Gå til innhold

Tragisk drikkekultur!

Anbefalte innlegg

Gjest voksenkollen
Skrevet

Huff...blir så lei! :((

Her prøver man å lære ungene hva som er riktig og galt, prøver å lære dem en sunn og respektfull holdning til alkohol, men...

Det er vanskelig når andre foreldre og barn ramler på fylla sammen og har helt andre holdninger, hvordan skal jeg klare å lære mine barn hva som er riktig da?

Mindreårige og overmodne foreldre sitter og drikker seg drita sammen rundtomkring her i påska, det er tydeligvis ingen grenser for idiotien.

Når de superprektige mammaene (ellers i hverdagen) doper seg sammen med de like dopa podene sine, da har mine barn vanskelig for å forstå at det jeg sier er riktig.

Det er en sånn grusom fyllekultur her at det nesten ikke er til å tro.

Hva i huleste skal jeg gjøre?

Våre barn tror at det er vi som er unormale, og de nesten tigger om at vi må drikke sammen med dem for å bli normale vi også, sukk!

Videoannonse
Annonse
Gjest voksenkollen
Skrevet

Jøss... hvor bor du? :-o

Det tør jeg ikke skrive her, men er det ikke slik der du bor?

Er det dette stedet det er noe galt med eller meg?

Vi er et unntak her tydeligvis, så vi trenger innspill fra andre som ikke bor rundtomkring her.

Skrevet

Vi er et unntak her tydeligvis, så vi trenger innspill fra andre som ikke bor rundtomkring her.

Du trenger selvsagt ikke skrive akkurat hvor du bor, men jeg tror carma kanskje var interessert i om det var "midt i Oslo sentrum", eller på midten av Finnmarksvidden.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i det du skriver - ingen av de jeg kjenner drikker med ungene, og knapt nok foran ungene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jøss... hvor bor du? :-o

Hm, Vettakollen? Grefsenkollen? Holmenkollen? Nei, jeg gir opp... ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i det der.

Ungene ser sjelden voksne fulle i miljøet vi ferdes i.

Skrevet

Jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen i det du skriver, nei. Jeg tror forøvrig at slikt kanskje er mer vanlig i veldig små bygder med små lokalsamfunn enn i storbyer, det var derfor jeg lurte.

Tror ikke det du opplever er normalen i alle fall :-)

Gjest vioola
Skrevet

Du trenger selvsagt ikke skrive akkurat hvor du bor, men jeg tror carma kanskje var interessert i om det var "midt i Oslo sentrum", eller på midten av Finnmarksvidden.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i det du skriver - ingen av de jeg kjenner drikker med ungene, og knapt nok foran ungene.

Med vennlig hilsen

hva hvis ungene er 25 og foreldrene 55 :) ?

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Det er det det verste jeg har hørt på lenge.

Finnes det virkelig såkalt "normale" voksne som drikker seg fulle sammen med barna sine!?

Helt uaktuellt hos oss.Er kjempe streng sånn,og det har så langt fungert veldig bra(har en datter på 13 og en sønn på 17).

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Får håpe at det er unntak hos dere.

Lykke til for deg,sikkert ikke lett å være NORMALE foreldre der.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Da går det an,ja!

Gjest voksenkollen
Skrevet

Nå kan en 55-åring ha en 14-18-åring som sønn-datter også da, derfor er vel alderen på ungene som er det viktige her.

Ja jeg bor rett på Harry-bøggda ja, og det jeg skriver er helt reelt.

Gjest vioola
Skrevet

jeg har vært på ferie på et litt såntsted med harry grøftefyll kultur som du beskriver. Og for meg var det nesten mer preventivt. Man syntes både de fulle voksne og de fulle ungdommene var teite og patetiske og sånn ville man aldri framstå selv ihvertfall

Skrevet

Jøss, for et sted du bor.

Dette har jeg aldri opplevd i voksen alder, bare når jeg var ung og vi ungdommene havnet på grisefylla. Men slik du beskriver av mange voksne har jeg ikke opplevd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...