Gå til innhold

Å så irriterende! Tyvaktige naboer..!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

I det siste har jeg mistet følgende: Det fine teppet mitt som hang til tørk, div håndklær,div sengetøy og ei bukse jeg var veldig glad i, som alt sammen hang på snora, og som jeg faktisk passet ganske godt opp..(Jeg har ikke andre tørkmuligheter)I tillegg glemte jeg igjen telefonen min i fem minutter på utebordet..da jeg kom ned igjen for å hente den..svisj..borte! Usj! Jeg tilbø til og med "finnerlønn" for den men fikk den fortsatt ikke tilbake.Snur du ryggen til noe som helst i den bakhagen så mye som et sekund er dette noe rappa.

Og nå i dag var det sykkelen min, som har stått fastlåst til sykkelstativet. Grrr!

Poenget er at jeg VET hvilke naboer som har stjålet alt sammen (kanskje bortsett fra sykkelen, den kan sikkert ha blitt stjålet av hvm som helst, og dessuten er vel ingen så dumme at de stjeler sykkelen til noen de deler bakgård med..;-))

Hvordan skal jeg gutse meg opp til å gjøre dem klarer over at jeg vet jæskla godt at det er akkurat dem? Jeg nærer ikke akkurat håp om å få tingene tilbake, men det irriterer meg jo selvsagt ytterligere at jeg vet at de tror at jeg ikke skjønner at det er dem, drittsekkene..! Skal jeg be dem til helvete ligge unna stuffet mitt, eller kommer det bare trøbbel og ufred ut av det, siden jeg ikke kan bevise en centimeter av det? Må jeg bare finne meg i det?!

De stjeler forøvrig og selvsagt ikke bare fra meg. Det er generelt manko på boder loft og i bakgård, men altså ingen som tør å lufte konkrete anklager. Bør jeg?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lagt frem et "lokkemiddel" så hadde jeg lagt meg på lur og ferska dem idet dem forsynte seg!

Hva du velger å gjøre med dem etter du har ferska dem, er jo selvsagt opp til deg ;-)

Skrevet

Legg ut agn.

Får du til å se ut i gården fra leiligheten din?

Da ville jeg ha lagt ut en fin ting (som du ikke trenger) å så ville jeg tatt oppstilling i vinduet bak gardina med fotoapperat.

Knips bilde i det tyven tar i tingen og legg fram som bevis etterpå.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde lagt frem et "lokkemiddel" så hadde jeg lagt meg på lur og ferska dem idet dem forsynte seg!

Hva du velger å gjøre med dem etter du har ferska dem, er jo selvsagt opp til deg ;-)

Men jeg har sett dem, ser du, jeg nærer absolutt ingen tvil om hvem det er som bøffer løst og fast, men jeg vet liksom ikke om jeg kan/bør konfrontere..Jeg kan jo ikke bevise det..De kan jo bare si at de skulle flytte det så ingen tok det(:-o) o.l. Jeg vet ikke om jeg bare starter krig. Men det er JÆVLIG irriterene.

laguna1365380434
Skrevet

Legg ut agn.

Får du til å se ut i gården fra leiligheten din?

Da ville jeg ha lagt ut en fin ting (som du ikke trenger) å så ville jeg tatt oppstilling i vinduet bak gardina med fotoapperat.

Knips bilde i det tyven tar i tingen og legg fram som bevis etterpå.

Men kunne han ikke si at han basrte flyttet den i trygghet etc? Men jeg kan selvsagt prøve, jeg er dritlei dem..Og hva skal de med det? Sånn som telefonen?! Den er GULL verdt for meg, men for dem er det jo bare en gammel telefon de ikke kan ringe med. Ikke var den sånn kjempekul heller. Jeg skjønner meg ikke på dem!

Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått for agn... og videofilming. I beste detektiv Nancy Drew-stil hadde jeg vist dem opptaket etterpå - og da hadde de ikke kunnet ta den med at de bare skulle flytte på tingen. Evt politianmeldt tyveriet.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Men kunne han ikke si at han basrte flyttet den i trygghet etc? Men jeg kan selvsagt prøve, jeg er dritlei dem..Og hva skal de med det? Sånn som telefonen?! Den er GULL verdt for meg, men for dem er det jo bare en gammel telefon de ikke kan ringe med. Ikke var den sånn kjempekul heller. Jeg skjønner meg ikke på dem!

Hvis du har sett dem så ta det opp med dem. Jeg syns også du skal gå til anmeldelse. Saken vil nok bli henlagt men lell.. Meld alt som har blitt stjålet fra deg. Allier deg gjerne med andre naboer som har mistet ting også. Og heng opp lappe. "Du som stjal mobilen min, du er observert- vennligst lever den tilbake snarest". Ta det opp i styret, og diskuter med dem hva som kan gjøres og av hvem.

Jeg syns det høres ut som en god ide å prøve å få tatt bilde mens naboen er in action. Hvis han/hun fysisk fjerner gjenstanden (tar den med seg) kan de da vel ikke si at de bare skulle flytte den for deg?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått for agn... og videofilming. I beste detektiv Nancy Drew-stil hadde jeg vist dem opptaket etterpå - og da hadde de ikke kunnet ta den med at de bare skulle flytte på tingen. Evt politianmeldt tyveriet.

ja det går jo an å prøve å få fersket dem og foreviget det i samme slengen, de begynner å ha brukt opp kvota.. Jeg skjønner ikke at de verken vil eller tør.

