Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tatt fra Gemini, selvfølgelig ironisk ment, men inspirerte til en tråd.

"Folk burde slutte å få unger, det er nok av barn som bor på barnehjem, og som det er vanskelig å få adoptert bort, de er for gamle, ikke søte nok.

Hvis alle sluttet å føde unger selv, så kunne vi reddet alle foreldreløse og forlatte barn, som ingen nå vil ta seg av. Alle gatebarna i Sør-Amerika, som nå blir skutt fordi de er til bry."

Ja hvorfor ikke? Hvorfor ikke slutte å føde barn? Hva om alle som faktisk ville ha barn, kunne heller adoptert alle de barna som er forlatt og har det vondt?

Ville ikke verden blitt et bedre sted da?

Jeg står ikke for denne tankegangen selv, men kunne vært interessant å se hvilke tanker andre har.

Videoannonse
Annonse
Gjest ChiengMai
Skrevet

Langt fra alle barn som trenger foreldre blir frigitt for adopsjon, så det er ikke fritt frem å adoptere barn fordi de ikke har det bra. Så lenge adopsjon skal være til barnets beste er kanskje akkurat det syns, men sannelig om jeg vet...

bugge -jenta
Skrevet

Som et utgangspunkt synes jeg som de fleste at det er natyrlig å ville føde frem sine egne barn. Men jeg har inntrykk av at det begynner å bli litt mer vanlig at en del mennesker velger å adoptere sistemann i ungeflokken sin. Jeg vet i hvert fall om flere som snakker om det som en mulighet, og noen som har gjort det.

Ellers kunne vi alle tatt enda mer ansvar for verdens barn gjennom ulike former for hjelpearbeid, meg selv inkludert. I dag kan en fjernadoptere katter, men som dere sikkert har skjønt, holder jeg en knapp på å bruke midlene på mennesker, barn.

Mange av oss har fjernadoptert barn, men vi hadde sikkert kunnet tatt på oss et eller to til, og droppet litt klær, ferier.

Skrevet

Men det er da bra at vi som ikke blir godkjente som adoptivforeldre kan føde unger sjøl da.

Så slipper vi å stresse med enda flere offentlig kontorer ;)

Gjest araber flikk-flakk
Skrevet

Da hadde vi sluppet å ha sex med våre kvinner, i alle fall ikke med hensikt å få barn.

Så hadde gamlehjemmene blitt fylte med søramerikanere. om 60-70 år.

Skrevet

Enig, enig... Selv vil jeg aldri være noens forelder, men hadde jeg villet det, hadde jeg def adoptert (ikke at jeg hadde blitt godkjent for det).

Forøvrig: http://www.vhemt.org :)

Skrevet

Langt fra alle barn som trenger foreldre blir frigitt for adopsjon, så det er ikke fritt frem å adoptere barn fordi de ikke har det bra. Så lenge adopsjon skal være til barnets beste er kanskje akkurat det syns, men sannelig om jeg vet...

Bare så det er sagt, så hadde Hatsumomo rett i at det jeg skrev i kattunge-tråden var ironisk ment.

Men for å være seriøs og saklig:

Adopsjon er en svært god måte å få barn på for noen, men ikke for alle. Og ikke alle vanskeligstilte barn i verden er frigitt for adopsjon, eller bør bli det.

Gjest liker ikke unger
Skrevet

Ikke kan jeg få noen og ikke vil jeg ha noen. Så enkelt er det.

Gjest sassbond
Skrevet

Kvinner som deg er da helt unyttig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tror jeg er for egoistisk til ikke å ville ha egnefødte barn. Jeg ville ikke vært svangerskap og fødsel forruten..

Men jeg kunne godt ha adoptert I TILLEGG til å ha egnefødte barn.

bugge -jenta
Skrevet

Og det vet du tydeligvis alt om, unyttige kommentarer for eksempel.

Gjest sassbond
Skrevet

Og det vet du tydeligvis alt om, unyttige kommentarer for eksempel.

Hiss deg ned nå, nebbsild.

bugge -jenta
Skrevet

Hiss deg ned nå, nebbsild.

Pulsen min er fin og god.

Skrevet

he,he, det må man faktisk kunne si om mennesker som deg og! :)

Gjest sassbond
Skrevet

he,he, det må man faktisk kunne si om mennesker som deg og! :)

Ikke si ting som sårer meg.

Skrevet

Ikke si ting som sårer meg.

da bør du kanskje ikke si ting som kan såre andre heller da?

Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg......

;)

Gjest sassbond
Skrevet

da bør du kanskje ikke si ting som kan såre andre heller da?

Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg......

;)

Kom og trøst meg.

Skrevet

Det sa moren min også... Så var hun plutselig tobarnsmor...

Skrevet

Hvis alle skulle slutte å føde barn ville det jo ikke være noen barn å adoptere heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...