Gå til innhold

Redd våpen - eller bare teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge det er absolutt umulig, selv for en som ville det, å bruke våpnene - så er det helt greit å henge dem til pynt. Ganske stilig med gamle våpen synes jeg.

I dette tilfellet er det snakk om antikviteter, og du ville slite fælt for å få dem til å virke som de skal, klikker gjør de også. Ike noe moro syns jeg. Dessuten røyklegger de halve nabolaget så du ofte ikke ser blinkene på 10 minutter etter at det er avfyrt 10 skudd. De som driver med dette, bruker nyproduserte og temmelig kostbare svartkruttvåpen for å sikre at de ikke får sprengt av seg halve trynet. I filminnspillinger brukes det mye, men med juksevåpen med papp løspatroner.

Forresten: i København fins et av Europas flotteste samlinger av våpen. Mange tusen antikviteter. Amerikanerne har også enorme samlinger.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

17

• flisa

7

• Lillemus

4

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity."

---------Dr.Sigmund Freud

Våpenet som symbol på noe, ja.

Det var det jeg var ute etter, og fikk flere svar som nærmet seg. Men ennå ikke nær kjernen.

Hint: hva føler du når din partner plutselig uten foranledning drar fram et skarpt skytevåpen? Er det verre enn at h*n drar fram en kokkekniv på kjøkkenet?

Skrevet

Jeg kunne levd med noe av det, men bardisk med tilhørende krakker... NO WAY! Det er det gyseligste, jævligste jeg vet!

I et hus som er 200 år gammelt river du ikke ned tømmer i dimensjoner fra 6 x 9 tommer og 12 x 15 tommer, totoms plank, svære murstein og sentral bærende brannmur med 4 peiser og bygger om til gipsplater og IKEA stil uten å begå grov helligbrøde og pådra deg riksantikvarens vrede fra rød liste.

En enste IKEA-stol ville skjære i øyenene mellom Chesterfield og Winchester, plankebord i kolonialstil, sprukne hudmøbler.

Jeg rådet dem til å selge huset til noen som kan og vil ta vare på det. F eks meg. Jeg ville gjerne hatt et våpenkammer og rustkammer.

Skrevet

I et hus som er 200 år gammelt river du ikke ned tømmer i dimensjoner fra 6 x 9 tommer og 12 x 15 tommer, totoms plank, svære murstein og sentral bærende brannmur med 4 peiser og bygger om til gipsplater og IKEA stil uten å begå grov helligbrøde og pådra deg riksantikvarens vrede fra rød liste.

En enste IKEA-stol ville skjære i øyenene mellom Chesterfield og Winchester, plankebord i kolonialstil, sprukne hudmøbler.

Jeg rådet dem til å selge huset til noen som kan og vil ta vare på det. F eks meg. Jeg ville gjerne hatt et våpenkammer og rustkammer.

Har jeg nevnt Ikea? Nei. Jeg sa bare at jeg hatet barer og tilhørende barkrakker.

Skrevet

Er det snakk om peisstua (og ikke dagligstua), og det ellers passe godt inn med annet møblement og pyntegjenstander - så opplever jeg denne fruen som lite tollerant.

Maktsyk og litt gal er kanskje å ta noe i, men lite tollerant - så absolutt:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hadde Chesterfield vært et krav hvis jeg skulle bo i et 200 år gammelt hus hadde jeg trolig røykt på senga sånn at det skjedde et uhell. Og jeg røyker ikke. :-)

Skrevet

Hadde Chesterfield vært et krav hvis jeg skulle bo i et 200 år gammelt hus hadde jeg trolig røykt på senga sånn at det skjedde et uhell. Og jeg røyker ikke. :-)

Du får bare 20% fradrag for grov uaktsomhet, men det kan lønne seg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du får bare 20% fradrag for grov uaktsomhet, men det kan lønne seg.

Så lenge jeg slipper unna Chesterfield så er det nok verdt det. Det er noe med det styggeste jeg vet. :-)

Skrevet

Så lenge jeg slipper unna Chesterfield så er det nok verdt det. Det er noe med det styggeste jeg vet. :-)

Vi får være glade for at folk har ulik smak. Men å flytte inn i et slikt hus og ikke like stilen må jo være en lidelse. Noen får ta en avgjørelse eller gå hver for seg.

