Gå til innhold

Jeg er så usikker...

Anbefalte innlegg

Loppan1365380974

Hei,

nå er det jammen lenge siden jeg har vært her...

Jeg er gift har 2 barn og en kjempesnill mann. Det er bare en ting i livet mitt og det er at jeg har begynnt å forandre meg så veldig. Jeg har begynnt å tenke mye å barndomen og leter tilbake til meg selv. Jeg ser at den måten vi lever på idag stresser meg. Vi bor tett i en gate med mange mennensker og jeg ønsker meg luft. Jeg har lagt vekk alle mine interesser de siste årene og savner å ha det gøy selv igjen.

Har gått hos psykolog og hun støtter meg fullt og helt. Hun vet også om at jeg er utbrendt en gang hvert år og blir sykemeldt pga det og hun sier at jeg vl få meg en skikkelig knekkfør eller senere som det blir vanskelig å ta seg ut av.

Jeg elsker min mann og mine barn og jeg gjør alt for de. Feilen er kanskje at jeg ikke gjør noe for meg selv....

Min drøm begynner å ta seg ut som et bolig hus på landet med hester og masse masse luft og fri områder. Et sted hvor jeg kan puste.

Jeg kommer fra Sverge og er vel også inne på å flytte dit. Jeg tror også at min mann og mine barn vil kunne tenke seg dette, min mann på sikt...

Mennå er jeg så redd,så redd for at jeg skal velge noe som jeg drømmer om for første gangen på lenge lenge...

Vet ikke om jeg får noe svar her, eller noen dytt i noen retning. Jeg er bare så usikker og håpet på å få noen å snakke med her....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226909-jeg-er-s%C3%A5-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen

Jeg syns du skal presentere disse drømmene for din mann jeg. Å flytte slik vil kreve mye planlegging fra dere begge. Det er mange spørsmål som må diskuteres og finnes løsninger på. Hvor skal dere bo, jobb, skole/barnehage til barna, nærmiljø der dere bor, har dere råd til å leve ut drømmen din? Og hva kommer det til å koste din mann og dine barn?

Jeg syns at hvis man har en sånn drøm og har mulighet til å leve den ut, så må man bare gjøre det :-)

Jeg har noen drømmer som ligner på dine, men de lar seg ikke så lett gjennomføre... Økonomi, jobb og sosialt nettverk der jeg eventuelt kunne tenke meg å flytte vil nok gjøre det vanskelig å leve ut drømmen min... :-(

Jeg syns helsa di skal vektlegges når det din families framtid skal diskuteres. Når du med jamne mellomrom blir utbrent og sykemeldt, så MÅ du gjøre noen forandringer i livet ditt slik at du kan være frisk fysisk og psykisk. At du skal kunne leve et liv der du er frisk bør være et hovedmål for familien din. Ikke bare for din skyld, men for din mann og dine barn også.

Jeg er også inne i en prosess der jeg tenker på hvilke verdier jeg har i forhold til hvordan jeg skal leve livet mitt. Jeg vil prioritere god helse og tid med mine kjæreste foran god økonomi, dyre ferier og fin bil.

Loppan1365380974

Jeg syns du skal presentere disse drømmene for din mann jeg. Å flytte slik vil kreve mye planlegging fra dere begge. Det er mange spørsmål som må diskuteres og finnes løsninger på. Hvor skal dere bo, jobb, skole/barnehage til barna, nærmiljø der dere bor, har dere råd til å leve ut drømmen din? Og hva kommer det til å koste din mann og dine barn?

Jeg syns at hvis man har en sånn drøm og har mulighet til å leve den ut, så må man bare gjøre det :-)

Jeg har noen drømmer som ligner på dine, men de lar seg ikke så lett gjennomføre... Økonomi, jobb og sosialt nettverk der jeg eventuelt kunne tenke meg å flytte vil nok gjøre det vanskelig å leve ut drømmen min... :-(

Jeg syns helsa di skal vektlegges når det din families framtid skal diskuteres. Når du med jamne mellomrom blir utbrent og sykemeldt, så MÅ du gjøre noen forandringer i livet ditt slik at du kan være frisk fysisk og psykisk. At du skal kunne leve et liv der du er frisk bør være et hovedmål for familien din. Ikke bare for din skyld, men for din mann og dine barn også.

Jeg er også inne i en prosess der jeg tenker på hvilke verdier jeg har i forhold til hvordan jeg skal leve livet mitt. Jeg vil prioritere god helse og tid med mine kjæreste foran god økonomi, dyre ferier og fin bil.

Hei, og tusen takk for ditt fine svar. Det varmer å tenke på i en tid hvor man leter...

Jeg tenker også som deg at penger, dyre ferier og alt annet komersielt ikke spiller noen rolle for å trives.

I dag bor vi dyrt i nærheten av Oslo og stort sett alt annet vil bli billigere enn per idag.

Jeg er så heldig å ha en mann og to greie barn å forholde meg til.

Men jeg synes at det er vanskelig å dele med meg av mine drømmer til min mann fordi det krever tid å snakke godt sammen. Noe vi ikke har så mye av. Det krever planlegging og prioritering. Vi har jo barn som er oppe ganske så sent så mye tid blir det ikke. Jeg tror at vi må planlegge slk at vi får en del tid sammen fremover slik at vi kan prate om dette :-)

Hva er det du drømmer om og hvorfor kan du ikke få det til? Vil du snakke om det?

Gjest mamsind

Jeg tror alle kommer inn i en slik prosess når de har passert 40 år og deromkring.

Da begynner man å regne på hvor mange år man kan forvente seg å ha igjen av livet, og det blir viktig og realisere sine drømmer mens man fremdeles er noenlunde frisk og rask.

