Gå til innhold

Lisensen- Er jeg ansvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort synes jeg. Jeg bare ringte å sa at faren min var død og at mora mi var på aldershjem og dermed slapp vi den regninga.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• Dorthe

6

• morsan

4

• gripp

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette løser du enkelt ved å skrive et tilnærmet identisk brev, datere for et år siden (eller da du sa opp) og legge ved et nytt brev datert nå.

I dagens brev skriver du også at du legger ved faktura for utlegg du har hatt i denne forbindelse (porto, arbeid og selvfølgelig det de har trukket fra kontoen) stilet til lisensavdelingen.

Skal pønske på om jeg kommer på noe mer...

Jeg har nå snakket med en hyggelig dame på kontoret der, så hun skulle se på saken, så nå er alle papirer fakset, mailet, og ikke minst sendt:P

Hun tvilte på jeg kom til å få igjen, men hun ville garrantere at de ikke trekte noe nå den 24:)

Første gang jeg har truffet på en blid person på sånne telefoner:)

Skrevet

http://forbrukerportalen.no/

Send dem en mail og legg frem saken (uten unødvenig edder og galle:). Har gjort det ved et par aneldinger og fått rask , god og gratis hjelp.!

Måtte bare få utav meg litt;) Blir so sinnsykt forbanna, når man har så lite inntekt og så store utgifter:( p.g.a tennene mine, så alt jeg tjener går rett i lomma på tannlegen nå... :)

Jeg har snakka med kontoret:) Så de skulle ordne dette:)

Skrevet

PS: Det er også de som må bevise at de ikke har mottatt brevet.. Ikke du som må bevise at du har gjort det :) Om du i tillegg har en kopi av brevet, så skal du få dette tilbake!

Jeg og ganske mange andre tilfeller har prøvd sagt opp mange mange ganger:/ Så denne gangen håper jeg det holder...

Det jeg gjordet sist var de de sa jeg skulle gjøre, skrive bakpå den regninga, og skrive at tvn min var lynskada, OG at jeg hadde levert det inn... noe som jeg har fått en som jobber på Expert til å gjøre:) Måtte jo dumpe det en plass.. Bare synd at jeg ikke tok kopier av breva... MEN de finner det nok i rotet sitt... de klarte jo å finne EN av dødsattestene til min bestemor;)

Skrevet

Du skal få varsel på forhånd om at de tar utlegg i lønn. Har du ikke fått dette?

Syns forøvrig det er usaklig og feilaktig det du sier om "sossen". Mulig det er din erfaring, men det har ingenting med at du har fått påleggstrekk i lønna å gjøre.

Nei det var det jeg syntes var så rart... MEN så har visst de ikke sjekket folkeregisteradr min, å sett at jeg flytta for et år siden...

Men dette ordner seg nå ser det ut som:)

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort synes jeg. Jeg bare ringte å sa at faren min var død og at mora mi var på aldershjem og dermed slapp vi den regninga.

Hmmm... mamma måtte sende inne dødsattester på dødsattester i 4 år hun... MEN det kan faktisk hende at dette har bedret seg da... er jo endel år siden dette nå da...

Takk til nye systemer;)

Skrevet

Hmmm... mamma måtte sende inne dødsattester på dødsattester i 4 år hun... MEN det kan faktisk hende at dette har bedret seg da... er jo endel år siden dette nå da...

Takk til nye systemer;)

Ups og jeg har glemt tven på hytta. Tro om den går på lisensen min siden hytta nå er mitt ansvar? Jeg betaler jeg altså og ungene mine også.

Skrevet

Ups og jeg har glemt tven på hytta. Tro om den går på lisensen min siden hytta nå er mitt ansvar? Jeg betaler jeg altså og ungene mine også.

Du har lov til å ha flere tver enn en tror jeg:S

De er så rare de reglene at det er ikke godt å vite:S

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har nå snakket med en hyggelig dame på kontoret der, så hun skulle se på saken, så nå er alle papirer fakset, mailet, og ikke minst sendt:P

Hun tvilte på jeg kom til å få igjen, men hun ville garrantere at de ikke trekte noe nå den 24:)

Første gang jeg har truffet på en blid person på sånne telefoner:)

Det fårn si, ikke verst :)

Skrevet

Men hytte er egentlig mora mi sin og står på hennes navn, jeg kan jo si at tven er min og at hun aldri kommer til å dra dit noe mer.

