Gå til innhold

generalisert angstlidelse\langvarig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sonja

Hei Zane!

Jeg tror jeg har generalisert angst (bekymrer meg for det meste her i livet). Går i terapi og på medisiner (for depresjon), men jeg vet ikke helt hvordan denne angsten kureres. Tror det trengs mye tid for å komme seg ut av den, og bygge seg opp igjen psykisk. Jeg er veldig flink til å spille sterk, men er nå så utslitt av det at jeg er blitt deprimert.

Cipramil virker på depresjonen, men ikke så mye på angsten min.

Hvor lenge har du hatt angst zane?

natthilsen fra

Nils Håvard Dahl, psykiater

Førstevalg av medisin mot GAD er Efexor depot. De som ikke har prøvd det, bør ta dette opp med legen sin.

Det foregår en stor studie på GAD i Norge. De som ønsker opplysninger om dette kan ringe til Kompetansesenteret mot angstlidelser på Gaustad.

Bygning 12, Gaustad, Sognsvannsveien 21, 0320 Oslo

Telefon 22 92 39 72 / Telefaks 22 92 39 71

Hei Zane!

Jeg tror jeg har generalisert angst (bekymrer meg for det meste her i livet). Går i terapi og på medisiner (for depresjon), men jeg vet ikke helt hvordan denne angsten kureres. Tror det trengs mye tid for å komme seg ut av den, og bygge seg opp igjen psykisk. Jeg er veldig flink til å spille sterk, men er nå så utslitt av det at jeg er blitt deprimert.

Cipramil virker på depresjonen, men ikke så mye på angsten min.

Hvor lenge har du hatt angst zane?

natthilsen fra

Hei Sonja !

Takk for svar.

Jeg har hatt angst siden barndommen, men slitt med det "kronisk" i 11 år. Har prøvd mye men ingenting har hjulpet meg.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...