de stirrer.Eller det ser/føles ut som om de har lyst til og se på meg.

Er det fordi jeg er stygg?

(det er ikke alle men flere en færre vil jeg si som ser på meg)

Vet stygge folk at de er stygge?

Jeg kan se på meg selv i speilet i dagslys og se at ja det er mye jeg ikke er fornøyd med, og jeg er ganske bleik i tilleg.

Men jeg kan ikke se at jeg er stygg, at jeg skal være en kuriositet for folk i butikken.

EN gang før jeg isloerte meg i ungdomskolen var det en "venn" som sa at jeg er var stygg(en rask komentar som godt kan ha vært en spøk), men annet en det har jeg ikke blitt mobbet pga av utseendet mitt. Men denne komentaren har festet seg ganske bra i minnet mitt.

Hvis jeg er stygg burte dette være noe jeg skulle kunne se i speilet, eller ville jeg ikke ant at jeg var stygg, selv om jeg hadde vært/er det?

Åpen for at dette bare er i hodet mitt pga isolasjonen og dette at jeg pga sosialt fobi/angst kan virke litt rar?

Jeg nevnte for støttekontakten min i et brev at jeg føler meg stygg etter et misslykket forsøk på og gå et sted; hvor angsten min hadde stoppet meg.

Når jeg fikk svar på brevet mitt fra støttekontakten nevnte hun ikke utseendet mitt i det heletatt.

Dette har også satt seg litt i tankene, at hun ikke nevnte noe om dette fordi jeg faktisk er stygg, men hvis h*n hadde sagt at jeg ikke er stygg hadde jeg vel ikke trodd støttekontakten.

Skled litt ut, sorry! Spørsmålet er altså:

Vet stygge folk at de er stygge?

Skrevet

De fleste har stunder hvor de er misfornøyd med utseendet sitt. Jeg tror ikke du er stygg, og det er neppe noen som snur seg etter deg på butikken fordi du er stygg.

Jeg vet ikke om stygge mennesker vet at de er stygge, men hva som er stygt er det jo delte meninger om, det kommer an på smak og behag.

Skrevet

Høres trist ut å ha det slik. Hvorvidt man er stygg eller ikke kommer vel an på øyet som ser. Så lenge man ikke er stygg, men føler seg stygg, så er hvordan man føler seg det viktigste. Jeg tror at det er viktig å gå ut uansett. Du legger nok merke til at folk titter fordi du føler deg lite pen. Jeg regnes som nokså pen (er det lov å si det?) men det er ofte jeg ikke føler meg slik i det hele tatt. Spesielt de gangene jeg ikke har giddet og dusje eller sminke meg - ELLER tatt på noe annet enn en sliten joggebukse.

Da føler jeg at folk titter ekstra på meg og syns jeg ser sjuskete ut. Men om det er fordi de syns jeg er stygg eller fordi jeg føler meg stygg er ikke godt å si.

Jeg tror at det er viktigere hvordan man presenterer seg enn hva slags ansikt man er født med. Rene klær, pen sminke og velstelt hår, da gir man i allefall et innbydende inntrykk

Så for å svare på spørsmålet ditt: Man kan helt klart føle seg stygg eller pen, men om det er et riktig bilde eller ikke vet man ikke. Dessuten varierer slikt fra dag til dag. En dag syns jeg at jeg er fin dagen etter helt jævlig. En kan syns jeg er pen, mens en annen ikke er enig. Heldigvis - alle er forskjellige.

Ikke la utseende stoppe deg. Ta heller en tur til en flink frisør... Få hjelp til sminke. Mulig du føler deg bedre da? Jeg vet ikke.

Men lykke til.

Gjest unge Erik heter jeg
Skrevet

De fleste har stunder hvor de er misfornøyd med utseendet sitt. Jeg tror ikke du er stygg, og det er neppe noen som snur seg etter deg på butikken fordi du er stygg.

Jeg vet ikke om stygge mennesker vet at de er stygge, men hva som er stygt er det jo delte meninger om, det kommer an på smak og behag.

Camilla Parker Bowles er vaffal stygg.

Skrevet

Tror ikke du er stygg i det hele tatt bare at du kanskje er en sårbar sjel. En eneste kommentar om at du er stygg eller at støttekontakten din ikke nevnte det i brevet ditt er ikke akkurat grunnlag for at da er du stygg. Støttekontakten synes dette kanskje var et litt flaut og vanskelig tema å ta opp, jeg tror jeg også ville synes det var litt flaut å kommentere andres utseende og kanskje unnlatt å si noe om det...

