Gå til innhold

HP LaserJet 2600n

Anbefalte innlegg

Logitechmusa
Skrevet

Skal ha meg fargelaser og har lest at hos laserjet 2600n er bra til en billig penge. Er det noen som har erfaringer å dele før jeg går til anskaffelse av en slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har så og si bare HP LaserJet-er på jobb, og har veldig gode erfaringer med det. :)

Logitechmusa
Skrevet

Anbefaler heller en Canon Pixma. De er suverene!

Jeg skal ha en laserskriver, har allerede en blekkskriver jeg bruker til foto.

Skrevet

Jeg skal ha en laserskriver, har allerede en blekkskriver jeg bruker til foto.

Ah, sorry... :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Anbefaler heller en Canon Pixma. De er suverene!

Canon Pixma er så mangt, ikke alle modellene som har fått like mye skryt. Og så vidt jeg vet kommer de kun som blekkskrivere. :-)

Skrevet

Canon Pixma er så mangt, ikke alle modellene som har fått like mye skryt. Og så vidt jeg vet kommer de kun som blekkskrivere. :-)

Jeg fikk med meg det om laser- vs. blekkskrivere første gangen det ble kommentert ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg fikk med meg det om laser- vs. blekkskrivere første gangen det ble kommentert ;-)

Ren latskap fra min side, jeg leser innlegg fra øverst til nederst i trådene. :-/

Skrevet

Ren latskap fra min side, jeg leser innlegg fra øverst til nederst i trådene. :-/

I normale sammenhenger er det jo en logisk rekkefølge, bare ikke her på DOL :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

I normale sammenhenger er det jo en logisk rekkefølge, bare ikke her på DOL :-)

Ja, ikke sant? Er ikke første gang jeg svarer på noe som allerede er besvart. :-D

Men første del av svaret mitt er jo uansett helt kurant... *ror litt*

Skrevet

Ja, ikke sant? Er ikke første gang jeg svarer på noe som allerede er besvart. :-D

Men første del av svaret mitt er jo uansett helt kurant... *ror litt*

Joda, det er det nok. Jeg har ikke fått med meg tester på alle Pixmaer, bare noen, og er kjempefornøyd med min egen, en MP760. Venninna mi som er foto-interessert, og for øvrig har en HP-printer selv (men altså en blekk, og derav min misforståelse og kommentar i denne tråden...) er ganske misfornøyd med sin egen skriver, og ble imponert når hun så resultatet på noen fotoutskrifter fra vår (på fotopapir da seff).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Joda, det er det nok. Jeg har ikke fått med meg tester på alle Pixmaer, bare noen, og er kjempefornøyd med min egen, en MP760. Venninna mi som er foto-interessert, og for øvrig har en HP-printer selv (men altså en blekk, og derav min misforståelse og kommentar i denne tråden...) er ganske misfornøyd med sin egen skriver, og ble imponert når hun så resultatet på noen fotoutskrifter fra vår (på fotopapir da seff).

Jeg har selv hatt HP fotoskrivere i alle år og har alltid fått flotte utskrifter, så kvaliteten er så forskjellig. En del Pixma har fått mye pes for dårlig kvalitet på fotoutskrifter, særlig når det har vært testet hvor mye utskriftene tåler over tid. Andre igjen har fått strålende karakterer.

Har en venninne som har en Pixma 4200 eller noe i den retningen, og hennes utskrifter kan _ikke_ måle seg med mine selv om hun har Canon 20D speilreflekskamera som er mye bedre enn mitt Canon S2 IS.

Ved utskrifter er det jo mange ting som spiller inn, både skriveren, papiret og kameraet medvirker alle til kvaliteten, så skal sammenligning ha reell verdi bør en nok helst skrive ut samme bildene på flere skrivere.

Det er flere ting som gjør at HP har vært mitt førstevalg, blant annet det at de er så plasseringsvennlige og ikke har noen papirskuff som står opp. Men kommer ikke HP med fotoskrivere for blekk som også kan skrive ut på CD/DVD ender nok jeg opp med en Pixma neste gang.

Skrevet

Jeg har selv hatt HP fotoskrivere i alle år og har alltid fått flotte utskrifter, så kvaliteten er så forskjellig. En del Pixma har fått mye pes for dårlig kvalitet på fotoutskrifter, særlig når det har vært testet hvor mye utskriftene tåler over tid. Andre igjen har fått strålende karakterer.

Har en venninne som har en Pixma 4200 eller noe i den retningen, og hennes utskrifter kan _ikke_ måle seg med mine selv om hun har Canon 20D speilreflekskamera som er mye bedre enn mitt Canon S2 IS.

Ved utskrifter er det jo mange ting som spiller inn, både skriveren, papiret og kameraet medvirker alle til kvaliteten, så skal sammenligning ha reell verdi bør en nok helst skrive ut samme bildene på flere skrivere.

Det er flere ting som gjør at HP har vært mitt førstevalg, blant annet det at de er så plasseringsvennlige og ikke har noen papirskuff som står opp. Men kommer ikke HP med fotoskrivere for blekk som også kan skrive ut på CD/DVD ender nok jeg opp med en Pixma neste gang.

Vår Pixma har to arkskuffer, en liggende under, og en på baksiden som står opp. Dermed kan vi ha både vanlig papir og fotopapir (eller andre kombinasjoner da) i skriveren på en gang. Men om man synes den som står opp er i veien, så kan man jo bare la være å bruke den.

Enig i at det er veldig kjekt å ha den CD-print-funksjonen.

Og mulighet for å scanne negativ-film, jeg har masse gamle bilder som jeg har ambisjoner om å få inn på pc-en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...