Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med ei jente som hadde kjæreste hun hadde bodd sammen en stund, og etterhvert falt vi helt for hverandre. Dette plaget henne fordi hun var glad i kjæresten sin, men etterhvert ble følelsene så sterke at hun innså hun ikke elsker kjæresten sin lenger og at hun var totalt forelsket i meg, og gjorde det derfor slutt med han. Problemet var at han tok selvsagt dette veldig tungt, og hun fikk veldig dårlig samvittighet. Problemet oppstår imidlertid nå, da hun sier hun mistet forelskelsen for meg når hun gjorde det slutt med han, selv om hun ikke vil være sammen med han lenger heller og ikke har følelser for han. Hun sier hun fortsatt er veldig glad i meg, og at hun er fysisk tiltrukket til meg, og hver gang vi møtes ender vi opp med å kose og kline. Men hun sier likevel hun ikke tenker på meg hele dagen slik hun gjorde før. Hva har skjedd her? Var hun aldri forelsket i meg slik hun sa, eller har den traumatiske opplevelsen med å gjøre det slutt med en hun er glad i kvelt følelsene for meg? Kan forelskelsen for meg eventuelt komme tilbake? Det har forøvrig gått 2 uker siden det ble slutt. Hva burde jeg gjøre? Gi henne tid alene uten meg, eller bruke tid med henne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226929-forelskelse-som-br%C3%A5tt-g%C3%A5r-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er åpenbart forvirret, og det er vanskelig å innlede et nytt forhold når man nettop har brutt ut av et langvarig forhold. Jeg vet det, for jeg har vært der selv.

Det kan godt hende hun er forelsket i deg, men de følelsene overskygges kanskje av de vonde følelsene som er knyttet til bruddet.

Dere bør kanskje ta det litt rolig i begynnelsen, gi henne litt tid for seg selv, og ikke regn med at hun kommer over tapet av denne fyren med en gang.

Og så må du selv vurdere om du orker å være kjæresten til ei som har kjærlighetssorg og som kanskje trenger trøst.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter saken, synes jeg det høres fornuftig ut å la henne få en pause, en tid til å summe seg og tenke over hva hun vil og ikke vil. Ettter først å ha vraket deg, og forelsket seg i en annen, og så vrake ham, er hun kanskje noe urlig og forvirret selv. Da trenger hun tid til å finne ut av både følelser og forhold.

Du kan jo fortelle henne hva du tenker og vil, så vet hun det, om hun skulle tvile. Men unngå å mase på henne. Det fører som regel til at hun får lyst til mer avstand til deg.

Hei!

Slik jeg oppfatter saken, synes jeg det høres fornuftig ut å la henne få en pause, en tid til å summe seg og tenke over hva hun vil og ikke vil. Ettter først å ha vraket deg, og forelsket seg i en annen, og så vrake ham, er hun kanskje noe urlig og forvirret selv. Da trenger hun tid til å finne ut av både følelser og forhold.

Du kan jo fortelle henne hva du tenker og vil, så vet hun det, om hun skulle tvile. Men unngå å mase på henne. Det fører som regel til at hun får lyst til mer avstand til deg.

Jeg tror du misforstod her, da hun aldri vraket meg. Jeg møtte henne når hun var i et forhold hun har vært i i 3 år, så ble hun forelsket i meg.

Annonse

Hei du! jeg har akkurat vært i den samme situasjonen, men da var jeg jenta. Hadde også vært sammen med en i ca. 3 år når en jeg likte kjempegodt plutselig erklærte kjærligheten sin ovenfor meg, og jeg ble forelska i han. gjorde det slutt med den gamle kjæresten etter litt om og men, men det var en vanskelig prosess for meg, noe som gjorde at den nye ble uttrygg på meg og trakk seg unna (Jeg orka ikke ta kontakt med han, var konstant lei meg og ville ikke sove hos han). I perioden etter bruddet prega det at jeg hadde dumpa kjæresten min meg såpass mye at det overskygga følelsene mine for den nye, selvom jeg innerst inne visste at jeg var så forelska. var også redd for at han skulle tolke det at jeg var lei meg hele tiden som at jeg ikke var over eksen min enda og han bare var en trøst for meg, noe han overhodet ikke var. jeg visste hele tiden at jeg ville ha han, men følte meg ikke klar i det hele tatt. Det var ganske frustrerende.. Men dessverre tror jeg at han misforsto meg, og han har sagt siden at han trodde jeg fortsatt var interessert i eksen min. jeg tror han ble såra av den kraftige reaksjonen jeg fikk, for plutselig sa han at det ikke kunne bli noe mellom oss likevel. Så det er altså ikke bare du som har bitt i det sure eplet.. :) Sånn jeg kjenner meg igjen i situasjonen, så er det å gjøre det slutt med noen utrolig tøft, tøffere enn jeg trodde. og jeg fikk et følelsesmessig sjokk etterpå som dessverre gjorde at følelsene for han jeg egentlig ville ha ble overskygga. Men hvis du er tålmodig, og lar henne få arbeida ferdig med følelsene sine, så kanskje ho finner tilbake til følelsene for deg, som sannsynlgivis blir undertrykka av den sorgprosessen som ho sannsynligvis er i enda.. Vær litt hard 2 get også da!!

Hei du! jeg har akkurat vært i den samme situasjonen, men da var jeg jenta. Hadde også vært sammen med en i ca. 3 år når en jeg likte kjempegodt plutselig erklærte kjærligheten sin ovenfor meg, og jeg ble forelska i han. gjorde det slutt med den gamle kjæresten etter litt om og men, men det var en vanskelig prosess for meg, noe som gjorde at den nye ble uttrygg på meg og trakk seg unna (Jeg orka ikke ta kontakt med han, var konstant lei meg og ville ikke sove hos han). I perioden etter bruddet prega det at jeg hadde dumpa kjæresten min meg såpass mye at det overskygga følelsene mine for den nye, selvom jeg innerst inne visste at jeg var så forelska. var også redd for at han skulle tolke det at jeg var lei meg hele tiden som at jeg ikke var over eksen min enda og han bare var en trøst for meg, noe han overhodet ikke var. jeg visste hele tiden at jeg ville ha han, men følte meg ikke klar i det hele tatt. Det var ganske frustrerende.. Men dessverre tror jeg at han misforsto meg, og han har sagt siden at han trodde jeg fortsatt var interessert i eksen min. jeg tror han ble såra av den kraftige reaksjonen jeg fikk, for plutselig sa han at det ikke kunne bli noe mellom oss likevel. Så det er altså ikke bare du som har bitt i det sure eplet.. :) Sånn jeg kjenner meg igjen i situasjonen, så er det å gjøre det slutt med noen utrolig tøft, tøffere enn jeg trodde. og jeg fikk et følelsesmessig sjokk etterpå som dessverre gjorde at følelsene for han jeg egentlig ville ha ble overskygga. Men hvis du er tålmodig, og lar henne få arbeida ferdig med følelsene sine, så kanskje ho finner tilbake til følelsene for deg, som sannsynlgivis blir undertrykka av den sorgprosessen som ho sannsynligvis er i enda.. Vær litt hard 2 get også da!!

Takk for et veldig bra svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...