Det er ikke regnet for sinnsykdom å like en spesiell stil eller en bestemt type antikviteter. Jeg vil tro det er ca 200 slike samlere i Norge, og ingen er karakterisert som unormale.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi får være glade for at folk har ulik smak. Men å flytte inn i et slikt hus og ikke like stilen må jo være en lidelse. Noen får ta en avgjørelse eller gå hver for seg.

Det er ikke regnet for sinnsykdom å like en spesiell stil eller en bestemt type antikviteter. Jeg vil tro det er ca 200 slike samlere i Norge, og ingen er karakterisert som unormale.

Nei, det er klart. Smaken er som baken osv osv. Jeg kunne ikke finne på å mene noen var hverken mindre begavet eller syke om de hadde noen våpen på veggen. Men _jeg_ vil ikke ha det, og ville nok tenkt at de hadde dårlig smak. :-)

Gjest Debra irl
Skrevet

Siden jeg ikke syns gamle muskedundere er best egnet som dekorativ gjenstand i vår stue, har jeg spurt om han kunne være så innmari grei og henge dem i kjellerstua "si" istedet. Det gikk han heldigvis med på.

Veto har jeg sjelden tro på. Det er _vårt_ hus, ikke bare mitt.

Skrevet

Siden jeg ikke syns gamle muskedundere er best egnet som dekorativ gjenstand i vår stue, har jeg spurt om han kunne være så innmari grei og henge dem i kjellerstua "si" istedet. Det gikk han heldigvis med på.

Veto har jeg sjelden tro på. Det er _vårt_ hus, ikke bare mitt.

Du burde klones i ca 100 000 eks.

Skrevet

"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity."

---------Dr.Sigmund Freud

Vi vet jo alle hva i-en i Sigmund får alle kvinner til å tenke på. Iiiiik.

Mon om ikke mindre kokain og mer filosofering a la Das Unbehagen in der Kultur hadde gjort seg.

Gjest Debra irl
Skrevet

Du burde klones i ca 100 000 eks.

Vel- det er vel den ene av mine tre positive sider hva angår min ektemann...

Men ellers vil jeg tro at jeg er relativt gjennomsnittskjerring.

Men takk takk for komplimentet likevel!!!

Gjest Debra irl
Skrevet

Dårlig smak er utelukket, våpnene er antikke, peisen er naglet med jern og kobbernagler, mørke bjelker, møbler er gamle indiske kolonial. Tre store malerier med jaktscener dominerer. I det hele tatt et britisk "herrerom" eller røykerom. Fra koloniene. Slik har det vært der i 150 år. Bardisken er med elfenben og mahogany, krakkene er firkante og tunge. Ørelappstolene med brunt skinn og rød dekor.

I taket henger gamle huggerter og sverd.

Dama liker ikke våpen. hun mener også det virker truende på gjester, selv om det er boltet fast.

replikk: hvis rommet er som du beskriver, så _mangler_ det jo våpen der da! Da er det lite rom for diskusjon egentlig.

Opp på veggen me'rem.

Skrevet

replikk: hvis rommet er som du beskriver, så _mangler_ det jo våpen der da! Da er det lite rom for diskusjon egentlig.

Opp på veggen me'rem.

Ikke uten grunn at jeg engasjerer meg. Det hadde blitt dritflott.

Skrevet

En eventuell nektelse hadde kun vært tuftet på estetisk grunnlag - intet annet.

Skrevet

En eventuell nektelse hadde kun vært tuftet på estetisk grunnlag - intet annet.

Jeg har forstått at noen føler seg truet eller noe sånt av våpen. Da burde de ikke se i kjkkenskuffen.

Skrevet

Jeg har forstått at noen føler seg truet eller noe sånt av våpen. Da burde de ikke se i kjkkenskuffen.

Eller fryseboksen!

Jf en ikke ukjent novelle av Roald Dahl

Gjest en liten forskjell
Skrevet

Selv føler jeg meg ikke truet av våpen, men ser allikevel forskjell på noe som er laget for å ta livet av noen, og noe som er laget for å kutte opp gulerøtter..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...