Gå til innhold

Mobiltelfon i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som vet om jeg kan bruke min telefon i USA? Jeg har en Nokia GSM 5140i og bruker NetCom.

Tusen takk for hjelp!

Hilsen fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er nesten helt sikker på at du kan bruke den i USA. Tror det er "trippelbånd" eller noe sånt telefonen må ha, og det har visst telefonen din (i følge nokia.no).

Skrevet

Jeg og vennen min var i USA med lik telefon og netcom. Han kunne bruke sin men jeg kunne ikke bruke min. Tror hva slags abonnement du har også spiller inn. Sjekk hos NetCom!

Men vær klar over at jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke min telefon og abbo. i England av dem, noe jeg ikke kunne allikevel.

Skrevet

Du kan bruke den i sverige.

God dag mann økseskaft...! :-)

Skrevet

Noen steder har ikke avtale med NetCom eller TeleNor. Det blir vanskeligere jo lenger sør du kommer. Har du triband så er det i hvert fall mest sjangs. Mulig du trenger simkort fra både NetCom og TeleNor for å være enda mer sikker.

I Søramerika er det ofte gammel teknologi med færre pakker i datastrømmen eller noe sånt. Da må du bruke lokale utgaver av kort og telefoner.

Skrevet

Du må ha triband (dvs at 1900-frekvensen for GSM også støttes), samt et abonnement som tilbyr roaming i USA. Mobilnettverkene der er et lappteppe av ørten forskjellige nettverkstyper, mest CDMA og TDMA, men GSM er ganske godt utbygget i tett bebyggede områder.

Skrevet

Du må ha triband (dvs at 1900-frekvensen for GSM også støttes), samt et abonnement som tilbyr roaming i USA. Mobilnettverkene der er et lappteppe av ørten forskjellige nettverkstyper, mest CDMA og TDMA, men GSM er ganske godt utbygget i tett bebyggede områder.

Kan du gresk også?

Skrevet

Kan du gresk også?

Sorry, men man trenger jo ikke vite akkurat hva de greiene er, bare at det ikke er GSM. :)

Skrevet

Sorry, men man trenger jo ikke vite akkurat hva de greiene er, bare at det ikke er GSM. :)

Ok, jeg skjønte nemlig overhodet ingenting!

Men det er jo bra at noen gjør det, slik at jeg kan ringe med mobilen min :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...