Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å gi i pengegave til konfirmasjon til sønnen til en kamerat (ikke bestekompis)?

Noen som har tips til konfirmasjonsgave til vår niese, hun er en "guttejente", dvs hun er ikke interessert i smykker og slike ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest M.Angelica
Skrevet

Gi en 50- eller 100-lapp. Er vanlig der jeg bor =)

Skrevet

Sønnen til kamerat ca 2-300kr. Penger til guttejenta!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hvis det ikke er en nær/god venn så ville jeg gitt sønnen 100 kroner. 200-300 hvis det var sønnen til en nær venn.

Det er vanlige "satser" der jeg kommer fra.

Skrevet

50? Det er ikke mye i dag! Jeg skal gi 200 til nabogutten og 400 til en gutt som jeg har kjent i noen år nå.

Gjest M.Angelica
Skrevet

50? Det er ikke mye i dag! Jeg skal gi 200 til nabogutten og 400 til en gutt som jeg har kjent i noen år nå.

Jeg har aldri skjønt poenget med å gi så sinnssykt mye penger til en konfirmant, uansett.

Hvis folk vil gi 50, så må de få lov til det. Hvis man blir grinete fordi det er for lite, så er det mottaker av gaven som har et problem.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med å gi så sinnssykt mye penger til en konfirmant, uansett.

Hvis folk vil gi 50, så må de få lov til det. Hvis man blir grinete fordi det er for lite, så er det mottaker av gaven som har et problem.

Du har egentlig et poeng. Jeg husker jeg fikk et kort med barneskolelæreren min. Ble like glad for det som 50 kroner med naboen. Men som borskjent fjortis så tenkte jeg at jeg fikk lite med "den onkelen" og andre jeg hadde forventet å få med mer.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du har egentlig et poeng. Jeg husker jeg fikk et kort med barneskolelæreren min. Ble like glad for det som 50 kroner med naboen. Men som borskjent fjortis så tenkte jeg at jeg fikk lite med "den onkelen" og andre jeg hadde forventet å få med mer.

Jeg synes egentlig at hele konfirmasjonen burde vært avskaffet.

Hva godt får man egentlig ut av den??

Skrevet

Enig med deg. Blitt ren gave/pengemaskin for fjortiser, og lite annet.

Gjest gud bedre
Skrevet

HERREGUD!! En 50 lapp??!! Er man så gjerrig er det bedre å bare gi et kort...

Skrevet

Ja nesten, for det holder ikke til et takkekort engang!

Gjest -----vil ha konfirmasjon!-
Skrevet

Nå er jeg helt uenig med deg!!!

Jeg synes konfirmasjonen er helt unik!!!

De fleste tenåringer er i en fase hvor de nok mener at alt og alle er imot en. De har masse følelser og tanker, mange flotte ting der, men også tanker som er så på kantet at de rundt en reagerer. Det kan bli masse negative reaskjoner fra voksne!

Jeg tror at en markering i 15 årsalderen er med på å gi tenåringer en aksept på hvem de er!!!

Jeg har foresten konfirmant i huset selv i år!

Ja, det er dyrt og tenåringen ønsker seg bare penger!!!!

De tenker MYE penger, men tenkt så flott for de å få den oplevelelsen at akkuarat de er hovedpersonene!!!

Skrevet

Jeg mener alderen der ungdommene skal velge om de vil konfirmerest burde bli utsatt til 16 -17 år. Da er de mer modne til å ta sine valg. Vet det er noen prester som også mener dette, men de møter stor uvilje med resten av prestene.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Spørs på hvem man gir det til og på sin egen økonomi.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nå er jeg helt uenig med deg!!!

Jeg synes konfirmasjonen er helt unik!!!

De fleste tenåringer er i en fase hvor de nok mener at alt og alle er imot en. De har masse følelser og tanker, mange flotte ting der, men også tanker som er så på kantet at de rundt en reagerer. Det kan bli masse negative reaskjoner fra voksne!

Jeg tror at en markering i 15 årsalderen er med på å gi tenåringer en aksept på hvem de er!!!

Jeg har foresten konfirmant i huset selv i år!

Ja, det er dyrt og tenåringen ønsker seg bare penger!!!!

De tenker MYE penger, men tenkt så flott for de å få den oplevelelsen at akkuarat de er hovedpersonene!!!

Da jeg var 15 konfirmerte jeg meg kun for pengene og fordi alle andre gjorde det.

Hadde kunne velgt i dag hadde jeg ikke valgt å konfirmere meg i kirken.

Jeg synes rose23 har et godt forslag, utsette konfirmasjonen noen år.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg mener alderen der ungdommene skal velge om de vil konfirmerest burde bli utsatt til 16 -17 år. Da er de mer modne til å ta sine valg. Vet det er noen prester som også mener dette, men de møter stor uvilje med resten av prestene.

Jeg er enig!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Enig med deg. Blitt ren gave/pengemaskin for fjortiser, og lite annet.

Ja, det er akkurat det jeg mener. Det er ikke så mange årene siden jeg konfirmerte meg, og eneste grunnen var pengene og fordi alle andre gjorde det.

Har mindre søsken og de sier det samme.

Det er et kav å komme seg gjennom konf.undervisningen, gå i kirka og selve konfirmasjonen. Og når det hele er over så kommer man på skolen og skryter av hvem som har fått mest penger! Hurra.

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg mener. Det er ikke så mange årene siden jeg konfirmerte meg, og eneste grunnen var pengene og fordi alle andre gjorde det.

Har mindre søsken og de sier det samme.

Det er et kav å komme seg gjennom konf.undervisningen, gå i kirka og selve konfirmasjonen. Og når det hele er over så kommer man på skolen og skryter av hvem som har fått mest penger! Hurra.

Jeg fortalte alle som ville høre at jeg ikke skulle konfirmere meg, hvilket jeg heller ikke gjorde - men jeg er litt sær. :P

Søsteren min konfirmerte seg borgerlig, og det var bare for griskhetens skyld...

Gjest synes nå jeg da
Skrevet

Også skal man sende takkekort til alle man får gaver/penger av. Og takkekortet kostet 20-30 kroner pr. stykk + porto. Da er det bedre å ikke gi noen ting enn en 50-lapp.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Også skal man sende takkekort til alle man får gaver/penger av. Og takkekortet kostet 20-30 kroner pr. stykk + porto. Da er det bedre å ikke gi noen ting enn en 50-lapp.

Javel. Drit i å sende til de som har gitt 5okr da. De takkekortene går uansett rett i søpla

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...