Gå til innhold

FU: Hvilken motorsykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=924765&template=fogarty

Min mann har kjøpt seg en som er nesten lik denne, skal hente den på torsdag. Han gleder seg som en unge :)

Lekker sak, men litt for liten motor for min smak :-) Og den er vel litt lavere enn supersporten, tror jeg? Noen av disse "små" racerne blir litt små størrelsesmessig også for meg.

"............................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

11

• Prozak

9

• mrxx

5

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Lekker sak, men litt for liten motor for min smak :-) Og den er vel litt lavere enn supersporten, tror jeg? Noen av disse "små" racerne blir litt små størrelsesmessig også for meg.

"............................................."

Selvfølgelig er den du la link til lekrere, men den har også en lekrere pris :).

Min mann har en mer italiensk høyde så denne passer perfekt :)

Skrevet

Selvfølgelig er den du la link til lekrere, men den har også en lekrere pris :).

Min mann har en mer italiensk høyde så denne passer perfekt :)

Aha...du er sammen med han derre....Super Mario? :-)

"............................................"

fei1365380229
Skrevet

Aha...du er sammen med han derre....Super Mario? :-)

:-) Han er 1.78. Syns å huske at du er ganske høy og da er den kanskje litt liten for deg.

Skrevet

:-) Han er 1.78. Syns å huske at du er ganske høy og da er den kanskje litt liten for deg.

Ikke så voldsom forskjell - er vel nærmere 1.85, tenker jeg. Men jeg kjenner folk som er høyere enn det som kjører mindre sykler enn jeg foretrekker. Det kommer jo litt an på hvordan man skal kjøre; selv kjører jeg ikke på bane, og krever derfor litt mer langtur-komfort og en motor som passer til høy "marsfart" :-)

Skrevet

Den svarte såklart.

Ellers er Honda VFR myyyye finere...

Skrevet

Hvilken sykkel har du? Med metallbremseklosser så bør du ta en kikk på skiva også. På tide å skifte?

Her er det sol og sommer hele året, så det kribler konstant. Fazeren min ble stjålet i fjor og forsikringspengene kommer i slutten av denne måneden. Et eller annet må jeg kjøpe.

Rød eller sort, det er spørsmålet. Decisions, decisions....

Nå har jeg en gammel Kawasaki 1000. Har kjørt mc i 33 år, mer eller mindre.

Skiva må også byttes, men gjør ikke det nå, det er svindyrt. Hadde de enda hatt den på Biltema, da hadde den kostet 300 kr.:)

Skrevet

Var det noen som nevnte håpløst ukomfortabel? Har du noensinne sittet på en Ducati? Rævva i været, knærne under haka og all tyngde på håndleddene.

Fine å se på er de.

Kommer litt an på hva man liker, og hva fysikken passer til. Det er klart at en racingsykkel er mer "ekstrem" i kjørestillingen enn en touringsykkel, men jeg har sittet på touringsykler som ville drept ryggen min lenge før enkelte racingsykler. Personlig liker jeg å "ligge" når jeg kjører langt, med brystkassen på tankvesken og albuene nesten på knærne. Men det er meg :-)

Dog er hovedfordelen med en ducati de helt enorme kjøreegenskapene, og måten en sprek tosylindret motor virker på. Ingen andre sykler gir den rike feedbacken fra fjæringene, rammen og hele sykkelen som en ducati gjør. Litt nisjegreie, og definitivt racing, men likevel.

"..........................................."

Skrevet

Den svarte såklart.

Ellers er Honda VFR myyyye finere...

VFR?! Gubbesykkel :-)

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...