Gå til innhold

Dere med barn i 1 klasse, eller nylig hatt

Anbefalte innlegg

Gjest skriver oppgave
Skrevet

Er det satt av timer til fri lek på skolen i seksårsalderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førsteklassing har en fast uteskoledag hver uke. Da er det mye frilek.

Det står ellers ikke noe på ukeplanen om at de har helt "frie" timer. Men jeg vet at de ofte får velge hva de vil gjøre, f.eks. mens læreren hører en og en i leseleksa. De er 17 barn på gruppa.

Sønnen min er full av mark i kroppen, men har klart det som forlanges av ham på skolen helt greit. Tror han får løpt av seg mye på SFO også.

Gjest skriver oppgave
Skrevet

Min førsteklassing har en fast uteskoledag hver uke. Da er det mye frilek.

Det står ellers ikke noe på ukeplanen om at de har helt "frie" timer. Men jeg vet at de ofte får velge hva de vil gjøre, f.eks. mens læreren hører en og en i leseleksa. De er 17 barn på gruppa.

Sønnen min er full av mark i kroppen, men har klart det som forlanges av ham på skolen helt greit. Tror han får løpt av seg mye på SFO også.

Tusen takk for hjelpen! Hadde glemt de hadde utedag, og selvsagt gir SFO masse frileksmuligheter.

:)

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Jeg jobber i første klasse.

Vi har ca halv time med frileik hver eneste dag inne og så har vi 1 time utelek hver eneste dag.

En dag i uka er vi ute på tur halve skoledagen som denne dag er 6 timer.

Vi har dermed masse frileik og det lærer barna veldig mye av og de får sosial trening som er veldig viktig for fremtidige skoleår.

Gjest skriver oppgave
Skrevet

Jeg jobber i første klasse.

Vi har ca halv time med frileik hver eneste dag inne og så har vi 1 time utelek hver eneste dag.

En dag i uka er vi ute på tur halve skoledagen som denne dag er 6 timer.

Vi har dermed masse frileik og det lærer barna veldig mye av og de får sosial trening som er veldig viktig for fremtidige skoleår.

Tusen takk! Det var det jeg tenkte på, at barn lærer sosiale strategier gjennom lek, og at det derfor var viktig å opprettholde leken i 6 års alderen.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Hadde glemt de hadde utedag, og selvsagt gir SFO masse frileksmuligheter.

Dessuten har vel de fleste barn noen timer utenom skole/SFO, der de kan leke med barn i nabolaget og/eller søsken?

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Dessuten har vel de fleste barn noen timer utenom skole/SFO, der de kan leke med barn i nabolaget og/eller søsken?

Husk at det er ikke alle barn som har den muligheten.

Gjest skrive oppgave
Skrevet

Ja, men det er ingen formell opplæringssituasjon. Så i denne sammenheng er det uinteressant!

Men det er viktig med vennene i gata.

Skrevet

Husk at det er ikke alle barn som har den muligheten.

Jeg skrev da heller ikke at det gjaldt alle barn.

Skrevet

Hos oss er fredag ettermiddag leketid. Men det virker som om de leker litt ellers også. Dessuten har de gym 2-3 timer i uka og 1/2 dag der de bare er ute.

Skrevet

Ja, de har lekegrupper to dager i uka. Sammen med den andre 1.klassen og sammen med 2. klasse.

I tillegg leiker de jo på SFO etter skoletid.

Gjest sandex
Skrevet

Heisann!

Hos min 1. klassing har de fast ute-dag en dag i uken.. Ellers går de jo på bading og har gym m.m....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...