Gå til innhold

Lisensen- Er jeg ansvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, Jeg er mildt sagt forbannet, eller dvs jeg er lyyn forbannet, er så sinna jeg holder på å spy!

I mai i fjord ble tven min lynskadet, og da bestemte jeg meg, ALDRI mere tv, derfor har jeg brukt webtv... og nei jeg har ikke `TV-kort...

Så jeg sendte da et brev til dette hatede kontoret der jeg sa sånn det var, og at jeg sa opp lisensavtalen min... SÅ kommer sjokket!!!!!

de har nå gått innpå lønnen min ( den er ikke mere enn 4000 i mnd, og jeg har INGEN annen inntekt) og trukket hele 2200 kr... for lisensen som jeg har sagt opp.. Og nå nekter de for at jeg har skrevet noe brev.... de nekter for at jeg har sagt opp, og må derfor betale denne perioden og neste... mener de... (er det nå jeg skal lage brevbombe?)

Dette gjorde de også med min avdøde farmor... vi sente dødsattest på dødsattest, allikevell strømmet regningene på:S

Nå er jeg bare sinna sinna sinna.... fordi jeg har faktisk bare den inntekten, og ikke får jeg noe igjen for den... Hun på innkrevingssentralen skulle gjøre sitt beste for at jeg skulle få det tilbake igjen, men jeg trenger de pengene NÅ! Skal jo til tannlegen for svarte.. og da MÅ jeg ha penger... jeg bare MÅ!

Dette landet blir ikke bedre det! Samme hvor masse man prøver, så skubber staten deg nedigjen, og sier... NEI DU SKAL FORBLI SYK OG DU SKAL VÆRE GJELDSSLAVE DU!!!

Ikke faen om jeg går på sossen, nedverdiger meg til å stå der å få påskrevet hvor lite jeg er verdt, NOK engang!

Er så lei dette sinnsyke norge, som pøser ut milliarder av milliarder på Pakkiser som står der med gullkjeda sine på sossen og får ALLLE regninger betalt av dem (ja de får lisens, får jeg?) jeg hater norge så sinnsykt... jeg søker asyl i sverige!!!!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• Dorthe

6

• morsan

4

• gripp

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest crashy
Skrevet

Men råd til internett og webTv det har du? - Er vel ikke gratis det heller da?

Skrevet

Jeg betaler 97,- i mnd for internett...

Skrevet

Selv om du blir bløgget av staten, er det kanskje en trøst å vite at allmektige UDI, tvert i mot politiske direktiver, har innvilget opphold til 182 muslimske innvandrere fra Irak.

Merk at artikkelen forteller om at saksbehandlingen skjedde på dugnad!!! (UDI? Du tror det ikke før du får se det).

"Dugnaden" koster skattebetalerne "flere hundre millioner kroner" i følge myndighetene.

Det blir etter enkel hoderegning godt over 1 mill. pr. asylsøker.

Håper du finner trøst i at ditt bidrag går til noe nyttig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117672

Skrevet

Nå regner jeg bare med at det er du som heter "ikke rart det da" som svarer... Web tv, er for det første mye mye billigere enn tvlisensen, for det andre, så har jeg ikke råd til å kjøpe noen ny tv (om du ikke skjønner det) for det tredje så MÅ jeg ha internett... Hvorfor? Jo fordi det er her jeg tar utdanningen min, bl.a :)

SÅ du mener at jeg i min stillhet skal sitte inne i en mørk og kald leilighet, uten tv, uten datamaskin, uten penger og i tillegg betale for noe som jeg ikke har?

Jah... det forsto jeg sammenhengen i! Men det gjør tydeligvis ikke du!

Skrevet

Har du radio hjemme?

Nope....

Ikke radio, ikke tv, datan har ikke tvkort...

Gjest sandex
Skrevet

Forstår deg... og SELVFØLGELIG får du pengene tilbake.. Men ikke så mye hjelp i det når du trenger de nå.. HÅPER det ordner seg....

