Gå til innhold

Kan man komme over en forelskelse........

Anbefalte innlegg

Mitt STORE spørsmål er nå om man noen gang kan komme over en forelskelse man ikke har "levd ut".Dette er nå blitt et kjempeproblem for meg, etter at jeg forelsket meg i en (behandler) for flere år siden. Har også sluttet i to jobber pga. samme mann!

Det store problemet er nå at jeg bor på samme sted som hans arb. sted + de to arb.stedene som jeg var på.

Den mest nærliggende løsningen for meg er nå å måtte flytte herfra (her har vi bodd i mange år!)for å "puste fritt".

Jeg har hatt flere innlegg her om samme tema, og jeg har fått flere flotte svar fra deg, Solveig V., som har hjulpet meg på veien!

Men som du også har ment, vil det føre for langt å ta samtalene her på nettet, og jeg har tatt kontakt med familierådgiver, i første omgang for meg selv.

Men det er så lenge å vente! (Det kan ta opptil 6 uker.) Jeg har omsider greid å skaffe meg atter en ny jobb, men det er så grusomt å gå og lure på hva jeg blir rådet til. Må jeg flytte herfra?

(Måtte bare få dette ut! Det går så veldig på konsentrasjon og livskvalitet løs...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22693-kan-man-komme-over-en-forelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei igjen!

Jeg har tenkt på deg og hvordan du takler forelskelses-historien til din tidligere behandler.

Jeg tror det er viktig å tenke to ting, og holde de fra hverandre:

1. Følelser og lyster som forstyrrer oss og bremser vår energi til daglig, er slitsomt å forholde seg til og kan på sikt være ødeleggende. De følelsene må vi jobbe med for å få kontroll over.

2. Så lenge vi har vår hukommelse i orden, må vi godta at det vi har opplevd, spesielt av sterke følelser, er plassert i "arkivet" vårt. Sånn sett blir de ikke borte, men de ligger på lageret. Det må vi godta.

Jeg håper ikke du blir rådet til å flytte nok en gang for å komme fri fra en gammel, men ikke utlevd, romanse.

Jeg tror det er mulig å komme over en forelskelse, i den forstand at den ikke ødelegger for deg.

At den kiler deg litt fortsatt, må du nok finne deg i. Men det er kanskje en påminnelse om at du er full av friske følelser. Jobb med å styre dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...