Lillemus Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jeg vurderer å ta en laseroperasjon mot nærsynthet, har ca. -4 på begge øyne, har vært stabilt i flere år. Har lest en del om det på nettet, men synes fremdeles det er skummelt. Er det noen her inne som har gjort det og som kan fortelle litt om det? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 En kamerat har gjort det, og han ble kjempefornøyd! 0 Siter
flowy Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jepp:) Jeg gjorde det i november. Hadde -4,75 på begge mine glugger. Jeg gjorde det på norsk synskirurgi og er veldig fornøyd. Jeg må si at at selve operasjonen var litt ubehagelig, men kirurgen var utrolig og flink og behagelig. Han opererer i Trondheim og Stavanger, tror jeg. Etter operasjonen lå jeg i et mørkt rom i cirka en time, før jeg kunne dra hjem. Det første døgnet måtte øynene dryppes hver 4.time og jeg hadde litt smerter. Dagen etter operasjonen så jeg veldig godt. Synet svingte litt de første ukene, men det var ikke noe problem å lese eller se på TV. Jeg er veldig fornøyd. Har fått falkeblikk. Bare spør hvis det er noe du lurer på. www.synskirurgi.no 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jeg gjorde det for noen år siden, og er veldig fornøyd. Selve operasjonen var litt "guffen". Øyet ble holdt åpent med en slags klemme, og øyet bedøvet med dråper, de skar av det øverste laget, og man må se på et rødt øys mens de bruker laseren. Så legger de på det laget de skar av igjen. Det gjorde vondt den første kvelden. Jeg fikk med paracet Forte, men skulle være så flink å spare på dem, så jeg hadde det unødvendig vondt. Neste dag var det helt fint. Litt ekkelt at man ikke kunne ta seg i øynene på en uke. Etter den uka har det vært helt topp. Det er utrolig deilig å våkne opp om morgenen å kunne se klart med en gang. Herlig å kunne gå på stranda uten ekstra briller, sand i linsene etc. Jeg vil anbefale det! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Mannen min gjorde det på begge øyne for noen år siden og har aldri angra. Selve operasjonen var bare "interessant" (hans ord..). Det eneste han syntes var litt småekkelt, var at det lukta litt svidd bacon under operasjonen.. I rundt et års tid etterpå var han en smule lysømfintlig. Dette merket han kun ved at han f.eks. ble "sår" i øynene hvis han kjørte langt med bil uten solbriller. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Jepp:) Jeg gjorde det i november. Hadde -4,75 på begge mine glugger. Jeg gjorde det på norsk synskirurgi og er veldig fornøyd. Jeg må si at at selve operasjonen var litt ubehagelig, men kirurgen var utrolig og flink og behagelig. Han opererer i Trondheim og Stavanger, tror jeg. Etter operasjonen lå jeg i et mørkt rom i cirka en time, før jeg kunne dra hjem. Det første døgnet måtte øynene dryppes hver 4.time og jeg hadde litt smerter. Dagen etter operasjonen så jeg veldig godt. Synet svingte litt de første ukene, men det var ikke noe problem å lese eller se på TV. Jeg er veldig fornøyd. Har fått falkeblikk. Bare spør hvis det er noe du lurer på. www.synskirurgi.no Var du borte fra jobben i noen dager da? Fikk du sykemelding eller måtte du ha permisjon uten lønn? Alt lurer man nå på. ) Har sjekket litt rundt nå i ettermiddag/kveld og er ganske positiv til dette. 0 Siter
flowy Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Var du borte fra jobben i noen dager da? Fikk du sykemelding eller måtte du ha permisjon uten lønn? Alt lurer man nå på. ) Har sjekket litt rundt nå i ettermiddag/kveld og er ganske positiv til dette. Jeg studerer, men det var ikke noe problem å lese dagen etterpå. Tror helt sikkert at jeg kunne jobbet. Følte meg helt fint. Man drar til kontroll dagen etter. Jeg var der kl 9 dagen etterpå og ble erklært "frisk". Eneste som var litt stress var dryppinga, men det gikk fint det også. Gjør det! Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Du kan jo ta forundersøkelsen.. Den er gratis og da får du vite om du er kandidat for operasjon. Det er noen som ikke kan. