Gå til innhold

Solarium

Anbefalte innlegg

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Jeg tar sol en gang i blant, ca 30 minutter hver gang. Skal jukse litt i morgen...

Og nei, det er så mye annet rart man skal passe seg for også, så litt falsk sol skremmer meg overhodet ikke :)

Takk for svar.

Det jeg tenkte var ca 20 min fem ganger.Og så en gang i uka fram til sommeren,for å beholde den lille fargen.Kan vel ikke være så farlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest linnelinn
Skrevet

Takk for svar.

Det jeg tenkte var ca 20 min fem ganger.Og så en gang i uka fram til sommeren,for å beholde den lille fargen.Kan vel ikke være så farlig.

ikke begynn med 20 min om du er blek. Jeg ble veldig brent etter bare 15 min! Enda jeg hadde tatt et par ganger før med 10 min. Heldigvis hadde jeg bare på ansiktssolen i 5 min så jeg sparte meg der.

Skal jeg ta sol, tar jeg bare 5 min.Men jeg skal ta snart, huden klør og slik, sjekke om det hjelper.

Husk at malignt melanom er den aller farligste kreften. Sprer den seg, så hjelper det ikke med cellegift, annet enn å kanskje forlenge livet ditt litt...

Har lest en kan ta solarium opp til 10 ganger i året uten at det er påvist helseskade :o)

Skrevet

Takk for svar.

Neida, det er slett ikke skadelig, så lenge du er fornuftig og ikke tar sol flere dager på rad. La huden hvile i mellom.

Nå har jo forskerne kommet frem til at det bare gjør godt for oss å få den dosen med lys på kroppen også.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

ikke begynn med 20 min om du er blek. Jeg ble veldig brent etter bare 15 min! Enda jeg hadde tatt et par ganger før med 10 min. Heldigvis hadde jeg bare på ansiktssolen i 5 min så jeg sparte meg der.

Skal jeg ta sol, tar jeg bare 5 min.Men jeg skal ta snart, huden klør og slik, sjekke om det hjelper.

Husk at malignt melanom er den aller farligste kreften. Sprer den seg, så hjelper det ikke med cellegift, annet enn å kanskje forlenge livet ditt litt...

Har lest en kan ta solarium opp til 10 ganger i året uten at det er påvist helseskade :o)

Uff,ja det er selvsagt hudkreft jeg er redd for.

Da starter jeg med 10 min.

Er mørk og har egentlig god hud(blir sjeldent brent),så jeg tar sjansen på det.

Takk for nyttig tips!

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Neida, det er slett ikke skadelig, så lenge du er fornuftig og ikke tar sol flere dager på rad. La huden hvile i mellom.

Nå har jo forskerne kommet frem til at det bare gjør godt for oss å få den dosen med lys på kroppen også.

Håper at forskerne har rett i det!

Skrevet

Godt og høre at du trivest akkurat som du er.

Men jeg ser helt blåfrossen og nesten syk ut om våren(og "alle" andre sååå brune).

,så jeg har bare lyst til å "friske"opp litt.

Joda, jeg skjønner det, bare det ikke er press fra "alle de andre" som er problemet (for det finnes altså flere bleke her ute :).

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Joda, jeg skjønner det, bare det ikke er press fra "alle de andre" som er problemet (for det finnes altså flere bleke her ute :).

Nei,er heldigvis ikke typen som føler sånt press.

Men er bare litt lei av BLÅ fargen,ha ha.

Ha en fin kveld forresten!

Skrevet

Nei,er heldigvis ikke typen som føler sånt press.

Men er bare litt lei av BLÅ fargen,ha ha.

Ha en fin kveld forresten!

Ligeså :)

Gjest Guatemala
Skrevet

Nei, jeg tar ikke solarium, har klaus.

Bruker selvbruningskrem, og er fornøyd med den. Har du prøvd det? Fargen blir jevn og fin, hvis du bruker det riktig, også er det ikke skadelig som sol.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Bruker selvbruningskrem, og er fornøyd med den. Har du prøvd det? Fargen blir jevn og fin, hvis du bruker det riktig, også er det ikke skadelig som sol.

Prøvde for flere år siden, da ble jeg nesten gul.

Men kanskje jeg skal prøve et bedre merke.

Skrevet

Sol er ikke bare skadelig, tvert imot.

Mange her i nord får for lite d-vitamin og andre gunstige effekter av solen, og solarium gir faktisk den positive effekten at d-vitamin dannes i kroppen, akkurat som ved naturlig soling.

Så om man er forsiktig, og ikke brenner seg, så kan man ta litt solarium i perioder.

Skrevet

Prøvde for flere år siden, da ble jeg nesten gul.

Men kanskje jeg skal prøve et bedre merke.

Jeg har prøvd flere merker, men ender bare opp med noe som blir for brunt, for gult, skjoldete osv. Dessuten stinker de fleste selvbruningsprodukter jeg har prøvd.

Jeg synes rett og slett at det er et pes å få til.

Hvis du bare vil ha litt farge for en kort periode (for senere å få sol på kroppen utendørs), så er jo sånn spray-farge en mulig løsning. Det må gjøres av andre, ikke en selv. Litt usikker på hvor de utfører det, men betjente solarium er kanskje et greit sted å sjekke.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Jeg har prøvd flere merker, men ender bare opp med noe som blir for brunt, for gult, skjoldete osv. Dessuten stinker de fleste selvbruningsprodukter jeg har prøvd.

Jeg synes rett og slett at det er et pes å få til.

Hvis du bare vil ha litt farge for en kort periode (for senere å få sol på kroppen utendørs), så er jo sånn spray-farge en mulig løsning. Det må gjøres av andre, ikke en selv. Litt usikker på hvor de utfører det, men betjente solarium er kanskje et greit sted å sjekke.

Takk for tipset!

Spray har jeg nemlig aldri prøvd.

Skrevet

Takk skal du ha.

Var akkurat dette jeg ønsket å vite.

Har lest om to selvruningskremer som skal være bra: St Tropez og Fake bake. Jeg har kjøpt begge og skal prøve St Tropez i dag! Late som jeg er litt påskebrun til jeg er tilbake på jobb. :P

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Har lest om to selvruningskremer som skal være bra: St Tropez og Fake bake. Jeg har kjøpt begge og skal prøve St Tropez i dag! Late som jeg er litt påskebrun til jeg er tilbake på jobb. :P

Hjertelig takk for det tipset.

Skal til byen i morgen,så da får jeg se om jeg har råd til å koste på meg en av de.

Gjest linnelinn
Skrevet

helt til du får allergisk reaksjon på den.

jeg må gå over til solarium pga det. Vet ikke om jeg tørr prøve andre typer. Du kan i det minste ikke få allergisk reaksjon mot solarium.

Såvidt jeg vet...

Bare være kjempeforsiktig. 5 min.

Eller være bleik&proud.

;\

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...