Skrevet

Selv om du blir bløgget av staten, er det kanskje en trøst å vite at allmektige UDI, tvert i mot politiske direktiver, har innvilget opphold til 182 muslimske innvandrere fra Irak.

Merk at artikkelen forteller om at saksbehandlingen skjedde på dugnad!!! (UDI? Du tror det ikke før du får se det).

"Dugnaden" koster skattebetalerne "flere hundre millioner kroner" i følge myndighetene.

Det blir etter enkel hoderegning godt over 1 mill. pr. asylsøker.

Håper du finner trøst i at ditt bidrag går til noe nyttig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117672

*lol* Du prøver bare å gjøre meg ennå mere sinna:S MEN går det å søke asyl i sverige?

Hmmm... mine tanker nå er, jeg kan klare å bli sånn uberegnelig jeg og... har masse å skylde på, fra oppveksten og sånn, slik at jeg kan få opphold i et annet land enn Norge...

Eller det er vel kansje bare Norge som slipper inn dømte drapsmenn, gir dem masse mat, og et fint sted å bo, slik at de kan klage over at de ikke får nok penger til å overleve for de trenger tross alt mere... Også går de å dreper igjen, og da får de GARRANTERT bli...

Hmmm... søke i asyl i sverige, forså å søke asyl i Norge igjen, Drepe et eller annet uskyldig menneske forså å leve lykkelig og rik i alle mine dager i Norge...?

Skrevet

Forstår deg... og SELVFØLGELIG får du pengene tilbake.. Men ikke så mye hjelp i det når du trenger de nå.. HÅPER det ordner seg....

Da jeg snakket med lisenskontoret istad, så sa hun damen at dette var noe jeg måtte betale, også neste periode fordi jeg ikke hadde sagt opp? Jeg har jo sagt opp...Sendte dem et brev da tv`n min ble lynskada, for da hadde jeg bestemt meg... ALDRI mer tvlisens (det er en uting) Men så tok de dem også 4 år før de skjønnte at bestemoren min var død, vi sendte hele 4 dødsattester til dem, og allikevell måtte det betales???

Gjest NEI til lisens!
Skrevet

"Men råd til internett og webTv det har du? - Er vel ikke gratis det heller da?"

Virkelig saklig innlegg må jeg si.... Jeg har heller ikke TV, ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg får sett det jeg vil på webTv, og slipper å betale lisensen for en kanal som bryr meg der sola aldri skinner.

Skrevet

Du vet at vi er på vei til bråstopp når staten mister respekten for enkeltmennesket. Den tendensen blir stdig mer tydelig. Vi ser mindre og mindre logikk og rettferdighet, systemer som skal forenkle arbeidet for staten og bringe inntekter som virker fullstendig absurde på vanlige folk i gata.

Det mangler bare at vi må betale gebyr for å klage fordi det kommer for mange klager. Myndighetene ser ikke at antallet klager reflekterer sytemets fallitt. Stadig nye trusler innføres for å tvinge fler inn i den økonomiske tvangstrøyen de lager.

Stadig flere smarte mennesker vrir seg ut av tvangstrøyene og begynner å leve på siden av dem. Antallet mennsker som lever på "utsiden" har tredoblet seg på 5 år. De velger ulovligheter eller å leve på en liten trygd.

Politikerne fjerner seg mer og mer fra folket, og vi mister tilliten til politikere som legger opp politikken slik at vi styres mer enn vi er villige til. De msiter kontrollen.

Smugling er økt så mye at vanslige handlende skvises ut. Ølsalget er nesten stoppet opp i visse områder de siste to år.

Tvangstrøya med lisens er det mange som har funnet ut av, men myndighetene svarer med å gi enkeltpersoner uten politimyndighet anledning til å være både dommer og bøddel, ruinere folk økonomisk uten lov og dom. Som deg.

Vi er på vei mot en bråstopp.

