Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et påseilet øyeblikk inngått et veddemål om at jeg klarer å dyrke frem de flotteste tomatene.

Problemet er at jeg aner ikke hvordan man dyrker frem tomater. Drivhus har jeg heller ikke.

Finnes det noen nybegynnertips?

Er jeg for sent ute med å så?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nå i potter, 2 frø i hver. Sett pottene på badet & la dem stå varmt til frøene spirer. Etterpå setter du dem på vinduskarmen.

Etter en stund tar du vekk den planten som ser svakest ut av de to, hvis begge har spirt.

Noen tomattyper må du knippe ut topsskuddet fra for å få god avling, andre ikke, det står gjerne bak på pakken.

Jeg synes cherrytomater eller andre små tomater er lettest å få til. Her holder det med en pinne som støtte. Ellers må du gjerne styre med litt mer avanserte støtteordninger hvis plantene blir store.

Plant om til større potter & sett dem ut i ca juni.

Dette klarer du fint!

Gjest Nybegynner jeg også
Skrevet

Så nå i potter, 2 frø i hver. Sett pottene på badet & la dem stå varmt til frøene spirer. Etterpå setter du dem på vinduskarmen.

Etter en stund tar du vekk den planten som ser svakest ut av de to, hvis begge har spirt.

Noen tomattyper må du knippe ut topsskuddet fra for å få god avling, andre ikke, det står gjerne bak på pakken.

Jeg synes cherrytomater eller andre små tomater er lettest å få til. Her holder det med en pinne som støtte. Ellers må du gjerne styre med litt mer avanserte støtteordninger hvis plantene blir store.

Plant om til større potter & sett dem ut i ca juni.

Dette klarer du fint!

Må man ha pinne til å støtte dem hvis det er cherrytomater? For mine henger veldig nå som de har vokst seg litt til, men på bildet på pakken så henger de jo også...? Ikke noen pinne å se der...

Hvis jeg har en stor potte (av de store som man kan ha små busker i) hvor mange planter ville du hatt i den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...