Gå til innhold

Husker dere??

Anbefalte innlegg

sprelline1365380900
Skrevet

noen som husker Donald isen da? Var i et gult plastikk beger med stett på. Bilde av diverse disney figurer ut på, Tror det var vanlilje is med litt sjokolade biter i...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

8

• Lurveline

7

• bugge -jenta

6

• sprelline1365380900

5

bugge -jenta
Skrevet

Jeg kom på at for noen år siden var det noen merkelige Donald sjokolader i butikken, varte bare ca 1 år før de ble tatt vekk igjen. Var rød pakke, og inni kunne man finne et kort eller noe, og bilde av diverse Disney figurer...

Å ja, de husker jeg. Da må jeg ha gått i fjerde eller femte klasse. En gutt i klassen min haade slike, og ble mektig populær. I hvertfall hos meg.Inngangsporten til jentene det året.

bugge -jenta
Skrevet

noen som husker Donald isen da? Var i et gult plastikk beger med stett på. Bilde av diverse disney figurer ut på, Tror det var vanlilje is med litt sjokolade biter i...

Nei, men det var en is med to pinner som en kunne dele i to.

Noe som jo da blir en logisk følge av de to pinnene....

Men det var stas, for da fikk en på en måte to iser på engang, saftis.

Skrevet

Stjerneposen, pruspulver i rød og hvit papirpose, gult papprør med orange skrift som inneholdt pulver og en lakrisstang er godteri jeg husker jeg godt fra min barndom.

åååå der kom lengselen etter det også (papprøret med lakrisstanga)

Den hadde jeg helt glemt til du sa det nå.

Det var veldig mye pulver i det "røret" og en langvarig lakrisstang så lenge man bare sugde på den.

bugge -jenta
Skrevet

Det var veldig mye pulver i det "røret" og en langvarig lakrisstang så lenge man bare sugde på den.

Ting varte den gangen. Vi fikk det til å vare, og derfor har vi disse minnene om det også.

I dag gafler ungene i seg en stor godtepose på et blunk. De mister noe vi har.

Skrevet

Isbre! (Var det det de het..?)

De gjennomsiktige mint-dropsene som var formet som små igloo-blokker. Med gjennomsiktig og blått papir rundt!

*sikle*

sprelline1365380900
Skrevet

Hva med Riegel sjokoladen i rødt papir..den var billig og god. Og PP og TA TO dropsa....

Skrevet

Hva med Riegel sjokoladen i rødt papir..den var billig og god. Og PP og TA TO dropsa....

Riegel og Hassler! Det var sjokolader det :-)

Også var det en annen, liten sjokolade. Den var flat og ganske tynn med blått papir og en ku på utsiden?

Skrevet

Når jeg leste dette innlegget fikk jeg en følelse i munnen av å tygge på en gigantisk tyggis, med noen tenner i! Altså jeg tror jeg forbinder den tyggisgumlingen med å miste løse tenner, hehe..

Lurer på hvordan hubba bubba egentlig skal uttales jeg!

Tannfellinga ligger nok i underbevisstheten ;-)

Ikke godt å si hva som er opprinnelig uttale, men jeg kan vel tenke meg engelsk uttale?: "habba babba" (der -a- ligger mot -ø-lyden?).

"hubba bubba" høres antagelig like fjernt ut som "huuuba buuuba" ;-)

sprelline1365380900
Skrevet

Riegel og Hassler! Det var sjokolader det :-)

Også var det en annen, liten sjokolade. Den var flat og ganske tynn med blått papir og en ku på utsiden?

Het den Hellas eller noe slikt?

Gjest Shira12
Skrevet

Isbre! (Var det det de het..?)

De gjennomsiktige mint-dropsene som var formet som små igloo-blokker. Med gjennomsiktig og blått papir rundt!

*sikle*

Å de var gode!

Isbredropsene har jeg faktisk savnet flere ganger.

Skrevet

Den gule saken med lakrisstang har jeg nylig sett i en butikk...

Skal prøve og huske hvilken butikk det var, og meddele deg!

Skrevet

Het den Hellas eller noe slikt?

Hmm.. jeg husker ikke.. Men det er mye mulig.

Skrevet

Å de var gode!

Isbredropsene har jeg faktisk savnet flere ganger.

Jeg óg..! De var knallgode.

Skrevet

Den gule saken med lakrisstang har jeg nylig sett i en butikk...

Skal prøve og huske hvilken butikk det var, og meddele deg!

Vet du hva? Jeg var nettopp på kino å det første jeg ser i godteri sjappa der er den gule rullen!

Måtte nesten gni øynene for dette var snodig :))

sjokkert ble jeg og jeg kjøpte med en til Lurveline også!!

Skrevet

Ting varte den gangen. Vi fikk det til å vare, og derfor har vi disse minnene om det også.

I dag gafler ungene i seg en stor godtepose på et blunk. De mister noe vi har.

Ja du sier noe der!

Det er helt sant hos de fleste.

Skrevet

Å ja! Naboen drev butikk og hadde alltid Riegel liggende i hanskerommet. Gjett om han var populær? :-)

Skrevet

Rosa panter drops, 3-pakning!

De var nyyydelige

Er det ikke omtrent de samme dropsa som selges i blå Smurfe-esker nå da? Sånne rosa "puter".

Skrevet

Jeg husker alle de tingene du nevner, unntatt youghurten.

Husker også sånne søte slimkladder i alle mulige fasonger og farger som lå i en firkantet "pakke" som var gjennomsiktig på undersiden med et rive av lokk (som på små youghurter).

Muligens surrete forklart dette her, men jeg har ikke sett de igjen på vertfall 10 år.

På nyttårsaften fikk jeg servert ett glass punsj. Det første jeg tenkte på etter første slurk var at det smakte sånne slimdyr som du snakker om. Jeg husker jeg pleide å dryppe lys i de formene etter å ha spist innholdet :)

De var gode.

Skrevet

Stjerneposen, pruspulver i rød og hvit papirpose, gult papprør med orange skrift som inneholdt pulver og en lakrisstang er godteri jeg husker jeg godt fra min barndom.

Den bruspulvertingen med lakrisstang hadde jeg tenkt å nevne, men så var den jo allerede nevnt ;)

Jeg spiste en sånn for bare et par uker siden, jeg fant den på Deli DeLuca. Før det hadde jeg ikke sett den siden jeg var liten, og jeg hadde helt glemt at den eksisterte. Var godt å smake den igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...