Skrevet

Du vet at vi er på vei til bråstopp når staten mister respekten for enkeltmennesket. Den tendensen blir stdig mer tydelig. Vi ser mindre og mindre logikk og rettferdighet, systemer som skal forenkle arbeidet for staten og bringe inntekter som virker fullstendig absurde på vanlige folk i gata.

Det mangler bare at vi må betale gebyr for å klage fordi det kommer for mange klager. Myndighetene ser ikke at antallet klager reflekterer sytemets fallitt. Stadig nye trusler innføres for å tvinge fler inn i den økonomiske tvangstrøyen de lager.

Stadig flere smarte mennesker vrir seg ut av tvangstrøyene og begynner å leve på siden av dem. Antallet mennsker som lever på "utsiden" har tredoblet seg på 5 år. De velger ulovligheter eller å leve på en liten trygd.

Politikerne fjerner seg mer og mer fra folket, og vi mister tilliten til politikere som legger opp politikken slik at vi styres mer enn vi er villige til. De msiter kontrollen.

Smugling er økt så mye at vanslige handlende skvises ut. Ølsalget er nesten stoppet opp i visse områder de siste to år.

Tvangstrøya med lisens er det mange som har funnet ut av, men myndighetene svarer med å gi enkeltpersoner uten politimyndighet anledning til å være både dommer og bøddel, ruinere folk økonomisk uten lov og dom. Som deg.

Vi er på vei mot en bråstopp.

Staten er ikke lengre "deg og meg", men en egen organisme som har tapt sine relasjoner til arbeidsfolk, blitt en slags fiende, og ikke en nødvendig og verdsatt støttespiller. Vanvittig skattetrykk, utålelige avgifter, overvåking, ågerrenter og hardhente innkrevingsmetoder er eksempler på statlige overgrep mot borgerne.

Mangel på respekt for borgerne, gjør at borgerne mister respekt for Staten.

Som du skriver, er dette en meget farlig utvikling. Det kollektive ansvar for samfunnet og hverandre forvitrer og erstattes av egoisme og ulike overlevelsesstrategier. Disse strategiene går gjerne ut på å etablere seg "på siden", i den svarte økonomien. Den ekstremt store skattekilen gjør dette nærmest til en nødvendighet. Hvem vil betale 800 kroner timen for et arbeid, mens man kan få det for 200?

Det tragiske i denne situasjonen er at de røde ikke har skjønt noe av hva som skjer, og mener at vi er tjent med enda høyere skatter og enda jævligere avgifter. Samtidig flyter statskassen av penger.

Alt tar tid, også folks oppfattelse av hva som faktisk skjer. FrP's fremgang er indikasjon på at noe alvorlig er i emning.

Gjest Persille
Skrevet

Da jeg snakket med lisenskontoret istad, så sa hun damen at dette var noe jeg måtte betale, også neste periode fordi jeg ikke hadde sagt opp? Jeg har jo sagt opp...Sendte dem et brev da tv`n min ble lynskada, for da hadde jeg bestemt meg... ALDRI mer tvlisens (det er en uting) Men så tok de dem også 4 år før de skjønnte at bestemoren min var død, vi sendte hele 4 dødsattester til dem, og allikevell måtte det betales???

Dette løser du enkelt ved å skrive et tilnærmet identisk brev, datere for et år siden (eller da du sa opp) og legge ved et nytt brev datert nå.

I dagens brev skriver du også at du legger ved faktura for utlegg du har hatt i denne forbindelse (porto, arbeid og selvfølgelig det de har trukket fra kontoen) stilet til lisensavdelingen.

Skal pønske på om jeg kommer på noe mer...

ikke fast nick
Skrevet

Håper du har kopi av brevet du sendte?

Send det en gang til i posten, og gjerne både på faks og mail også til dem.

Let litt rundt og se om det finnes ett eller annet tilsyn eller ei nemd du kan klage til. Skriv så i et brev til lisenskontoret at du akter å klage saken videre inn for denne nemda/tilsynet, dersom de ikke ordner opp fort (kanskje Forbrukerrådet?). Eventuelt kan du anmelde dem for å urettmessig ha forsynt seg med penger som ikke var deres, men det er kanskje en noe alvorligere sak.

