Gå til innhold

Har du et tips for å huske til muntlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest Laikamor
Skrevet

Skal ha muntlig eksamen om 1 mnd i hele årets pensum. Må innrømme at jeg leser altfor lite, men er på alle forelesninger. Har småunger, så lesingen er vanskelig å få til. Nå skjønner jeg at jeg må gjøre noe, så jeg ber så sårt om tips for å huske til eksamen. Har litt lett for å glemme/jernteppe.

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du må være realistisk.

Skal du huske, må du godta at du må jobbe litt.

Forelesning er "passivt". Du er ikke aktiv selv, og kan neppe gjengi alt etterpå.

Så- les, og memorer etterpå hva du leste. Memorer- ved å snakke med deg selv hele temaet. Alternativt skriv det. Så blir det DIN kunnskap.

Vet det er vanskelig med barn- men kunnskapen får du bare ikke gratis.

Gjør så godt du kan. Hver side du leser og memorerer er en side mer enn null sider.

Skrevet

Lån "memo" av Oddbjørn By på biblioteket. Der er det mange gode husketeknikker som er relativt lette å lære.

Lykke til!

Skrevet

Noe av det kan du kanskje gjøre om til en sang. Ta noen stikkord. Finne en melodi som passer og øve, og øve på den.

Det trikset har hjulpet meg på flere eksamener.

Greit, det ser litt teit ut å sitte å synge inni seg på eksamen, men karakteren har blitt bra!

Skrevet

skriv stikkord fra hele pensumet. sånn altså et viktig kapittel/tema har ett eller to stikkord.(skriv ned sidetallet bak de). dermed går du gjennom stikkordslista di mange ganger og ser om du husker essensen bak stikkordet. gjør du ikke det repeterer du kjapt kapittelet og prøver igjen.

hare1365380455
Skrevet

Yoga: avslapnings-og pusteøvelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...