Gå til innhold

Bestilt varer fra playx du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer for 700 fra playx og den ordren ble delt i to og første del ble sendt 26 mars.

Enda har ikke varen kommet og jeg har ringt å etterlyst den, jeg får til svar at varen kostet over 200 og derfor sannsynligvis skal innom toll og derfor er den sein.

Ringte posten for 4 dager siden å de sjekker om det er registrert noe post på meg, men hun finner ingenting så det har ikke vært innom dem ennå.

Jeg har kontaktet playx å fortalt dem hva posten sa men jeg får bare spørsmål tilbake om det gjelder den ene eller andre varen og at pakken må innom toll.

Har bestilt varer fra dem før men da under toll grensa og varene har kommet etter noen dager.

Er firmaet useriøst eller er pakken kommet bort?

Den andre pakken fra dem er også sendt (den 3 april) den har heller ikke kommet.

Det går vel ikke an at to sendinger fra dem kommer bort?

Noen av dere som har erfaringer fra å ha handlet med playx?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke handlet hos dem, men generelt kan tollen ta laaaaang tid... Ofte flere uker. Så jeg vil nok tro at du bare må smøre deg med en dose tålmodighet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Av nettbutikkene jeg har vært borti har de fleste en fjortendagersgrense på når du skal ha mottatt varene. Har du ikke fått varene etter fjorten dager sender de deg nye varer uten spørsmål.

Har aldri brukt playx selv, men jeg trodde faktisk de sendte fra Norge.

Du får bare vente noen dager til. Det kan ta litt tid hvis de må innom tollen, og det må de sannsynligvis hvis prisen står på pakka.

Bruk noen andre neste gang. Playx er vel ikke engang spesielt billige, og hvis det er filmer eller musikk du har bestilt, lønner det seg aldri å bestille over tollgrensa.

Bruk heller shapper som sender hver film i ulike pakker, nettopp for å unngå tollen.

Skrevet

Be Playx om å få kollinummeret på mail. Så går du inn på posten.no og sporer sendingen din.

Jeg bestillte noe greier fra Danmark, og fikk pakkenummeret fra dem, og min pakke var i tollen i kun to dager. (Jeg hadde bestillt for over 400 kr.)

petter smart
Skrevet

Jeg har kjøpt fra playx noen ganger, og de deler alltid opp ordren. De skriver alltid verdi 199 kr på pakken, selv om den er lavere. Dette er for å unngå fortolling.

Det virker som om de er kommet bort ja. Da kan du kreve at playx sender dem på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...