Alle kan vel få en eller annen kommentar slengt etter seg, men det betyr ikke at de faktisk er det. Noen mennesker liker å heve seg selv ved å trykke ned andre.

Tror du skal stole på det du ser i speilet, du er sikkert allminnelig søt. Om folk stirrer på deg så kan det være fordi du stirrer på dem for å se om de ser på deg om det kan være noe galt eller rart med deg.

Tror du trenger å øke selvtillitten og selvfølelsen din jeg.

Her er noen linker til deg:

http://www.helsenytt.no/artikler/selvfoelelsen.htm

http://www.althelse.com/default.asp?artid=911

http://www.nesodden.vgs.no/radgiver/2005%20ELEVVEIVISEREN/selvtillit.htm

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=6630

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=6431

http://www.fitnessprat.no/archive/index.php/t-14921.html

Lykke til!

bugge -jenta
Skrevet

Ikke for alle.

Gjest just a piece of my mind
Skrevet

Jeg tror at du tenker så mye på om folk ser på deg, at du registrerer oftere enn de som ikke tenker så mye på det.

Altså: En person som "føler" seg stygg, men ikke er det, vil automatisk legge mer merke til folk som ser på han/henne.

De som "føler" seg vanlige, vil ikke legge særlig merke til det.

Og de som "føler" seg fine, vil trolig legge mer merke til det fordi de tror at folk ser ekstra på dem og beundrer dem.

Jeg tror stygghet/finhet er en dagsform-ting i hodet, og ellers tror jeg absolutt ikke at noen stirrer på deg pga at de synes du er stygg. Det skal ganske mye til for at folk snur seg etter andre i gata pga utseende.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke hun er stygg. Hun ser ut som en hvilkensomhelst dame i den alderen.

Gjest kirsebær
Skrevet

Jeg tror ingen har det samme synet på sitt eget utseende som det andre folk har. Andre ser det med andre øyne en enn selv.

Hva som er pent og stygt kommer jo også an på øyet som ser. Mange som blir ansett som veldig pene, synes ikke selv at de er det. Det er vel noe av samme selvtillitsbrist som får deg til å tro du er stygg.

Faktisk er det VELDIG sjelden jeg ser mennesker som jeg tenker at er stygge. Oftere ser jeg mennesker som jeg tenker at er pene. Men de aller fleste er jo sånn midt i mellom, vanlig til hverdags og pen til festbruk,hvis en har vært heldig med pyntinga.

Men altså, de som er stygge og pene har nok en anelse om ståa,hvis de har normal selvtillit. Men har de ikke det, så tror de utseendet er dårligere enn det er. Så det er selvtilliten en bør jobbe med når en har slike tanker som deg.

Gjest vioola
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke hun er stygg. Hun ser ut som en hvilkensomhelst dame i den alderen.

enig , hvis damer av kaliberet som de i frustrerte fruer skal sette standarden for hvordan 40 + kvinner skal se ut er det forferdelig.

Skrevet

Kjempe takk for alle svar!!! Dere har gitt meg litt og tenke på:)

Gjest klarakloke
Skrevet

Jeg synes hun er pen jeg, i sin beste alder holder hun seg godt...

Ingen er evig unge og hver alder har sin sjarm...

Gjest sandex
Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at du ikke er stygg.. du må bare jobbe med selvtillitten din... Og det er utrolig hvor mye finere folk blir med en holdning som viser litt selvtillit :)

bugge -jenta
Skrevet

Jeg synes hun er pen jeg, i sin beste alder holder hun seg godt...

Ingen er evig unge og hver alder har sin sjarm...

Det er noen som det blir opp og vedtatt er stygge. Hun er en av dem. Det finnes penere mennesker, men hun er da helt normal, og jeg tror hun for evig lider under sin "forgjenger". Hun er helt normal synes jeg. Ikke speielt pen, ikke spesielt stygg.

Jeg synes det skal mye til før noen er stygge. Det er en uting å nærmest lete etter det hos et menneske.

Skrevet

Antagelig er dama full av sjarm og det veier opp et godt utseende. Ikke alle kan se like lekre ut i den alderen og ikke alle bryr seg om å ta plastiske operasjoner for å beholde et ungt utseende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...