Skrevet

Dette stpr på NRKs hjemmesider om det å ha flere apparater men kun betale én lisens:

- - -

I følge Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4 må alle som har fjernsynsmottaker, videospiller med mottakerdel (tuner) eller satellittmotaker betale kringkastingsavgift(lisens). Denne avgiften skal betales når man eier, låner eller leier en fjernsynsmottaker. På en lisens kan en lisenshaver ha så mange fjernsynsmottakere han/hun vil ha. Men dette forutsetter at mottakerne benyttes av vedkommende selv, ektefelle og barn. Selvforsørgende barn som har fjernsynsmottaker, må løse egen lisens.

Skrevet

Dette stpr på NRKs hjemmesider om det å ha flere apparater men kun betale én lisens:

- - -

I følge Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4 må alle som har fjernsynsmottaker, videospiller med mottakerdel (tuner) eller satellittmotaker betale kringkastingsavgift(lisens). Denne avgiften skal betales når man eier, låner eller leier en fjernsynsmottaker. På en lisens kan en lisenshaver ha så mange fjernsynsmottakere han/hun vil ha. Men dette forutsetter at mottakerne benyttes av vedkommende selv, ektefelle og barn. Selvforsørgende barn som har fjernsynsmottaker, må løse egen lisens.

http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

Skrevet

- - -

Da tror jeg faktisk at jeg lar mora mi bli lisenssnyter.

Gjest sameasever
Skrevet

Ja er det ikke rart! Virkelige nordmenn må slite enormt for det vi har rett til, mens de som kommer til Norge får alt de peker på.

Skrevet

Da tror jeg faktisk at jeg lar mora mi bli lisenssnyter.

Men tv'en på hytta di går inn under din lisens, jf linken i mitt innlegg like under her.

Skrevet

Ja er det ikke rart! Virkelige nordmenn må slite enormt for det vi har rett til, mens de som kommer til Norge får alt de peker på.

Tja, er igrunnen rart, siden vi har betalt skatt i alle år, besteforeldrene våre som rotner vekk på aldershjem utenverdighet som var med på å bygge landet vårt opp etter 2.v. krig ikke får en dritt!

Har nettopp funnet ut at det er bedre å være snylter enn å jobbe... MEN ikke faen om jeg gidder det... Skal betale min skatt med glede, men skulle ønske det gikk å "øremerke" hva kronasjene skulle brukes på, nemlig eldre og psykriatri!

Skrevet

Men tv'en på hytta di går inn under din lisens, jf linken i mitt innlegg like under her.

Men hytte er mora mi sin, hun sitter i uskifta bo men hun er jo så bortevekk at hun ikke engang husker at hun har hytte. Vi bare låner den og holder den vedlike og hun betaler regningene der.

Hadde glemt hele hytte jeg da jeg meldte fra.

Skrevet

Men hytte er mora mi sin, hun sitter i uskifta bo men hun er jo så bortevekk at hun ikke engang husker at hun har hytte. Vi bare låner den og holder den vedlike og hun betaler regningene der.

Hadde glemt hele hytte jeg da jeg meldte fra.

Jeg skulle tro at det ikke var avgjørende hvem som eier hytta. Det blir litt som å leie bolig: Den som leier bolig må betale tv-lisensen, selv om boligen skulle være utstyrt med TV fra huseiers side.

Så ettersom det er du og din husstand som bruker både hytta og TV'en der høres det ut som om du trygt kan legge til grunn at dette går inn under din lisens! :-)

Skrevet

Jeg skulle tro at det ikke var avgjørende hvem som eier hytta. Det blir litt som å leie bolig: Den som leier bolig må betale tv-lisensen, selv om boligen skulle være utstyrt med TV fra huseiers side.

Så ettersom det er du og din husstand som bruker både hytta og TV'en der høres det ut som om du trygt kan legge til grunn at dette går inn under din lisens! :-)

Jeg stoler på deg jeg :o)

Jeg synes det høres rimelig ut at den går under min lisens siden det er jeg som står ansvarlig for den.

Gjest amfibie
Skrevet

Herregud for et brusehode du er. Sansynligvis har du glemt å si opp lisensen, derfor får du krav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...