Gå til innhold

Satan så vondt!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er nødt til å klage litt nå, og det blir til dere...

Magesåret har tydeligvis ikke grodd, det gjør i hvertfall så vansinnig vondt nå!

Uansett, jeg gikk på pillene som jeg fikk beskjed om, men på onsdag begynte det å gjøre vondt igjen, så ble det verre i går, og enda verre i dag.

Etter en tur på legevakten, en sprøyte med muskelavslappende og krampeløsende, en med morfinpreparater, og ny resept på sterkere piller så skulle man jo tro det ble bedre? Men nei...

Så hva nå?

Skal man bare ha så vondt til det går over av seg selv? Og gjør det egentlig det?

Og bare så det er sagt, jeg har ikke så veldig lav smerteterskel til vanlig, føde barn uten bedøvelse f.eks er ikke noe problem - men dette, satan så vondt det er...

Tips til smertelindring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, så uheldig. Foruten medisiner vil kanskje en varmepose på magen vil gjøre godt. Varmt bad med oljer kan og fungere bra.

God bedring.

Skrevet

Hvis det er så vondt, til tross for sterke medisiner (og høy smerteterskel i utgangspunktet), så er det vel et tegn på at ting ikke er som de burde.

Kanskje du rett og slett bør tilbake på legevakta for en bedre undersøkelse og evt. en eller annen form for behandling?

Gjest Persille
Skrevet

Hvis det er så vondt, til tross for sterke medisiner (og høy smerteterskel i utgangspunktet), så er det vel et tegn på at ting ikke er som de burde.

Kanskje du rett og slett bør tilbake på legevakta for en bedre undersøkelse og evt. en eller annen form for behandling?

Saken er at jeg orker ikke sitte der i mange timer nå - legevakten i Oslo Sentrum er langt fra et hyggelig skue fredags kveld. Da venter jeg heller til de åpner på de andre basene i morgen tidlig kl. 10.

Skal være døden nær før jeg drar dit nå - og det er jeg ikke. I hvertfall ikke helt...

Gjest Persille
Skrevet

Uffda, så uheldig. Foruten medisiner vil kanskje en varmepose på magen vil gjøre godt. Varmt bad med oljer kan og fungere bra.

God bedring.

Takk :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Oi.. Dette høres ikke bra ut.. *Sende over friske-vibber*

:o)

Skrevet

Saken er at jeg orker ikke sitte der i mange timer nå - legevakten i Oslo Sentrum er langt fra et hyggelig skue fredags kveld. Da venter jeg heller til de åpner på de andre basene i morgen tidlig kl. 10.

Skal være døden nær før jeg drar dit nå - og det er jeg ikke. I hvertfall ikke helt...

Trodde alt annet enn legevakt (og sykehus da) var stengt til over påske jeg.

Du får uansett ha god bedring!

Gjest Persille
Skrevet

Trodde alt annet enn legevakt (og sykehus da) var stengt til over påske jeg.

Du får uansett ha god bedring!

Vi har fire legevakter i Oslo :)

Gjest Persille
Skrevet

Oi.. Dette høres ikke bra ut.. *Sende over friske-vibber*

:o)

*bukker og nikker*

Skrevet

Vi har fire legevakter i Oslo :)

Ah seff... Jeg har bodd ute i periferien for lenge... hehe

Gjest Persille
Skrevet

Ah seff... Jeg har bodd ute i periferien for lenge... hehe

:)

Den i sentrum er for alle, mens de tre på kantene er for de som bor i området der (hovedsaklig) og de har også begrensede åpningstider.

Jeg var der kl 18.15 i kveld, og lå der til 20 - og reiser tilbake i morgen tidlig om ingenting blir bedre.

Men akkurat nå er nok sengen det beste tror jeg... Hvertfall siden avisene flommer over av artikler om folk som har blitt knivstukket i kveld...

Skrevet

:)

Den i sentrum er for alle, mens de tre på kantene er for de som bor i området der (hovedsaklig) og de har også begrensede åpningstider.

Jeg var der kl 18.15 i kveld, og lå der til 20 - og reiser tilbake i morgen tidlig om ingenting blir bedre.

Men akkurat nå er nok sengen det beste tror jeg... Hvertfall siden avisene flommer over av artikler om folk som har blitt knivstukket i kveld...

Huff ja, det så jeg. Ikke noe trivelig på sentrum legevakt da vil jeg tro. Hvis de ikke er så ille skadet at de har blitt sendt på sykehusene da?

Uansett håper jeg du kommer deg greit gjennom natta, og får god hjelp i morgen!

Gjest Persille
Skrevet

Huff ja, det så jeg. Ikke noe trivelig på sentrum legevakt da vil jeg tro. Hvis de ikke er så ille skadet at de har blitt sendt på sykehusene da?

Uansett håper jeg du kommer deg greit gjennom natta, og får god hjelp i morgen!

Takk takk :)

Forhåpentlig har jeg blitt frisk til i morgen, litt magisk tryllestøv i løpet av natten!

Skrevet

Litt sent ute med svar, men litt sterk kamillete på fastende mage kan hjelpe.

Drikk den helst liggende. Når du har fått i deg en kopp, så snur du deg langsomt rundt, slik at teen kommer i kontakt med hele magesekkslimhinnen.

Gjest ikke edru enda
Skrevet

Litt sent ute med svar, men litt sterk kamillete på fastende mage kan hjelpe.

Drikk den helst liggende. Når du har fått i deg en kopp, så snur du deg langsomt rundt, slik at teen kommer i kontakt med hele magesekkslimhinnen.

Gjelder dette konjakk også?

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Ikke rart at du klager.

Har hatt magesår tre ganger,men aldri hatt så vondt.

Så kom deg til lege!

Sist gangen fikk jeg non tabletter som het Nexium,var frisk etter en uke.

Riktig god bedring!!

Skrevet

Gjelder dette konjakk også?

Tror nok virkningen av kamillete og konjakk er litt forskjellig...

Skrevet

Stakkars deg da.

Antar du har fått streng beskjed av legen om hva du ikke skal spise (rødt kjøtt, krydder osv osv).

Jeg hadde begynnende magesår for noen år siden. Tok en fastekur "sitronsaftkuren" og ble veldig fin (sitron er veldig bra mot magesår - blir basisk i magen).

God bedring!

Gjest Persille
Skrevet

Ikke rart at du klager.

Har hatt magesår tre ganger,men aldri hatt så vondt.

Så kom deg til lege!

Sist gangen fikk jeg non tabletter som het Nexium,var frisk etter en uke.

Riktig god bedring!!

Går på Nexium nå, og det er faktisk litt bedre, så det går rette veien :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...