Gå til innhold

Hele kullet med kattunger er "gitt" bort. Hurra!

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Kattungene våre er 7 dager i dag, og vi ha fått "gitt bort" alle sammen. Ny rekord tror jeg. Jeg er strålende fornøyd, siden de blir leveringsklare på en litt ugunstig tid. To familier vil ta to søsken hver og det er ekstra gledelig synes jeg. vant med katter er de, har barn, gode uteomgivelser. Mer skal det ikke til for å gjøre meg glad i dag.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bugge -jenta

27

• Gemini

5

• jaime

5

• andor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var jo hyggeleg for deg, Men ver klar over at det i sin store alminleglighet er for mykje kattar,at ein såleis gjer federelandet ei teneste ved å avlive flest mogeleg av overskotsdyra frå kvart kull. Sjølv brukar eg øks til dette fyrenåket, og det gpr båe fort og greitt,Ikkje særleg moro, men må ein, så må ein.

bugge -jenta
Skrevet

Det var jo hyggeleg for deg, Men ver klar over at det i sin store alminleglighet er for mykje kattar,at ein såleis gjer federelandet ei teneste ved å avlive flest mogeleg av overskotsdyra frå kvart kull. Sjølv brukar eg øks til dette fyrenåket, og det gpr båe fort og greitt,Ikkje særleg moro, men må ein, så må ein.

Ja, jeg er klar over det, og ville ikke gått til noen dyrebeskyttelse med katter som ble overflødige. jeg vil heller ikke prakke katter på folk som ikke vil det. Vi har hatt tre kull, og gitt vekk 12 av 14 katter. Uten problem, og alle har ønsket seg kattene. Ikke alle vil ha rasekatter. Min mann tar da livet av de kattene som vi ikke gav bort i garasja. Verre for mennesket, bedre for katten enn å bli dratt ned på til en veterinær.

Nå spørs det om dette ikke får være det siste kullet.

Det blir garantert ikke mer enn et til, men jeg tror ikke det. At pusen vår har hatt stor glede av å få bli katte mor er jeg ikke i tvil om et sekund. Hun er helt salig. Det er mange katter rundt om, men alle våre katter vet vi har det bra, bortsett fra to stk. De har det sikkert fint, men de er venner av venner så de vet vi ikke så mye om.

Så lenge de får bevege seg ute. For noen er dette grotesk, men jeg tar heller livet av kattungene enn å la de bli såkalte innekatter som aldri får bevege seg ute, i tilfelle det skulle skje noe med dem. Katten er et rovdyr.

Det er som å slippe en brannbombe å si slikt her inne, men jeg står for mitt syn på at en vanlig katt er skapt til å jakte og være ute. Hvis ikke kan han likeså godt leve et godt liv i tre mnd med søsken og mor, og så ta kvelden. Det har heldigvis ikke blitt slik. Men det er betingelsen vi setter på de som får katt med oss.

Gjest sarkastisk/ironisk eller ei
Skrevet

Alvorlig? Økser du kattungene?

Hilsen en som ikke vet om du er

bugge -jenta
Skrevet

Å økse en helt nyfødt liten pusekatt er en helt grei måte for katten. Katten merker ikke noe. Mannen min gjorde det likedan med en helt nyfødt en. Vi ville at dette kullet skulle være fire. Mora merket ingenting siden vi tok den med en gang og hun fikk så mange. Hvem er det vi vil skåne, oss eller katten?

Tror du det er bedre for katten og pipende bli kjørt ned på et veterinærkontor?

Skrevet

Alvorlig? Økser du kattungene?

Hilsen en som ikke vet om du er

Heilt alvorleg tala er øks ein grei metode. Men etter at me gjella katta, har jo problemet vore mindre påtrengjande.

bugge -jenta
Skrevet

Heilt alvorleg tala er øks ein grei metode. Men etter at me gjella katta, har jo problemet vore mindre påtrengjande.

Det blir nok en tur til veterinæren med oss også. Resten av familien kunne tenkt seg ett til, men jeg synes det er nok med tre kull, og tror jeg får det siste ordet i den saken. Så nå får vi nyte det siste kullet. Kattunger er deilige, men jeg holder en knapp på de voksne jeg da.

bugge -jenta
Skrevet

Å økse en helt nyfødt liten pusekatt er en helt grei måte for katten. Katten merker ikke noe. Mannen min gjorde det likedan med en helt nyfødt en. Vi ville at dette kullet skulle være fire. Mora merket ingenting siden vi tok den med en gang og hun fikk så mange. Hvem er det vi vil skåne, oss eller katten?