Gjest fem fingrer og god fart
Skrevet

Men jeg har sett dem, ser du, jeg nærer absolutt ingen tvil om hvem det er som bøffer løst og fast, men jeg vet liksom ikke om jeg kan/bør konfrontere..Jeg kan jo ikke bevise det..De kan jo bare si at de skulle flytte det så ingen tok det(:-o) o.l. Jeg vet ikke om jeg bare starter krig. Men det er JÆVLIG irriterene.

Hold litt leven med dem. Legg ut ei musefelle med ei gammel klokke ell. til åte.

laguna1365380434
Skrevet

Hvis du har sett dem så ta det opp med dem. Jeg syns også du skal gå til anmeldelse. Saken vil nok bli henlagt men lell.. Meld alt som har blitt stjålet fra deg. Allier deg gjerne med andre naboer som har mistet ting også. Og heng opp lappe. "Du som stjal mobilen min, du er observert- vennligst lever den tilbake snarest". Ta det opp i styret, og diskuter med dem hva som kan gjøres og av hvem.

Jeg syns det høres ut som en god ide å prøve å få tatt bilde mens naboen er in action. Hvis han/hun fysisk fjerner gjenstanden (tar den med seg) kan de da vel ikke si at de bare skulle flytte den for deg?

Lurt å alliere seg med de andre naboene, jeg vet at de også er drittlei av at ting ikke får være i fred..Noe styre har vi ikke (utleieleiligheter) men lapper kan jeg skrive uansett. Takk for gode ideer!

laguna1365380434
Skrevet

Hold litt leven med dem. Legg ut ei musefelle med ei gammel klokke ell. til åte.

Hehe, ja det har vist seg at de tar rått og røti..Hva skal noen egentlig med naboens utvaska gamle håndklær? ;-) Mere irriterende er det med stuetppe, mobilen og buksa..For ikke å snakke om sykkelen, men der er de som sagt muligens uskyldige..;-)

Skrevet

Ta med bilde beviset bort til dem å vis dem det.

De kan jo ikke si de flyttet på det hvis de har det hjemme hos seg.

laguna1365380434
Skrevet

Ta med bilde beviset bort til dem å vis dem det.

De kan jo ikke si de flyttet på det hvis de har det hjemme hos seg.

Det er selvfølgelig sant..:-)

Skrevet

Grei måte å være sikker på, og vise at man vet. Men som bevis i forbindelse med anmeldelse er det verdiløst, da det er strengt forbudt å bedrive den typen videoovervåkning.

"............................................."

Skrevet

"...dessuten er vel ingen så dumme at de stjeler sykkelen til noen de deler bakgård med..."

Hvis de har tenkt til å selge den videre så spiller det ingen rolle om dere deler bakgård...

Du har fått noen gode råd om å filme dem eller ta bilde, men husk at det er ulovlig så du kan ikke bruke det som bevis ved en anmeldelse og i verste fall kan jo de anmelde deg... :-O Eller true med å gjøre det hvis du anmelder dem.

Jeg ville ha konfrontert dem med det på en rolig måte: -"Jeg har observert at dere har forsynt dere med noen av mine eiendeler som jeg gjerne vil ha tilbake. Hvis det forsvinner noe mer så må jeg dessverre anmelde dere."

Krever litt mot å konfrontere noen, men det kan bli dyrt i lengden hvis du ikke gjør det!

Skrevet

Be om å få komme inn på en kopp kaffe, så kanskje du finner noe som er ditt. ;)

Skrevet

"...dessuten er vel ingen så dumme at de stjeler sykkelen til noen de deler bakgård med..."

Hvis de har tenkt til å selge den videre så spiller det ingen rolle om dere deler bakgård...

Du har fått noen gode råd om å filme dem eller ta bilde, men husk at det er ulovlig så du kan ikke bruke det som bevis ved en anmeldelse og i verste fall kan jo de anmelde deg... :-O Eller true med å gjøre det hvis du anmelder dem.

Jeg ville ha konfrontert dem med det på en rolig måte: -"Jeg har observert at dere har forsynt dere med noen av mine eiendeler som jeg gjerne vil ha tilbake. Hvis det forsvinner noe mer så må jeg dessverre anmelde dere."

Krever litt mot å konfrontere noen, men det kan bli dyrt i lengden hvis du ikke gjør det!

Når ble det forbudt å fotografere folk?

Stakkars se og hør!

Mrs. Wallace
Skrevet

Grei måte å være sikker på, og vise at man vet. Men som bevis i forbindelse med anmeldelse er det verdiløst, da det er strengt forbudt å bedrive den typen videoovervåkning.

"............................................."

Men forhåpentligvis vet ikke tyven det. ;o)

Skrevet

Når ble det forbudt å fotografere folk?

Stakkars se og hør!

Hehe... Sant nok :-)

Men er det ikke ulovlig å filme folk uten at de vet det? Det er i hvert fall ulovlig med avlytting. Men bilder er kanskje lov det ja... :-p

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hvis du bor i bygård og dette skjer med flere naboer er det vel ikke noe i veien for at dere kan gå sammen om å henge opp plakat der dere forteller at dere har blitt enige om å filme f.eks uteområdet fordi det har forsvunnet så mange ting. Så lenge man gjør oppmerksom på det er det vel lovlig å filme så mye man bare vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...