Gå til innhold

Husker dere??

Anbefalte innlegg

Gjest candy-girl
Skrevet

Sitter og mimrer noen år tilbake på diverse matvarer (søte matvarer...hehe)

"Milkers"!!! Den sjokolade-eller jorbærsmak melka som var på de små kartongene!

"Kjeft"!!! Cola smak, med sånn tatovering/klistremerke på sida med bilde av en sånn tøffing på!

Yoghurt på små "skum-gummi" beholdere, de små som var runde, men flat på en side! Og banan/aprikos smak, (store biter i, som de fleste misliker, men som jeg elsker)!

Tyggis!! "Bugg"! Enslige tyggiser, som det faktisk gikk an å kjøpe. Pluss de små pakkene til 50 øre med ca 5 små tyggiser inni en gjennomsiktig pakning. Og hubba-bubba i alle regnbuens smaker!

Det hadde vært så artig å få gå inn i en butikk for ca 10-15 år siden og se alle de tingene igjen. Synes alt har blitt så "plastikk"-aktig nå, alle de Kiwi butikkene, med akkurat de samme kjedelige varene, ser så masseprodusert ut. (vel kanskje ikke så rart da men..) Du vet liksom alt som er der.

Noen som husker flere ting???

Eller enda bedre, har bilde av de tingene? Jeg har så lyst å SE de igjen :D

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

8

• Lurveline

7

• bugge -jenta

6

• sprelline1365380900

5

Gjest Wolverina
Skrevet

Jeg husker alle de tingene du nevner, unntatt youghurten.

Husker også sånne søte slimkladder i alle mulige fasonger og farger som lå i en firkantet "pakke" som var gjennomsiktig på undersiden med et rive av lokk (som på små youghurter).

Muligens surrete forklart dette her, men jeg har ikke sett de igjen på vertfall 10 år.

Gjest candy-girl
Skrevet

Husker også sånne søte slimkladder i alle mulige fasonger og farger som lå i en firkantet "pakke" som var gjennomsiktig på undersiden med et rive av lokk (som på små youghurter).

Muligens surrete forklart dette her, men jeg har ikke sett de igjen på vertfall 10 år.

Slimklattene ja!!!!!!

Hvordan kunne jeg glemme de! Det var fantastisk spesiell smak på de også. Yumm

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bugg-tyggisene husker jeg :-)

De var jo riktig gode!

Never-stopp sjokoladene var også gode, jeg tror ikke de finnes i butikken mer?

hare1365380455
Skrevet

Bugg-tyggisene husker jeg :-)

De var jo riktig gode!

Never-stopp sjokoladene var også gode, jeg tror ikke de finnes i butikken mer?

Er det de som er non stop i lilla pose nå?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er det de som er non stop i lilla pose nå?

NonStopp er ikke det samme som NeverStopp. De er av samme størelse, men NonStoppene er i mange farger mens NeverStopp er brune og smaker myyye bedre.

hare1365380455
Skrevet

NonStopp er ikke det samme som NeverStopp. De er av samme størelse, men NonStoppene er i mange farger mens NeverStopp er brune og smaker myyye bedre.

Lurer på om de har sånne i Danmark?

Gjest candy-girl
Skrevet

Never stop har ikke jeg smakt tror jeg, må ha vært før min tid som godterikjøper :S

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Never stop har ikke jeg smakt tror jeg, må ha vært før min tid som godterikjøper :S

Nå må du være grei og ikke få meg til å føle meg gammel her!

Gjest candy-girl
Skrevet

Nå må du være grei og ikke få meg til å føle meg gammel her!

Hehe..sorry. Jeg synes jeg er rimelig gammel selv jeg, som husker disse svunne godteri klassikerne.

Never-stopp nei, men husker Non Stop i sånne brune pakker, som jeg kun kjøpte hvis det skulle has som pynt på sjokoladekake.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe..sorry. Jeg synes jeg er rimelig gammel selv jeg, som husker disse svunne godteri klassikerne.

Never-stopp nei, men husker Non Stop i sånne brune pakker, som jeg kun kjøpte hvis det skulle has som pynt på sjokoladekake.

Jeg tror ikke vi skal sammenligne alder :-)

Men det er hyggelig å mimre litt, spesielt over et så smakfullt! tema.

Gjest candy-girl
Skrevet

Ingen som husker yoghurten da?

Rund, men flat på ene siden, flat opp og nede. I sånn hvitt "flyte-materiale". Skjeen (ikke foldet sammen), hang vel på baksiden.

Banan smak, også var det bilde av en bananklase på.

Vekker ubeskrivelige minner..Kan ikke ha vært mer enn 15 år tilbake.

Gjest candy-girl
Skrevet

Jeg tror ikke vi skal sammenligne alder :-)

Men det er hyggelig å mimre litt, spesielt over et så smakfullt! tema.

Så sant;) skal prøve å huske på mere!!

sprelline1365380900
Skrevet

Husker de rosa og svarte fotball dropsene, vannisen Gulliver, små skjell med sukker inni...

Noen som hadde loff med gele på i bursdags selskap..Det hadde vi på Vestlandet.

Skrevet

Kjeft, Bugg og HubbaBubba finnes fremdeles :-)

Riktig nok ikke de gode, gamle variantene, men de finnes.

Skrevet

De finnes fremdeles, i sånne gamle kiosker med alt mulig rart i :-)

Man må bare gå litt andre plasser enn 7-eleven og Narvesen ;-)

bugge -jenta
Skrevet

Spearmint tyggegummien, husker du den? God, men alltid knallhard.

Og firkantede , flate karameller til ti øre stk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...