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Mannen min gjorde det på begge øyne for noen år siden og har aldri angra. Selve operasjonen var bare "interessant" (hans ord..). Det eneste han syntes var litt småekkelt, var at det lukta litt svidd bacon under operasjonen.. I rundt et års tid etterpå var han en smule lysømfintlig. Dette merket han kun ved at han f.eks. ble "sår" i øynene hvis han kjørte langt med bil uten solbriller. Oi, det var på en måte ganske modig gjort av ham. Jeg tror ikke jeg hadde turt at noen gjorde noe "skummelt" med øynene mine (som jeg synes slike operasjoner er) om jeg hadde vært døv. Jeg tør jo ikke nå engang, selv om jeg er hørende! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jeg studerer, men det var ikke noe problem å lese dagen etterpå. Tror helt sikkert at jeg kunne jobbet. Følte meg helt fint. Man drar til kontroll dagen etter. Jeg var der kl 9 dagen etterpå og ble erklært "frisk". Eneste som var litt stress var dryppinga, men det gikk fint det også. Gjør det! Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Du kan jo ta forundersøkelsen.. Den er gratis og da får du vite om du er kandidat for operasjon. Det er noen som ikke kan. Hvor mye betalte du? Hva kan være grunn til at man ikke kan ta operasjonen? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Oi, det var på en måte ganske modig gjort av ham. Jeg tror ikke jeg hadde turt at noen gjorde noe "skummelt" med øynene mine (som jeg synes slike operasjoner er) om jeg hadde vært døv. Jeg tør jo ikke nå engang, selv om jeg er hørende! Det samme tenkte jeg! Han fikk grundige forsikringer om at dette ikke kunne skade synet, så selv følte han seg helt trygg. Jeg vil tro legen hadde vært redd for å ta sjanser med en som er totalt avhengig av synet for å fungere noenlunde normalt ;-) 0 Siter
forsytia Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hvor mye betalte du? Hva kan være grunn til at man ikke kan ta operasjonen? Jeg fikk ikke tilrådning for jeg bruker bare det ene øye til å lese. Hjernen har valgt å bruke kun det beste øyet og det ble ikke behandlet før skolealder. Så vi som har kun godt syn på ett øye blir frarådet. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg fikk ikke tilrådning for jeg bruker bare det ene øye til å lese. Hjernen har valgt å bruke kun det beste øyet og det ble ikke behandlet før skolealder. Så vi som har kun godt syn på ett øye blir frarådet. Ja, okay..jeg har drøyt -4 på begge øyer, bare 0,5 i forskjell mellom de to, tror jeg. 0 Siter
flowy Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hvor mye betalte du? Hva kan være grunn til at man ikke kan ta operasjonen? Jeg betalte den nette sum av 36000 kr. Prisen kommer an på hvilken operasjon man tar. Min var skreddersydd til mine øyne. Lasik og Lasek er billigere. Grunnen til at noen ikke kan ta, er blant annet for store pupiller. Da blir det for lite vev rundt. Jeg var i grenseland. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg betalte den nette sum av 36000 kr. Prisen kommer an på hvilken operasjon man tar. Min var skreddersydd til mine øyne. Lasik og Lasek er billigere. Grunnen til at noen ikke kan ta, er blant annet for store pupiller. Da blir det for lite vev rundt. Jeg var i grenseland. 36.000 kroner, ja...ouch..men på den annen side, så betaler jeg over 4000 kroner i året for kontaktlinser, og det er ingenting som tilsier at jeg kommer til å slutte med linser innen 9 år, med tanke på at jeg har styrke på -4 omtrent...Men det virker så vanvittig mye penger når alt skal betales med en gang... 0 Siter
flowy Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 36.000 kroner, ja...ouch..men på den annen side, så betaler jeg over 4000 kroner i året for kontaktlinser, og det er ingenting som tilsier at jeg kommer til å slutte med linser innen 9 år, med tanke på at jeg har styrke på -4 omtrent...Men det virker så vanvittig mye penger når alt skal betales med en gang... Ja, jeg vet. Men du kan få det på avbetaling helt ned mot 800 i måneden, rentefritt. Er nok et gebyr, men det er ikke så stort. Jeg betaler 3000 i måneden. Gleder meg til det er nedbetalt for å si det slik. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Ja, jeg vet. Men du kan få det på avbetaling helt ned mot 800 i måneden, rentefritt. Er nok et gebyr, men det er ikke så stort. Jeg betaler 3000 i måneden. Gleder meg til det er nedbetalt for å si det slik. ja..pengene er vel i og for seg ikke noe problem å få tak i, men det virker så mye på en gang, bare :/ så det blir vel til at jeg sløser bort mer tid og penger på kontaktlinser først, før jeg ev. bestemmer meg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.