Gå til innhold

Honørkort og priser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hva er riktig?

I oslo koster en honnørbillett 65 kr og har du ledsagerbevis så kommer ledsager inn til samme pris.

skal nå kjøpe billett pr internett,, men der er det ikke beskrevet honørpriser.. det er sikkert bare når man møter opp personlig og kjøper billett da???

skal nå kjøpe billett pr internett,, men der er det ikke beskrevet honørpriser.. det er sikkert bare når man møter opp personlig og kjøper billett da???

Det er ikke alle som har honnørbilletter. Bl.a sluttet fly med det fra 1.januar, danskebåten har ikke osv.

Ups, du tenkte på kino. Nei,da må du møte sjøl hvis du ikke får ringt og snakket med dem personlig.

I oslo koster en honnørbillett 65 kr og har du ledsagerbevis så kommer ledsager inn til samme pris.

Er det noe nytt det med ledsagerbevis, Dorthe? Ikke alle som får det kanskje?

Er ikke ofte på kino,men da jeg var før påske fikk jeg beskjed om at kun jeg fikk kjøpe honnørbillett, ikke hun jeg var sammen med. Det var før det sa betjenten.

Annonse

Er ikke ofte på kino,men da jeg var før påske fikk jeg beskjed om at kun jeg fikk kjøpe honnørbillett, ikke hun jeg var sammen med. Det var før det sa betjenten.

Jeg fikk i fjor så det er nytt. Det blir gitt til de som er avhengig av å ha med seg noen når de skal gjøre ting. De tar vel det som en selvfølge at jeg trenger hjelp for jeg fikk med en gang uten noe dikkedarer.

Gjest drammens

Egentlig er det slik at de med honnørkort får ha med seg en ledsager som også får honnørpris. I Drammen får kun den med honnørkort billigere billett. Jeg spurte hva grunnen var, og de sa at det var fordi de var privateid og ikke var påkrevd at de skulle ha det, men de hadde det som et tilbud mandag til torsdag.

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men hvis det er sant at det er fordi Drammen kino er privateid, bør man kunne få to honnørbilletter hos de kommunaleide i hvert fall.

Jeg fikk i fjor så det er nytt. Det blir gitt til de som er avhengig av å ha med seg noen når de skal gjøre ting. De tar vel det som en selvfølge at jeg trenger hjelp for jeg fikk med en gang uten noe dikkedarer.

Takk for svar, da skjønner jeg.

Er vel blitt begrensninger her og det er forståelig. Mange uføre klarer jo å gå alene på kino så da er nok den nye ordningen forbeholdt de som må ha følge. Greit å sjekke opp for er jo ikke alltid vi vet om våre rettigheter.

Egentlig er det slik at de med honnørkort får ha med seg en ledsager som også får honnørpris. I Drammen får kun den med honnørkort billigere billett. Jeg spurte hva grunnen var, og de sa at det var fordi de var privateid og ikke var påkrevd at de skulle ha det, men de hadde det som et tilbud mandag til torsdag.

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men hvis det er sant at det er fordi Drammen kino er privateid, bør man kunne få to honnørbilletter hos de kommunaleide i hvert fall.

Takk for svar, dette gjelder i Oslo og Akershus for min del og er vel forskjell fra by til by.

Takk for svar, da skjønner jeg.

Er vel blitt begrensninger her og det er forståelig. Mange uføre klarer jo å gå alene på kino så da er nok den nye ordningen forbeholdt de som må ha følge. Greit å sjekke opp for er jo ikke alltid vi vet om våre rettigheter.

Du kan lese om reglene for Oslo her.

http://www.oslo.kommune.no/tjenestevelger/funksjonshemmede/ledsagerbevis_for_funksjonshemmede/

Gjest Calóni

Ledsagerbevis er vel ikke nytt? Det spørs jo hva som menes med nytt, da. Jeg har iallfall jobbet med mange som hadde det for 4-5 år siden, og jeg hørte ikke noe om at systemet var nytt da heller.

Ledsagerbevis er vel ikke nytt? Det spørs jo hva som menes med nytt, da. Jeg har iallfall jobbet med mange som hadde det for 4-5 år siden, og jeg hørte ikke noe om at systemet var nytt da heller.

Jeg har ikke hørt om ledsagerbevis før nå. Tidligere holdt det å vise fram honnørkortet når man hadde med seg ledsager på kino, buss etc.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...