Gjest skriver oppgave Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Er det satt av timer til fri lek på skolen i seksårsalderen? 0 Siter
laban Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Min førsteklassing har en fast uteskoledag hver uke. Da er det mye frilek. Det står ellers ikke noe på ukeplanen om at de har helt "frie" timer. Men jeg vet at de ofte får velge hva de vil gjøre, f.eks. mens læreren hører en og en i leseleksa. De er 17 barn på gruppa. Sønnen min er full av mark i kroppen, men har klart det som forlanges av ham på skolen helt greit. Tror han får løpt av seg mye på SFO også. 0 Siter
Gjest skriver oppgave Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Min førsteklassing har en fast uteskoledag hver uke. Da er det mye frilek. Det står ellers ikke noe på ukeplanen om at de har helt "frie" timer. Men jeg vet at de ofte får velge hva de vil gjøre, f.eks. mens læreren hører en og en i leseleksa. De er 17 barn på gruppa. Sønnen min er full av mark i kroppen, men har klart det som forlanges av ham på skolen helt greit. Tror han får løpt av seg mye på SFO også. Tusen takk for hjelpen! Hadde glemt de hadde utedag, og selvsagt gir SFO masse frileksmuligheter. 0 Siter
Gjest ikke nick i dag Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg jobber i første klasse. Vi har ca halv time med frileik hver eneste dag inne og så har vi 1 time utelek hver eneste dag. En dag i uka er vi ute på tur halve skoledagen som denne dag er 6 timer. Vi har dermed masse frileik og det lærer barna veldig mye av og de får sosial trening som er veldig viktig for fremtidige skoleår. 0 Siter
Gjest skriver oppgave Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg jobber i første klasse. Vi har ca halv time med frileik hver eneste dag inne og så har vi 1 time utelek hver eneste dag. En dag i uka er vi ute på tur halve skoledagen som denne dag er 6 timer. Vi har dermed masse frileik og det lærer barna veldig mye av og de får sosial trening som er veldig viktig for fremtidige skoleår. Tusen takk! Det var det jeg tenkte på, at barn lærer sosiale strategier gjennom lek, og at det derfor var viktig å opprettholde leken i 6 års alderen. 0 Siter
Gemini Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Tusen takk for hjelpen! Hadde glemt de hadde utedag, og selvsagt gir SFO masse frileksmuligheter. Dessuten har vel de fleste barn noen timer utenom skole/SFO, der de kan leke med barn i nabolaget og/eller søsken? 0 Siter
Gjest ikke nick i dag Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Dessuten har vel de fleste barn noen timer utenom skole/SFO, der de kan leke med barn i nabolaget og/eller søsken? Husk at det er ikke alle barn som har den muligheten. 0 Siter
Gjest skrive oppgave Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Dessuten har vel de fleste barn noen timer utenom skole/SFO, der de kan leke med barn i nabolaget og/eller søsken? Ja, men det er ingen formell opplæringssituasjon. Så i denne sammenheng er det uinteressant! Men det er viktig med vennene i gata. 0 Siter
Gemini Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Husk at det er ikke alle barn som har den muligheten. Jeg skrev da heller ikke at det gjaldt alle barn. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Hos oss er fredag ettermiddag leketid. Men det virker som om de leker litt ellers også. Dessuten har de gym 2-3 timer i uka og 1/2 dag der de bare er ute. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Ja, de har lekegrupper to dager i uka. Sammen med den andre 1.klassen og sammen med 2. klasse. I tillegg leiker de jo på SFO etter skoletid. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Heisann! Hos min 1. klassing har de fast ute-dag en dag i uken.. Ellers går de jo på bading og har gym m.m.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.