Tror du det er bedre for katten og pipende bli kjørt ned på et veterinærkontor?

Den kom til feil person

bugge -jenta
Skrevet

Den kom til feil person. Og nå har jeg svart meg selv også. På tide med senga.

Gjest la øksa hvile
Skrevet

Sterilisering/kastrering er mye bedre. Så slipper du bruke øksa til annet enn det den skal brukes til.

Selvfølgelig koster det å sterilisere/kastrere katta. Men det har en igjen for senere. Katta blir som regel mer kjælen og glad i å være hjemme, og ikke fullt så glad i å være ute og slåss.

Dessuten slipper en mye av hylinga under parringtida og markeringa rundt huset. Og når det gjelder hannkatter som kastreres, så slipper en med færre turer til dyrlegen for å lappe sammen katta etter slåsskamp, og penger spart er penger tjent!

Skrevet

Ja, jeg er klar over det, og ville ikke gått til noen dyrebeskyttelse med katter som ble overflødige. jeg vil heller ikke prakke katter på folk som ikke vil det. Vi har hatt tre kull, og gitt vekk 12 av 14 katter. Uten problem, og alle har ønsket seg kattene. Ikke alle vil ha rasekatter. Min mann tar da livet av de kattene som vi ikke gav bort i garasja. Verre for mennesket, bedre for katten enn å bli dratt ned på til en veterinær.

Nå spørs det om dette ikke får være det siste kullet.

Det blir garantert ikke mer enn et til, men jeg tror ikke det. At pusen vår har hatt stor glede av å få bli katte mor er jeg ikke i tvil om et sekund. Hun er helt salig. Det er mange katter rundt om, men alle våre katter vet vi har det bra, bortsett fra to stk. De har det sikkert fint, men de er venner av venner så de vet vi ikke så mye om.

Så lenge de får bevege seg ute. For noen er dette grotesk, men jeg tar heller livet av kattungene enn å la de bli såkalte innekatter som aldri får bevege seg ute, i tilfelle det skulle skje noe med dem. Katten er et rovdyr.

Det er som å slippe en brannbombe å si slikt her inne, men jeg står for mitt syn på at en vanlig katt er skapt til å jakte og være ute. Hvis ikke kan han likeså godt leve et godt liv i tre mnd med søsken og mor, og så ta kvelden. Det har heldigvis ikke blitt slik. Men det er betingelsen vi setter på de som får katt med oss.

Jau, jøss - kunne eg få ein rasekatt gratis, så skulle eg alltids taka imot. Men ikkje kva som helst då.Dei kortpelsa grå og feite engelske er jo berre avsindig stygge. Men var det t.d. ein perser eller siameser, så gjerne for meg. Men den stripete og ubestemmeleg helnorske kjetta her på bruket er elles heilt OK.

Skrevet

Jeg burde ikke la meg provosere, men jeg klarer ikke å la vær...

Hva med å bruke 700kr for å kastrere eller 1400kr på en sterilisering framfor å leke øksemorder?

Sånne spm deg gjør meg kvalm, det er faktiskt ikke bare til å drepe. Enten får du sørge for at katten din ikke kan få mere kattunger, ellers får du sørge for at de nye kattungene får seg et nytt hjem.

Tror du kattemoren synes det er greit at du kapper huet av alle ungene hennes?

FYFAEN... SÅNNE PIKKER som deg burde faen meg ikke fått lov til å ha katt engang.. Godt jeg ikke vet hvor du bor din jævla kødd!

Gjest the kkk took my baby away
Skrevet

Jeg burde ikke la meg provosere, men jeg klarer ikke å la vær...

Hva med å bruke 700kr for å kastrere eller 1400kr på en sterilisering framfor å leke øksemorder?

Sånne spm deg gjør meg kvalm, det er faktiskt ikke bare til å drepe. Enten får du sørge for at katten din ikke kan få mere kattunger, ellers får du sørge for at de nye kattungene får seg et nytt hjem.

