Gå til innhold

på ebay, 100% authentic = sant?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kjøper en god del merke ting, spesielt er jeg svak for vesker, men det er en dyr vane. Jeg ble tipset om å kjøpe på ebay istedet, og var innom å kikket litt istad. Ser at f.eks en Fendi veske går for en fjerdedel av prisen som man betaler ved å kjøpe den i butikk. Det står 100% authentic guaranteed og det følger med diverse sertifikater, serie nr. osv. Det er også ofte 7 dagers returrett.

Men er disse veskene, eller andre merketing for den saks skyld, virkelig ekte? Det virker litt for godt til å være sant at en veske som egentlig koster 8000kr selges for 2500kr. Hvordan kan de tjene på det?

Jeg har sjekket karakterene til disse som selger, og de har jo bare positive karakterer så veskene er sikkert fine de, men jeg er fremdeles skeptisk til om de er ekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette gir deg noe godt svar vet jeg ikke, men jeg kjenner endel "snobbete" mennesker som har fancy og freshe klær som handler merkeklær OG vesker på ebay. Uten at dette i seg selv er noen garanti.

Du må jo vurdere selgeren også, det er vel ikke alle som er like seriøse. Men har du ikke noen rettigheter ved slike handler? I tilfelle du blir lurt mener jeg?

Lykke til i allefall.

Mary Poppins
Skrevet

Om dette gir deg noe godt svar vet jeg ikke, men jeg kjenner endel "snobbete" mennesker som har fancy og freshe klær som handler merkeklær OG vesker på ebay. Uten at dette i seg selv er noen garanti.

Du må jo vurdere selgeren også, det er vel ikke alle som er like seriøse. Men har du ikke noen rettigheter ved slike handler? I tilfelle du blir lurt mener jeg?

Lykke til i allefall.

Det er 7 dagers retturett hos de fleste selgerne og de virker alle svært seriøse. Jeg kan bare ikke skjønne hvordan de kan tjene på å selge vesker så billig, i tillegg lurer jeg på hvordan de får tak i veskene. Den vesken jeg er ute etter er det venteliste på i butikkene, og derfor synes jeg det er er litt rart at man kan få tak i den ekte vesken på ebay.

Hmm...

Gjest skjønner det ikke.
Skrevet

Det er 7 dagers retturett hos de fleste selgerne og de virker alle svært seriøse. Jeg kan bare ikke skjønne hvordan de kan tjene på å selge vesker så billig, i tillegg lurer jeg på hvordan de får tak i veskene. Den vesken jeg er ute etter er det venteliste på i butikkene, og derfor synes jeg det er er litt rart at man kan få tak i den ekte vesken på ebay.

Hmm...

Hvem vil ha en veske til 8000 kr?! Det er jo sykt, det er jo bare en veske!

Skrevet

Hmm...

Husk at ting blir ekstra dritdyre i Norge, etter importavgifter og toll of greier. Og såkalte wholesale-selgere (engros) opererer på et trinn lenger ned i kjeden enn vanlige butikker, og ofte på du kjøpe flere artikler (men ikke alltid).

Hvis du betaler med PayPal får du også ekstra sikkerhet.

Skrevet

Hmm...

Nå er Norge latterlig dyrt også, så vi er muligens litt blaserte når det kommer til stive priser.

Ser bare på enkelte ting fra USA, jeg kjøpte en bukse som ville kostet meg 2500 kroner her og den kostet under 1000. Det er jo for godt til å være sant - men sant var det jo i mine tilfeller.

Mary Poppins
Skrevet

Husk at ting blir ekstra dritdyre i Norge, etter importavgifter og toll of greier. Og såkalte wholesale-selgere (engros) opererer på et trinn lenger ned i kjeden enn vanlige butikker, og ofte på du kjøpe flere artikler (men ikke alltid).

Hvis du betaler med PayPal får du også ekstra sikkerhet.

De fleste veskene kjøper jeg i utlandet da de ikke er å få tak i Norge.

Jeg er ikke redd for at jeg ikke får vesken, jeg tror ikke jeg blir lurt sånn sett, men jeg er mer skeptisk til om den er ekte, eller om den er fake men selges som ekte.

Forørig siden det virker som du hadde litt peiling, hva er egentlig paypal? Har aldri vært borti det før.

Mary Poppins
Skrevet

Hvem vil ha en veske til 8000 kr?! Det er jo sykt, det er jo bare en veske!

Nå var det forsåvidt ikke det jeg spurte om.

Mary Poppins
Skrevet

Nå er Norge latterlig dyrt også, så vi er muligens litt blaserte når det kommer til stive priser.

Ser bare på enkelte ting fra USA, jeg kjøpte en bukse som ville kostet meg 2500 kroner her og den kostet under 1000. Det er jo for godt til å være sant - men sant var det jo i mine tilfeller.

Jeg kjøper som regel slike ting i utlandet fordi de ikke selges i Norge. Men det er sant at det er en god del billigere i statene. Men denne vesken lages i Italia og må derfor fraktes til USA. Likevel er den i så tilfelle billigere i USA enn i Italia.

Det er kanskje bare en måte å finne det ut på, og det er å slå til å kjøpe på ebay ;) men jeg er litt lite interessert i å bruke 2500kr på å kjøpe noe som er fake.

Skrevet

Jeg kjøper som regel slike ting i utlandet fordi de ikke selges i Norge. Men det er sant at det er en god del billigere i statene. Men denne vesken lages i Italia og må derfor fraktes til USA. Likevel er den i så tilfelle billigere i USA enn i Italia.

Det er kanskje bare en måte å finne det ut på, og det er å slå til å kjøpe på ebay ;) men jeg er litt lite interessert i å bruke 2500kr på å kjøpe noe som er fake.

Det er sant! Bare en måte å finne ut av det på... Det du kan gjøre er å vente litt. Har du like lyst på den om noen dager slår du til.

Og det sier jeg som sliter med å bestille hårprodukter på lookfantastic til et par hundre kroner.

Mary Poppins
Skrevet

Det er sant! Bare en måte å finne ut av det på... Det du kan gjøre er å vente litt. Har du like lyst på den om noen dager slår du til.

Og det sier jeg som sliter med å bestille hårprodukter på lookfantastic til et par hundre kroner.

:-)

Skrevet

De fleste veskene kjøper jeg i utlandet da de ikke er å få tak i Norge.

Jeg er ikke redd for at jeg ikke får vesken, jeg tror ikke jeg blir lurt sånn sett, men jeg er mer skeptisk til om den er ekte, eller om den er fake men selges som ekte.

Forørig siden det virker som du hadde litt peiling, hva er egentlig paypal? Har aldri vært borti det før.

Kjenner godt til PayPal ja. :) Det er verdens største online betalingssystem, som forøvrig nå eies av eBay.

Kjempepraktisk måte å betale for alt mulig online på, uten å måtte oppgi kredittkort-nummer alskens steder. Du logger du deg på din egen PayPal konto når du skal betale noe, og sender pengesummen til mottagerens PayPal-adresse. Pengene trekkes da fra kredittkortet du har lagt inn hos PayPal, eller fra det du måtte ha stående av penger i kontoen din der.

Penger du evt. mottar til din PayPal-konto kan du overføre til din vanlige bankkonto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...