Gå til innhold

Trenger sårt deres råd!

Anbefalte innlegg

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ikke si det.

Rabler han sier det mye om fyren. Han har ingenting med hva du gjør når du er singel.

Helt enig!

Men han kan si at jeg får kutte ut kompisen, og det vil jeg helst ikke. Han har vært min venn altfor lenge til at jeg vil miste ham på grunn av sex og min samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at dersom man er forelsket kan man like godt bli det i en venn og våge å ta sjangsen på forholdet. Men når den ene er forelsket og den andre vil ha sex... Det er da man kødder det til som SDD sier.

Aldri mer. Jeg vil gifte meg med min eks. jeg, og konsentrere meg om sex med ham og ingen andre...

Ser ut som du vet hva du vil, og det må vennen din respektere. Hvis eks'en din betyr så mye for deg og dere vil satse på forholdet er det vel det som teller. Mulig du mister en venn, men man kan vel ikke få alt her i livet? Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til og håpe alt ordner seg.

Man kan vel ikke forutse sånt på forhånd, men min erfaring er at det som oftest ender med at den ene parten forelsker seg, og da blir det straks mer komplisert!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig!

Men han kan si at jeg får kutte ut kompisen, og det vil jeg helst ikke. Han har vært min venn altfor lenge til at jeg vil miste ham på grunn av sex og min samvittighet.

Jeg hadde ikke kuttet han ut.

Men for kompisen din sin skyld er det kanskje greit for ham å få deg på avstand en stund. For at han skal komme over deg.

Så kan dere ta opp igjen vennskapet etterpå.

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Du har jo ikke gjort noe GALT her. Det det er snakk om her er jo etikk og moral, og alle har forskjellige grenser for hva som er god etikk og oppfatning av hva som er god moral. Også er det de som er veldig klare på hva som er god etikk og moral, men som ikke klarer å leve etter sin egen oppfatning når de kommer opp i slike situasjoner som du er. Tror det er lett å bli blind når man sitter oppi det selv..

Helt enig i det du sier. Men så lenge jeg føler at jeg ikke på noen måte vil ha sex igjen med vennen min og er helt ærlig med meg selv med det, så er det jo dumt at et vennskap skal ødelegges av etikk og moral, så lenge dere er enige i at jeg ikke har gjort noe galt.

Eller er det jeg som ikke ser skogen for bare trær?

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Jeg hadde ikke kuttet han ut.

Men for kompisen din sin skyld er det kanskje greit for ham å få deg på avstand en stund. For at han skal komme over deg.

Så kan dere ta opp igjen vennskapet etterpå.

Ja, det er helt sant. Jeg liker svarene du gir. Kanskje fordi jeg syns det samme som deg.

Man har ikke råd til å miste sine beste venner over noe som i prinsippet ikke var galt, men som plutselig ble det allikevel?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er helt sant. Jeg liker svarene du gir. Kanskje fordi jeg syns det samme som deg.

Man har ikke råd til å miste sine beste venner over noe som i prinsippet ikke var galt, men som plutselig ble det allikevel?

Det har du helt rett i.

Venner varer ofte livet ut. Kjærester kommer og går. Man dropper ikke en god venn bare fordi en ny kjæreste sier så.

Den nye kjæresten har ingenting han skulle ha sagt i forhold til den slags.

Skrevet

Gå inn i forhold med blanke ark!! Alltid, uansett. Så får det som skjer skje nå istedenfor senere.

Lykke til

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Det har du helt rett i.

Venner varer ofte livet ut. Kjærester kommer og går. Man dropper ikke en god venn bare fordi en ny kjæreste sier så.

Den nye kjæresten har ingenting han skulle ha sagt i forhold til den slags.

Men nå kan det se ut som om det ikke blir aktuelt å si noe til den kommende kjæresten, dersom ingen mener det er "påkrevd"... Så får jeg heller jobbe litt med å få det på avstand. For når tiden går så er det ikke et like brennhett tema lenger heller! Så skal jeg vel klare å holde på den hemmeligheten.

Har ikke turt å si det til noen i real life, for da vet man aldri hva som skjer. Man kan ikke stole på noen!

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Gå inn i forhold med blanke ark!! Alltid, uansett. Så får det som skjer skje nå istedenfor senere.

Lykke til

Tør ikke ta den sjangsen, jeg. Tenk om? Og jeg var jo singel på det tidspunktet også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men nå kan det se ut som om det ikke blir aktuelt å si noe til den kommende kjæresten, dersom ingen mener det er "påkrevd"... Så får jeg heller jobbe litt med å få det på avstand. For når tiden går så er det ikke et like brennhett tema lenger heller! Så skal jeg vel klare å holde på den hemmeligheten.