Skaff dere barnevakt en helg, og vær bare dere to alene sammen og snakk ut om ting.

Presenter dine fremtidsdrømmer, og fortell hvor viktig dette er for deg.

Ingenting er egentlig umulig om man står sammen.

Man lever bare en gang, og da bør man oppfylle flest mulig av sine drømmer synes jeg.

Fra en som også har lyst til å flytte på seg!

Gjest lille rosinen

Hei, og tusen takk for ditt fine svar. Det varmer å tenke på i en tid hvor man leter...

Jeg tenker også som deg at penger, dyre ferier og alt annet komersielt ikke spiller noen rolle for å trives.

I dag bor vi dyrt i nærheten av Oslo og stort sett alt annet vil bli billigere enn per idag.

Jeg er så heldig å ha en mann og to greie barn å forholde meg til.

Men jeg synes at det er vanskelig å dele med meg av mine drømmer til min mann fordi det krever tid å snakke godt sammen. Noe vi ikke har så mye av. Det krever planlegging og prioritering. Vi har jo barn som er oppe ganske så sent så mye tid blir det ikke. Jeg tror at vi må planlegge slk at vi får en del tid sammen fremover slik at vi kan prate om dette :-)

Hva er det du drømmer om og hvorfor kan du ikke få det til? Vil du snakke om det?

Jeg har akkurat kommet hjem fra påskeferie på gården der jeg vokste opp... Et veldig lite sted, stort hus med bra potensiale, storslått natur, familie på alle kanter, mulighet til masse friluftsliv, stor flott hage, gårdsbygninger der man kunne hatt alle mulige slags dyr man måtte ønske, ingen naboer tett på, mulighet til å dyrke egne grønnsaker, være hjemme med barna til de blir så store at de har godt utbytte av å være i barnehage osv osv... Jeg KLØDDE i fingrene etter å jobbe å hagen når jeg var hjemme (og gjorde det også- måtte benytte sjansen, garantert den første av naboene i traktene der :-), her vi bor har vi ingen hage :-(

Vi bor i byen, men jeg er nok ingen utpreget byjente. Samtidig så har jeg karriereambisjoner (ingen karrierejeger akkurat, men har lyst å bruke utdannelsen min uten at det tar for mye tid og krefter fra andre ting jeg ønsker) som jeg hadde måttet skrinlegge hadde vi flyttet på landet, vi har svigerfamilien rundt oss her vi bor nå og det trives vi veldig godt med og vi er nok litt for avhengige av det sosiallivet vi har nå til å flytte langt unna til der jeg kommer fra. Der jeg kommer fra ville vi bare hatt min familie å omgåes- og det ville vært bra men ikke nok for verken meg eller min kjæreste. Så det blir nok med drømmen ja.. Jeg får glede meg til sommeren igjen :-) Jeg har nok begynt å tenke og drømme mer om det fordi det diskuteres om gården skal selges ut av familien, og det ville vært veldig trist...

Det er bare så utrolig godt å komme HJEM, for det er bare ETT sted som er HJEM uansett hvor mange år jeg har bodd et annet sted og uansett hvor godt jeg trives. Det er noe spesielt med barndomshjemmet... Det stedet har veldig stor affeksjonsverdi for meg. Bare det å komme ut på gårdsplassen og kjenne lukta av den fuktige grusen på gårdsveien en regnværsdag bringer tilbake gode minner om da jeg var barn og lagde kanaler for sølevannet nedover veien på regnværsdager.

Vi begynner å nærme oss at vi ønsker å få barn, og da kjenner jeg behovet for å gi min barndom videre til barna mine. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg er helt sikkert ikke den første til å føle det sånn :-) Jeg ønsker å gi videre de gode opplevelsene jeg hadde når jeg var lita og bodde der.

Jeg har snakket med min kjæreste om alt dette, han vet veldig godt hvordan jeg føler det og jeg vet veldig godt at et slikt liv nok ikke ville vært så "bonde-romantisk" når det blir hverdag. Derfor nyter vi feriene våre når vi reiser "hjem" og velger å ha mye ferie og tilbringe mye tid der. Vi tar også noen valg for hverdagen vår, som gjør at vi kommer så nært som mulig det jeg tror er det gode liv her vi bor nå :-)

Hvis jeg hadde mistrivdes her vi bor nå, blitt deprimert av det livet vi lever (eller utbrent slik som i ditt tilfelle) så hadde vi kommet til å diskutert hvilke andre muligheter vi har og forandret på noe. Man kan vel kanskje kalle det en slags livsstilssykdom det du lider av, og det syns jeg er ganske alvorlig.. Det bør dere faktisk ta tak i :-)

Gjest lille rosinen

Jeg tror alle kommer inn i en slik prosess når de har passert 40 år og deromkring.

Da begynner man å regne på hvor mange år man kan forvente seg å ha igjen av livet, og det blir viktig og realisere sine drømmer mens man fremdeles er noenlunde frisk og rask.

Skaff dere barnevakt en helg, og vær bare dere to alene sammen og snakk ut om ting.

Man lever bare en gang, og da bør man oppfylle flest mulig av sine drømmer synes jeg.

Dette var klokt skrevet og gode råd :-)

Annonse

Loppan1365380974

Hei:-) Tusen takk for svar. Det er godt å ha noen å snakke med. Hvor er det du har lyst å flytte på deg?

Gjest mamsind

Hei:-) Tusen takk for svar. Det er godt å ha noen å snakke med. Hvor er det du har lyst å flytte på deg?

Jeg har lyst til å flytte til varmere strøk etterhvert, om jeg får med meg mannen min! :-)

Ro og fred og natur høres flott ut, jeg håper du får oppfylt drømmen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...