Gå til innhold

tips for å roe ned fordøyelsen!!!!help:)

Anbefalte innlegg

Gjest jaddada
Skrevet

jeg har alltid hatt det jeg best kan beskrive som nervøs mage. den reagerer rett og slett på ganske så mye, men får ikke utslag for allergi på prøver. det kan være alt fra kvalme, slapphet til at det som kommer ut gjerne har alle andre konsistenser enn vanlig.....

jeg lurer derfor på om noen med erfaring har noen gode tips for å roe ned systemet litt?

tenker da ikke på biola, utrensning og sånn, for det duger desverre ikke...dessuten tåler jeg ikke det heller:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet mye med magen før. Visste godt hva jeg reagerte på uten at det slo ut på allergitester.

Hva med å prøve å kutte ut melk og gluten en stund? Kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg fant ikke hjelp hos vanlig lege, men hos homøopat som satte meg på en slik kur.

Vet ikke hva du har prøvd eller om dette kan være noe for deg, men ønsker deg hvertfall god bedring!

Gjest hva med?
Skrevet

Hei!

Høres ikke behagelig ut. Har du sjekket deg for cøliaki? Du kan jo også lide av matintoleranse uten å være allergisk. Du burde vel få henvisning til ernæringsfysiolog.

Lykke til videre:)

Skrevet

Går ut fra at du får nok fiber og jevnt med vann hele dagen?

Skrevet

Fryktelig mange tåler ikke melk. Mange vet det ikke.

Skrevet

Prøv Idoform. Det er tabletter med melkesyrebakterier, fåes kjøpt på apoteket. Hjelper mot luftsmerter, løs mage, hard mage, you name it - hele dritten! Nokså dyre, men de er verdt det.

Skrevet

Det trenger ikke være allergi for matvarer, men at maten ikke er positiv for din kropp i nuet. Det kan testes hos en bioressonans-terapaut. Mulig du stresser mye? For mye eller for lite bevegelse? Kvalmen kan komme av f.eks smerter eller være et resultat av feil mat. Slapp og sliten blir man når kroppen ikke tar til seg næringen. Mye kaffe og røyk "hisser" opp N.Vagus. Du kan skrive opp hva du spiser over en viss tid, og hvordan formen/magen reagerer.... Ellers vil jeg si at de som oftest har noe for alt i helsekost butikkene. God bedring!

Gjest nøffnøff
Skrevet

Hei!

Høres ikke behagelig ut. Har du sjekket deg for cøliaki? Du kan jo også lide av matintoleranse uten å være allergisk. Du burde vel få henvisning til ernæringsfysiolog.

Lykke til videre:)

ernærigfysiolog ja.....har de skolemedisin? altså de er vanlige leger med spesialisering innen ernæring?

Gjest nøffnøff
Skrevet

Går ut fra at du får nok fiber og jevnt med vann hele dagen?

jeg drikkerså mye vann at det er nesten sykt:)

systemet mitt er så på tur at jeg blir dødskvalm hvis jeg får i meg for mye av det og.

melk i ren form har jeg så og si slutta med for endel år siden, og har forsøkt alt mulig. kan virke som det er noen kryssreaksjoner ute og går, men man vet jo aldri....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...