Har ikke turt å si det til noen i real life, for da vet man aldri hva som skjer. Man kan ikke stole på noen!

Nei, du plikter ikke å fortelle noe som helst, så det er helt og holdent opp til deg om du vil fortelle det eller ikke.

Lykke til med venn og kjæreste! :)

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

Nei, du plikter ikke å fortelle noe som helst, så det er helt og holdent opp til deg om du vil fortelle det eller ikke.

Lykke til med venn og kjæreste! :)

Tusen takk! Og takk til alle som har svart meg.

Jeg skal komme innom igjen om en stund og fortelle hvordan det har gått.

Hva skulle man gjort uten anonyme venner?

Gjest Ærlighet, åpenhet og respekt
Skrevet

Helt enig i det du sier. Men så lenge jeg føler at jeg ikke på noen måte vil ha sex igjen med vennen min og er helt ærlig med meg selv med det, så er det jo dumt at et vennskap skal ødelegges av etikk og moral, så lenge dere er enige i at jeg ikke har gjort noe galt.

Eller er det jeg som ikke ser skogen for bare trær?

For meg virker det som at det at du "ikke har gjort noe galt" er en slags sovepute du ønsker deg. Du ønsker bekreftelse på at du ikke har gjort noe "galt" slik at du skal slippe å reflektere mer over dine handlinger.

For meg, er det helt tydelig at du har gått over dine egne etiske/moralske grenser og derfor har dårlig samvittighet for at du ikke har tenkt å ta tak i situasjonen og sørge for å "make it right".

Prøv å se saken fra flere sider, din egen, din exs og din venns og gjør deg opp en mening om hva man bør gjøre i en slik situasjon. Hva er riktig å gjøre overfor din ex? Din venn? Hvis du klarer å gjøre det du mener er etisk/moralsk riktig å gjøre i forhold til dem, så gjør du også det som er riktig for deg og du kan ha din integritet i god behold i fremdtiden. Forhåpentligvis slipper du også skyld overfor din ex og også din venn for at du ikke tok tak i situasjonen og gjorde det rette.

Du kan gjerne spørre og grave om hva vi andre dolere syns er riktig eller galt, men du må finne ut for deg selv hva du syns er riktig. Og her burde jeg si at dette må du helt finne ut av på egen hånd, uten at jeg legger noen føringer for hva jeg syns. Men jeg har jo allerede skrevet det første innlegget hvor det tydelig går fram hva jeg mener er det riktige å gjøre her. For alle parter... Og jeg klarer ikke å sette meg tilbake og si at "nei, du har ikke gjort noe galt" for at du skal bruke det som unnskyldning for å være ignorant overfor deg selv og de andre to involverte.

Gjest Nordlandsnetter
Skrevet

For meg virker det som at det at du "ikke har gjort noe galt" er en slags sovepute du ønsker deg. Du ønsker bekreftelse på at du ikke har gjort noe "galt" slik at du skal slippe å reflektere mer over dine handlinger.

For meg, er det helt tydelig at du har gått over dine egne etiske/moralske grenser og derfor har dårlig samvittighet for at du ikke har tenkt å ta tak i situasjonen og sørge for å "make it right".

Prøv å se saken fra flere sider, din egen, din exs og din venns og gjør deg opp en mening om hva man bør gjøre i en slik situasjon. Hva er riktig å gjøre overfor din ex? Din venn? Hvis du klarer å gjøre det du mener er etisk/moralsk riktig å gjøre i forhold til dem, så gjør du også det som er riktig for deg og du kan ha din integritet i god behold i fremdtiden. Forhåpentligvis slipper du også skyld overfor din ex og også din venn for at du ikke tok tak i situasjonen og gjorde det rette.

Du kan gjerne spørre og grave om hva vi andre dolere syns er riktig eller galt, men du må finne ut for deg selv hva du syns er riktig. Og her burde jeg si at dette må du helt finne ut av på egen hånd, uten at jeg legger noen føringer for hva jeg syns. Men jeg har jo allerede skrevet det første innlegget hvor det tydelig går fram hva jeg mener er det riktige å gjøre her. For alle parter... Og jeg klarer ikke å sette meg tilbake og si at "nei, du har ikke gjort noe galt" for at du skal bruke det som unnskyldning for å være ignorant overfor deg selv og de andre to involverte.

Jeg må finne ut av det selv, helt riktig.

Skal gjøre det!

Takk for ærlige svar, da!!!

Gjest Ærlighet, åpenhet og respekt
Skrevet

Jeg må finne ut av det selv, helt riktig.

Skal gjøre det!

Takk for ærlige svar, da!!!

Bare hyggelig! Lykke til! Håper det du velger å gjøre vil føles riktig for deg uten å føre til vanskeligheter senere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...