Gå til innhold

Redd våpen - eller bare teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar hadde en disputt om gamle våpen på veggen.

Mannen ville henge opp noen gamle flintpistoler og musketter på veggen. Kona nektet. Hun hater våpen.

De er på en måte brukbare, men ikke i praksis, da det må støpes kuler, brukes svartkrutt og flint. Det blir for vanskelig.

Et av dem er en revolver han fikk av meg. Et "moderne" våpen fra 1957, behørig plombert med sveising og ikke skytbar lenger. Det startet disputten, som kona la ned veto på. Det ble henne eller våpna sa hun. Jeg tror hun er maktsyk og litt gal?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

17

• flisa

7

• Lillemus

4

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sirikat
Skrevet

Gal, eller har hun bare bittelitt bedre smak enn mannen? Henge opp våpen på veggen? Herregud, hvem gjør noe slikt. Ved siden av hjortehodet kanskje da? :D

Skrevet

Kanskje et ubehagelig minne ligger å lurer? Jeg vet om ei som var/er nesten likedan, til slutt fikk han bruke den lille doen til gamle våpen, kniver og slikt. Men måtte henges nesten i taket. Artig å gå på do der, glemmer nesten gjøremålet ;)

Skrevet

Jeg ville heller ikke ønsket å ha våpen på veggen. Men jeg tror ikke det skyldes galskap eller maktsyke fra min side, det har vel heller med smak å gjøre.

Skrevet

Gal, eller har hun bare bittelitt bedre smak enn mannen? Henge opp våpen på veggen? Herregud, hvem gjør noe slikt. Ved siden av hjortehodet kanskje da? :D

På peisen i peisestua, rustikk vegg med gamle lister og nipshyller. Annet utstyr med kobbernagler, gamle tyske krus og annet som passer inn.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mulig jeg også er litt maktsjuk og gal, men det kommer ikke våpen på veggene i vårt hus heller. Ikke på vilkår. Man har da smak!

Gjest sirikat
Skrevet

På peisen i peisestua, rustikk vegg med gamle lister og nipshyller. Annet utstyr med kobbernagler, gamle tyske krus og annet som passer inn.

Sikkert ikke lett å bo sammen med noen som har kronisk dårlig smak, så hun har min medfølelse.

Skrevet

Sikkert ikke lett å bo sammen med noen som har kronisk dårlig smak, så hun har min medfølelse.

Dårlig smak er utelukket, våpnene er antikke, peisen er naglet med jern og kobbernagler, mørke bjelker, møbler er gamle indiske kolonial. Tre store malerier med jaktscener dominerer. I det hele tatt et britisk "herrerom" eller røykerom. Fra koloniene. Slik har det vært der i 150 år. Bardisken er med elfenben og mahogany, krakkene er firkante og tunge. Ørelappstolene med brunt skinn og rød dekor.

I taket henger gamle huggerter og sverd.

Dama liker ikke våpen. hun mener også det virker truende på gjester, selv om det er boltet fast.

Gjest sirikat
Skrevet

Dårlig smak er utelukket, våpnene er antikke, peisen er naglet med jern og kobbernagler, mørke bjelker, møbler er gamle indiske kolonial. Tre store malerier med jaktscener dominerer. I det hele tatt et britisk "herrerom" eller røykerom. Fra koloniene. Slik har det vært der i 150 år. Bardisken er med elfenben og mahogany, krakkene er firkante og tunge. Ørelappstolene med brunt skinn og rød dekor.

Dama liker ikke våpen. hun mener også det virker truende på gjester, selv om det er boltet fast.

o_O

Vikarierende motiver. Kona vil ikke ha gørrstygge ting i stua, og du vil ha en unnskyldning for å slenge dritt om kona til en kamerat. Jaja..

Skrevet

o_O

Vikarierende motiver. Kona vil ikke ha gørrstygge ting i stua, og du vil ha en unnskyldning for å slenge dritt om kona til en kamerat. Jaja..

Peisestua.

Jeg mener kjerringa er maktsyk og teit.

Gjest jaktglad
Skrevet

Peisestua.

Jeg mener kjerringa er maktsyk og teit.

Høres ikke ut som om dere er helt på bølgelengde, nei.

Jeg ville aldri ha bodd i et hus med våpen på veggen, så jeg forstår henne godt. Jeg er mann, og liker å gå på jakt, men våpen er ikke pynt.

Skrevet

*Grøss* Jeg hadde plombert hele rommet. Med fyren inni.

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Våpen på veggen? Ikke tale om. Sånn er det med den saken.

Men skilsmissegrunn er det dog ikke.

Gjest uten signatur
Skrevet

IKKE i stua iallefall. Har han et eget kontor eller annet 'gutterom' kan han henge dem der. Til nød kan de henge i ei kjellerstue som ikke er i vanlig bruk.

Skrevet

Så lenge det er absolutt umulig, selv for en som ville det, å bruke våpnene - så er det helt greit å henge dem til pynt. Ganske stilig med gamle våpen synes jeg.

Mrs. Wallace
Skrevet

*Grøss* Jeg hadde plombert hele rommet. Med fyren inni.

*LOL*

Skrevet

*LOL*

Jeg kunne levd med noe av det, men bardisk med tilhørende krakker... NO WAY! Det er det gyseligste, jævligste jeg vet!

Skrevet

IKKE i stua iallefall. Har han et eget kontor eller annet 'gutterom' kan han henge dem der. Til nød kan de henge i ei kjellerstue som ikke er i vanlig bruk.

Endelig en fornuftig og romslig sjel.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity."

---------Dr.Sigmund Freud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...