Gå til innhold

Trenger et svar fra lege eller lignende Haster.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er farlig å ta 12 Paralgin Forte og 16 Pinex Forte...? Hva sjer om noen gjør det? Hva skjer når noen tar for mange piller? Går de normale i mange timer, også visner de bort? Er det mer virkende å ta piller på tom mage enn på mage med litt mat i? Jeg trenger et svar. Vær så snill å gi meg et svar. Ikke bare gå rundt grøten med noe moralpreker...

Fortsetter under...

Jeg vet ikke akkurat hva slags symptomer vedkommende får i første omgang, men jeg vet at ved overforbruk kan det oppstå alvorlige leverskader. Ta kontakt med vanl. lege snarest!

Hva mener du med overbruk?

Det jeg ville fram til var en engangsepisode, som en "overdose" eller noe... Veien ut av livet...

Gjest nicke

Hva mener du med overbruk?

Det jeg ville fram til var en engangsepisode, som en "overdose" eller noe... Veien ut av livet...

Jeg er dessverre ingen lege. Men jeg syns at det haster med å ta kontakt med en! Jeg vet at vedkommende eventuelt må på sykehus for å pumpes. Jeg vet at man kan bli ekstremt døsig.

Gjør det nå! Jeg tenker på deg/dere!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater

En slik dose er farlig. Begge medisiner inneholder paracetamol som er skadelig for leveren.

Mange som tar slike overdoser dør ikke, men får varige leverskader som gjør at hjernen kronisk/varig forgiftes. En blir "grønnsak".

Personer som har tatt slike doser bør pumpes umiddelbart.

En slik dose er farlig. Begge medisiner inneholder paracetamol som er skadelig for leveren.

Mange som tar slike overdoser dør ikke, men får varige leverskader som gjør at hjernen kronisk/varig forgiftes. En blir "grønnsak".

Personer som har tatt slike doser bør pumpes umiddelbart.

Hvor fort må man pumpes da? Så dersom jeg tar de pillene som jeg sa.. så dør jeg ikke? Jeg får leverskade? Hva skjer da egentlig? Går det an at man ikke får leverskader? Mer skadelig å ta dem på tom mage enn med mat i maggen?

Annonse