Gå til innhold

sykmelding og tilkallingsvikar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg jobber på et sykehjem som tilkallingsvikar, og har fått en skade/smerte i skuleder og arm, som gjør det nesten umulig å gå på jobb, har gått på jobb, men det er veldig smertefullt og når jeg kommer hjem er jeg totalt utslitt og kan ikke gjøre noen ting pga.at smertene er så intense (fikk beskjed av legen min at jeg kunne smøre på Ibux gel, men den hjelper overhodet ikke noe...), har vært i MR pga. skuldren men har ikke fått svar på denne ennå. Det jeg lurer på er om jeg har rett på sykemelding når jeg er syk, eller om jeg må ta dette på egen bekostning?, jeg har et helgevikariat på ca. 13,9 % som har blitt fornyet hver tredje mnd. ellers har jeg ikke noe fast arbeidforhold, men jobber vel i realiteten ca. 60 %, og har en årsinntekt på rundt 180.000, og betaler jo inn til skatter og avgifter på det jeg tjener og derfor lurer jeg på om jeg kan ha krav på sykepenger til jeg blir frisk i skulder og arm igjen??Tusen takk til den som tar seg til til å svare, da dette er veldig viktig for meg i den situasjonen jeg nå er i

Videoannonse
Annonse
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Du vil ha rett på sykepenger du som alle andre. Dette kan avhenge noe av hvor lenge du har vært i jobb, men så lende dette ikke kun har vært kortvarig, vil du regnes som alminnelig arbeidstaker.

Sykepengegrunnlaget regnes ut etter forskjellige regler, mest sannsynlig som et snitt av dine siste tre måneder.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...