Tror du kattemoren synes det er greit at du kapper huet av alle ungene hennes?

FYFAEN... SÅNNE PIKKER som deg burde faen meg ikke fått lov til å ha katt engang.. Godt jeg ikke vet hvor du bor din jævla kødd!

"Godt jeg ikke vet hvor du bor din jævla kødd!"

Ellers ville du kappa av huet hans med en øks? Hehe, dere fanatikere er morsomme.

bugge -jenta
Skrevet

Sterilisering/kastrering er mye bedre. Så slipper du bruke øksa til annet enn det den skal brukes til.

Selvfølgelig koster det å sterilisere/kastrere katta. Men det har en igjen for senere. Katta blir som regel mer kjælen og glad i å være hjemme, og ikke fullt så glad i å være ute og slåss.

Dessuten slipper en mye av hylinga under parringtida og markeringa rundt huset. Og når det gjelder hannkatter som kastreres, så slipper en med færre turer til dyrlegen for å lappe sammen katta etter slåsskamp, og penger spart er penger tjent!

Jeg vet ikke om du fikk med deg at vi har gitt bort 12 av 14 katter. Og vi har hatt lyst på kattene, at pusen vår skulle få kull. Derfor har vi ikke sterilisert henne ennå. Nå kommer vi til å gjøre det, etter tre kull.

Den ene katta vi tok livet av var ikke en god katt, den andre valgte vi å ta med en eneste gang, fordi kullet var så stort.

Så jeg føler meg ikke som en øksemorder. Når mannen min har tatt livet av diss to kattungene har han gjort det han mente var best for katten, ikke seg selv.

Vi har to katter som vi er veldig glade i, og som har svært gode liv. En kastrert hannkatt, og nå snart en sterilisert hunnkatt. Men vi ønsket oss disse kullene. Det er naturens orden at noen hunnkatter må få seg pusunger også. Det har vært en fantastisk opplevelse å se henne være så lykkelig som pusemor.

Gjest la øksa hvile
Skrevet

Jeg vet ikke om du fikk med deg at vi har gitt bort 12 av 14 katter. Og vi har hatt lyst på kattene, at pusen vår skulle få kull. Derfor har vi ikke sterilisert henne ennå. Nå kommer vi til å gjøre det, etter tre kull.

Den ene katta vi tok livet av var ikke en god katt, den andre valgte vi å ta med en eneste gang, fordi kullet var så stort.

Så jeg føler meg ikke som en øksemorder. Når mannen min har tatt livet av diss to kattungene har han gjort det han mente var best for katten, ikke seg selv.

Vi har to katter som vi er veldig glade i, og som har svært gode liv. En kastrert hannkatt, og nå snart en sterilisert hunnkatt. Men vi ønsket oss disse kullene. Det er naturens orden at noen hunnkatter må få seg pusunger også. Det har vært en fantastisk opplevelse å se henne være så lykkelig som pusemor.

"Det er naturens orden at noen hunnkatter må få seg pusunger også."

Joda, men fullstendig unødvendig her i landet. Det er et kraftig overskudd på katter, og slike som dere gjør slett ikke situasjonen noe bedre. Det er tusenvis av katter både voksne og unge, som sårt trenger et nytt hjem. Bare hør med FOD eller andre dyrevernorganisasjoner som driver med omplassering og som sliter med å finne gode hjem til alle kattene.

Om deres katt ikke hadde fått disse kullene, så kunne mange av kattene som venter på nytt hjem, fått komme til de som fikk kattunger fra dere! Slik situasjonen er nå så er det fullstendig bortkastet å sette enda flere kattunger til verden. Hunnkatter behøver slett ikke få ungekull før de steriliseres, tvert om! Det er kun en gammel myte som sier det.

Ja, jeg blir forbanna på slike som lar katten få formere seg, nå som det er overskudd på katter. Sånt er ren egoisme!

Hvem vet hvilken skjebne som venter de kattungene dere har gitt bort? Kanskje noen av dem blir blant dem som havner til omplassering hos Dyrebeskyttelsen? Kanskje noen av dem blir hjemløse som voksne?

