Gå til innhold

Har du et tips for å huske til muntlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest Laikamor
Skrevet

Skal ha muntlig eksamen om 1 mnd i hele årets pensum. Må innrømme at jeg leser altfor lite, men er på alle forelesninger. Har småunger, så lesingen er vanskelig å få til. Nå skjønner jeg at jeg må gjøre noe, så jeg besr så sårt om tips for å huske til eksamen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står noe om dette i boken memo. Anbefaler deg å kjøpe deg og lese de første kapittlene.

Gjest Laikamor
Skrevet

Det står noe om dette i boken memo. Anbefaler deg å kjøpe deg og lese de første kapittlene.

Takk for tips, er det enkle ting det er snakk om eller? Tenkte bare hvis en må sette seg inn i flere tenkemåter, tar det kanskje litt lang tid. Har du lest boken?

Skrevet

Takk for tips, er det enkle ting det er snakk om eller? Tenkte bare hvis en må sette seg inn i flere tenkemåter, tar det kanskje litt lang tid. Har du lest boken?

Første gangen var den vanskelig, da tenkte jeg grrrr tenk at det det skal være så vanskelig. Leste bare de første kapitlene. Andre gangen mer lettfattelig, men en jobb må du gjøre uansett. Jeg ville kjøpt den hvis jeg var deg. Brukt en søndag til å sette deg inn i den, også assosiert inn stikkord til pensumet resten av tiden og bravo så husket du alt!!??? Metoden går i korthet ut på å assosiere pensum inn i noe som allerede er lagret i langtidshukommelsen, en reiserute som kan være huset ditt eller reisen til jobben. Jobben for deg blir altså å assosiere pensumet inn i reiseruten. Andre teknikker er å foreksempel lese inn notater på lydbånd og høre på de i ettertid. Men jeg syntes Memo var en veldig bra bok, og angrer på at jeg ikke har kjøpt den for mange eksamener siden. Og du trenger bare å lese de første kapittene før eksamen tror jeg. Så kan du utvide reportoaret senere.

Skrevet

Første gangen var den vanskelig, da tenkte jeg grrrr tenk at det det skal være så vanskelig. Leste bare de første kapitlene. Andre gangen mer lettfattelig, men en jobb må du gjøre uansett. Jeg ville kjøpt den hvis jeg var deg. Brukt en søndag til å sette deg inn i den, også assosiert inn stikkord til pensumet resten av tiden og bravo så husket du alt!!??? Metoden går i korthet ut på å assosiere pensum inn i noe som allerede er lagret i langtidshukommelsen, en reiserute som kan være huset ditt eller reisen til jobben. Jobben for deg blir altså å assosiere pensumet inn i reiseruten. Andre teknikker er å foreksempel lese inn notater på lydbånd og høre på de i ettertid. Men jeg syntes Memo var en veldig bra bok, og angrer på at jeg ikke har kjøpt den for mange eksamener siden. Og du trenger bare å lese de første kapittene før eksamen tror jeg. Så kan du utvide reportoaret senere.

Her kan du lese mer:

http://www.oby.no/boka.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...