Gi klar beskjed om at dersom du ikke får igjen pengene innen en gitt frist, og du må ta opp lån for å greie utgiftene dine, da vil du kreve renter etc. fra lisenskontoret.

Vær hard, men saklig, og stå på! Klag, klag og klag!

Det er ikke sikkert disse metodene virker, men det er jo lov å prøve seg...

Gjest sandex
Skrevet

Hvis du har brevet ennå, så send en kopi til de og krev tilbakebetaling!!

Det er SKREMMENDE hvordan de kan behandle folk!

Gjest sandex
Skrevet

PS: Det er også de som må bevise at de ikke har mottatt brevet.. Ikke du som må bevise at du har gjort det :) Om du i tillegg har en kopi av brevet, så skal du få dette tilbake!

Skrevet

Staten er ikke lengre "deg og meg", men en egen organisme som har tapt sine relasjoner til arbeidsfolk, blitt en slags fiende, og ikke en nødvendig og verdsatt støttespiller. Vanvittig skattetrykk, utålelige avgifter, overvåking, ågerrenter og hardhente innkrevingsmetoder er eksempler på statlige overgrep mot borgerne.

Mangel på respekt for borgerne, gjør at borgerne mister respekt for Staten.

Som du skriver, er dette en meget farlig utvikling. Det kollektive ansvar for samfunnet og hverandre forvitrer og erstattes av egoisme og ulike overlevelsesstrategier. Disse strategiene går gjerne ut på å etablere seg "på siden", i den svarte økonomien. Den ekstremt store skattekilen gjør dette nærmest til en nødvendighet. Hvem vil betale 800 kroner timen for et arbeid, mens man kan få det for 200?

Det tragiske i denne situasjonen er at de røde ikke har skjønt noe av hva som skjer, og mener at vi er tjent med enda høyere skatter og enda jævligere avgifter. Samtidig flyter statskassen av penger.

Alt tar tid, også folks oppfattelse av hva som faktisk skjer. FrP's fremgang er indikasjon på at noe alvorlig er i emning.

Se på TV-lisensen. De som ikke ville betale slapp unna før i tida. Nå trues det og metodene gjør folk sinte.

Andre etablerer seg så åpent og tydelig midt i samfunnet uten blygsel med smugling, trygdesvindel, skattesnyting og organisert kriminalitet uten at vi har midler for å stoppe dem.

Jeg selv gidder ikke anmelde eller følge opp skattesnyting, kriminalitet eller smugling når reaksjonene er null; ingen hos myndighetene har ressurser til å følge opp.

Her lokalt har folk f eks sluttet å søke byggetillatelser for småting, kjøper orginal smuglersprit, ulovlig kjøtt, øl og tobakk.

Renskåret lammekjøtt til 40 kr kiloen? Ja takk sier mange. Innkjøpt og smuglet i organiserte former med kurerer og "grensevakter", fra utlandet for 20 kr kiloen i 20 kilos frosne blokker pakket i isopor.

Jeg selv har etablert et system med grensehandel og tar bevisst med alt for mye som rutine. Av alle de jeg kjenner har bare en eller to blitt kontrollert de siste 5 år, og ingen har fått bot. Flere jeg kjenner er borte noen dager uten at jeg vet hvor de er, og de har underlig mye penger mellom henda. En uføretrygdet med stor varevogn er nesten ikke å se hjemme, og kjøpte en haug møbler og svinedyr TV uten at jeg forstår hva han driver med. Når han ikke vil fortelle, så må det være smugling.

Skrevet

Du skal få varsel på forhånd om at de tar utlegg i lønn. Har du ikke fått dette?

Syns forøvrig det er usaklig og feilaktig det du sier om "sossen". Mulig det er din erfaring, men det har ingenting med at du har fått påleggstrekk i lønna å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...