Når det er så altfor mange katter, så er det bedre å ta seg av dem som alt lever og redde dem fra et jævlig liv, heller enn å sette nye liv til verden.

bugge -jenta
Skrevet

Joda, men fullstendig unødvendig her i landet. Det er et kraftig overskudd på katter, og slike som dere gjør slett ikke situasjonen noe bedre. Det er tusenvis av katter både voksne og unge, som sårt trenger et nytt hjem. Bare hør med FOD eller andre dyrevernorganisasjoner som driver med omplassering og som sliter med å finne gode hjem til alle kattene.

Om deres katt ikke hadde fått disse kullene, så kunne mange av kattene som venter på nytt hjem, fått komme til de som fikk kattunger fra dere! Slik situasjonen er nå så er det fullstendig bortkastet å sette enda flere kattunger til verden. Hunnkatter behøver slett ikke få ungekull før de steriliseres, tvert om! Det er kun en gammel myte som sier det.

Ja, jeg blir forbanna på slike som lar katten få formere seg, nå som det er overskudd på katter. Sånt er ren egoisme!

Hvem vet hvilken skjebne som venter de kattungene dere har gitt bort? Kanskje noen av dem blir blant dem som havner til omplassering hos Dyrebeskyttelsen? Kanskje noen av dem blir hjemløse som voksne?

Når det er så altfor mange katter, så er det bedre å ta seg av dem som alt lever og redde dem fra et jævlig liv, heller enn å sette nye liv til verden.

Vi har nok et helt forskjellig syn på dette, og jeg skulle ønske at dere kunne møtt oss som har et annet syn enn dere med samme respekten som jeg prøver å ha for dere som har et annet syn enn meg.

Det er visst ikke mulig.

Skrevet

Folk burde slutte å få unger, det er nok av barn som bor på barnehjem, og som det er vanskelig å få adoptert bort, de er for gamle, ikke søte nok.

Hvis alle sluttet å føde unger selv, så kunne vi reddet alle foreldreløse og forlatte barn, som ingen nå vil ta seg av. Alle gatebarna i Sør-Amerika, som nå blir skutt fordi de er til bry.

Skrevet

Vi har nok et helt forskjellig syn på dette, og jeg skulle ønske at dere kunne møtt oss som har et annet syn enn dere med samme respekten som jeg prøver å ha for dere som har et annet syn enn meg.

Det er visst ikke mulig.

Hvordan kan du tro at vi skal "respektere" ditt syn på å kappe av huet på kattungene fordi du ikke får gitt dem bort?

For oss som liker katter, som kanskje ser på katten som et fullverdig familiemedlem, vi synes ikke det er helt allright å ta knekken på det stakkars dyret.

Dog jeg skjønner at det å "ta dem med engang" er mer "rett" enn å vente til dem er 3mnd (eller, det er vel kanskje nettopp det du gjør?)

Jeg har selv 2katter, 2rasekatter. Nå hunkatten min fikk 4små klarte jeg å bli kvitt 3av dem, tanken på å drepe min lille Lemmy som var igjen var der aldri- ikke faen! Så nå har jeg 3, litt i overflod kanskje ja- men det var jeg som ikke ga pilla til min katt,

Ansvar for egen handlinger!!!!

Skrevet

"Godt jeg ikke vet hvor du bor din jævla kødd!"

Ellers ville du kappa av huet hans med en øks? Hehe, dere fanatikere er morsomme.

Det var heller for morroskyld jeg skrev det-

Men i enkelte tilfeller, slik en leser i aviser til tider at folk driver med kattedrap henger dem opp i lyktestolper og piner ogslikt (alle dyr generellt)

Der hadde jeg ikke vært nådig... Hadde jeg sett noe sånn, da hadde jeg blitt farlig!

Skrevet

Nå er jeg sterkt imot avlivning av kjæledyr som ikke foregår hos veterinæren. Det er den mest humane måten å avlive på i mine øyne.

Når det er sagt så er da mye bedre å bruke øksen på en nyfødt kattunge enn det er å "plutselig" finne ut at man ikke vil ha kattungene for nå er de ikke så søte lenger.

Og da enten slippe dem ut for å klare seg selv eller putte dem i en svart pose og drukne + diverse andre ufattelig stygge måter.

Man bør steriliesre og kutte ut p-piller som ikke bare er usikkert, men som også gir kreft.

Man sparer masse penger, nye kull og bekymring på å bare sterilisere katta og bli ferdig med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...